Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2007, 22:20   #1
aprilia_50
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2004
Skąd: Wrocław
Model: Kiedyś miałem mondeo
Silnik: 1.8td
Rocznik: 1945
Postów: 65
Domyślnie [mk2] td Nowe auto i nowe problemy

Od kilku dni jestem mniej lub bardziej zadowolonym posiadaczem mondeo td kombi 2000rok, problemy na ktore nie udało mi się znaleźć odpowiedzi to:

1) grzeje się kabelek który idzie do świec, w miejscu gdzie jest przykręcony nakrętką (koło takiego czarnego plastiku), czy tak ma byc czy trzeba coś zrobić z tym?

2) wycieka płyn chłodzący w takim miejscu że kapie na rozrusznik, czy w tym miejscu gdzie wycieka jest termostat? czy tam jest jakaś uszczelka czy wystarczy odkrecić i przykręcić na silikonie?

3) wycieka olej koło chłodnicy powietrza, gdzies w miejscu połączenia chłodnicy z resztą ustrojstwa, z lewej strony auta (po str. kierowcy), co to może być? oleju w silniku nie ubywa.

aprilia_50 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2007, 15:44   #2
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie

Najpierw to może napisz jaki masz silnik bo w profilu masz że benzynę a podejrzewam że mówiąc o kabelku który się grzeje masz na myśli przewód zasilający świece żarowe w 1.8td. Jeśli to diesel to kapiący płyn usuniesz po przez odkręceni kolanka przy termostacie zdjęcia z niego węża i porządnego wyczyszczenia tych elementów. Pamiętaj aby wcześniej spuścić płyn chłodniczy. Z tym kabelkiem u mnie tez tak było pojechałem do elektryka i patrzyłem co robi. Skrócił kabel wywalił ten plastikowy uchwyt do którego był przykręcony i połączył na krótko. Już dwa lata się nie grzeje i wszystko gra.
A jeśli chodzi o wyciek to upewnij się najpierw czy to na pewno olej jeśli nie ubywa w silniku.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2007, 22:14   #3
aprilia_50
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2004
Skąd: Wrocław
Model: Kiedyś miałem mondeo
Silnik: 1.8td
Rocznik: 1945
Postów: 65
Domyślnie

Aktualnie mam 2 sztuki mondeo, benzyna i TD.
Czy jeszcze ktoś miał może problemy z tym przewodem zasilania świec? dlaczego jeśli zagrzeje świece raz to ciężko pali ( po około 4-5 sekundach) a jak zagrzeje dwa razy to pali od razu?
aprilia_50 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2007, 22:42   #4
Spektro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo Turnier
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 27
Domyślnie

ad.1 zrób coś z tym koniecznie, mają się grzać świece a nie przewódGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ad.2 odpowiedź już padła
ad.3 prawdopodobnie turbina przepuszcza Ci olej, a uszczelka chłodnicy już nie trzyma. Mam podobnie i nie ma się czym martwić (chyba że zacznie poważnie dmuchać olejem). Ja wymieniłem oring i olej już nie cieknie (choć z drugiej strony ciśnie go z powietrzem do komory Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - są to ilości śladowe, u mnie 0,1-0,2 na 15kkm)
Cytat:
a jak zagrzeje dwa razy to pali od razu?
-większa temperatura i to dlatego - sprawdź świece, może któraś nie grzeje, jeśli są ok to jedno grzanie starczy.
5 sekund to nie jest dla diesla porażka. Instrukcja mówi, że można kręcić do 20s Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dużo było już dyskusji na temat sposobu odpalania MKIITD, warto poszukać.
pozdr
Spektro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2007, 11:14   #5
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie

Przyszedł mi jeszcze pomysł co do tego wycieku oleju. Nie mogę sobie wyobrazić w którym miejscu u ciebie on się poci ale może to wina uszczelki pod deklem od zaworów. To częsta usterka tych silników.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2008, 20:50   #6
aprilia_50
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2004
Skąd: Wrocław
Model: Kiedyś miałem mondeo
Silnik: 1.8td
Rocznik: 1945
Postów: 65
Domyślnie Re: Nowe auto (mkII td) i nowe problemy

1)Przewód od świec naprawiłem, wywaliłem tą plastikową część i połączyłem bezpośrednio z przewodem wychodzącym z wiązki. Pali troszke lepiej ale mógłby szybciej odpalać.

2)Wrzuciłem nowy termostat i przeczyściłem węże, jest ok teraz.

3)Cieeeknie dalej... wykręciłem intercooler i zauważyłem że te dwa oringi były już płaskie. Jak założe nowe to olej nie będzie wydostawał się na silnik ale dalej będzie w obiegu, no właśnie skąd ten olej???

-jeśli turbo przepuszcza olej to co robić?
-zauważyłem że olej jest też w rurze gumowej łączącej pokrywe zaworów i przewód powietrza filtr pow<->trubo. Czy to normalne że w tej rurze jest troche oleju, jeśli nie to co robić/wymieniać.

No i jak już ten olej jest siedzi sobie w tym układzie doprowadzenia powietrza to wywala go też przez zawór EGR (zamontowany na kolektorze dolotowym). Co z tym ?
aprilia_50 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2008, 21:34   #7
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie Re: Nowe auto (mkII td) i nowe problemy

Z EGR'u oleju nie może ci wyrzucać ale zaworek jak najbardziej polecam zaślepić tak jak ja mam to zrobione. A jeśli chodzi o olej to pewnie wydobywa sie on z odpowietrzenia pokrywy zaworów (to się chyba ODMA nazywa) jeśli nie jest tego strasznie dużo to musisz tak jeździć. To jest chyba spowodowane nie trzymaniem ciśnienia przez uszczelniacze na zaworach. U mnie we fieście też sporo wali tamtędy zaślepienie EGR'u trochę pomaga bo spaliny nie wysuszają oleju w kolektorze ssącymi i olej go nie zapycha.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.