Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-04-2020, 09:53   #1
technikibart
ford::advanced
 
Avatar technikibart
 
Zarejestrowany: 29-06-2014
Skąd: Dubaj
Model: Focus mk3 / Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115KM (EURO 5)
Rocznik: 2011.09
Postów: 426
Question Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Cześć, Zważywszy na to że uszczelniłem super sztywnymi przewodami podciśnienie w 1.6 tdci + nowy zawór sterowania turbiną i dość mały akumulator podciśnienia moim skromnym zdaniem... To wystarczą dwa depnięcia hamulcem i jest ogromny spadek vacum, nie wiem jednak w jakim tempie pompa powinna być w stanie doprowadzić do nominału. Pytanie czy warto w pompie wymienić uszczelnienie? Powiedzcie proszę, jakaś skuteczna metoda na sprawdzenie pompy wspomagania hamulcy. Wydaje mi się że po powyższym zabiegu skuteczność hamulca wzrosła jednak to nie jest to, co miało miejsce 8 lat temu.

__________________
technikibart jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2020, 11:14   #2
EW1
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,327
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

A sprawdziłeś zaworki zwrotne ? Innym problemem może być membrana serwa i jej pęknięcie ale najczęściej wężyki 3mm łączące całość w układ z czasem ulegają degradacji .
Nie ma opcji by dwa razy depnąć na hamulce i nie mieć podciśnienia w układzie

Bump: Klikam na link poniżej i mam komunikat że strona nie istnieje więc chyba musisz to poprawić
EW1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2020, 11:15   #3
technik08
ford::specialist
 
Imię: Włodek
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 806
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Może masz nieszczelny zawór zwrotny z pompy do serwa.
technik08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2020, 12:05   #4
technikibart
ford::advanced
 
Avatar technikibart
 
Zarejestrowany: 29-06-2014
Skąd: Dubaj
Model: Focus mk3 / Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115KM (EURO 5)
Rocznik: 2011.09
Postów: 426
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Panowie, zdemontuje podszybie i spróbuje wyciągnąć ten przewód z zaworkiem, po czym sprawdzę.

Na postoju podciśnienie jest prawidłowe utrzymuje się w przedziale -0,7-0.8mbar. wydawało mi się że pompa się zużyła, no ale prosta konstrukcja, raczej nie ma tam się co zepsuć.
__________________

Ostatnio edytowane przez technikibart ; 12-04-2020 o 12:31
technikibart jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2020, 16:14   #5
Jaryska
ford::professional
 
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Jak był nowy i było dobrze, to po latach juz wypracowała sie pompa vacum, trzeba ja wymienic, najlepiej na nowa. Jest bardzo prosta wymiana.
Pracuje ona ciagle, jest napedzana od wałka rozrszadu, nawet jak wszysto w jej srodku pracuje w oleju, to i tak wszystko z czasem sie wyrabia, ma luzy, nie trzyma szcelnosci, i nie daje dobrego podcisnienia.
Jaryska jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2020, 10:03   #6
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Cytat:
Napisał technikibart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć, Zważywszy na to że uszczelniłem super sztywnymi przewodami podciśnienie w 1.6 tdci + nowy zawór sterowania turbiną i dość mały akumulator podciśnienia moim skromnym zdaniem... To wystarczą dwa depnięcia hamulcem i jest ogromny spadek vacum, nie wiem jednak w jakim tempie pompa powinna być w stanie doprowadzić do nominału. Pytanie czy warto w pompie wymienić uszczelnienie? Powiedzcie proszę, jakaś skuteczna metoda na sprawdzenie pompy wspomagania hamulcy. Wydaje mi się że po powyższym zabiegu skuteczność hamulca wzrosła jednak to nie jest to, co miało miejsce 8 lat temu.
W którym miejscu sprawdzałeś ten spadek podciśnienia? Gdzie się wpiąłeś wakuometrem?
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2020, 10:42   #7
technikibart
ford::advanced
 
Avatar technikibart
 
Zarejestrowany: 29-06-2014
Skąd: Dubaj
Model: Focus mk3 / Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 115KM (EURO 5)
Rocznik: 2011.09
Postów: 426
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Cytat:
Napisał bartecki92 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W którym miejscu sprawdzałeś ten spadek podciśnienia? Gdzie się wpiąłeś wakuometrem?
To bez znaczenia, przewody idące do turbiny wraz z gruszką są szczelne, w zasadzie do testów odpiąłem całkiem sterowanie turbiną i zostawiłem bezpośrednio na servo. Żebym miał pompę podciśnienia na podmiankę to może bym to jakoś zweryfikował...
__________________

Ostatnio edytowane przez technikibart ; 13-04-2020 o 10:45
technikibart jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2020, 09:32   #8
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Serwo zużywa bardzo dużo podciśnienia (duża objętość) stąd akumulator, pompa pompuje 2-3 sek max, 2x3x hamulec na pewno wywoła chwilowy spadek podciśnienia. Podepnij wakuometr i obserwuj co się dzieje jak hamujesz.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2021, 18:01   #9
Tad_
ford::amateur
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 25-09-2021
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 1
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Witam Fordowiczów,
właśnie dołączyłem do forum, i mam problem jak w tym wątku.
Focus MK2 2007, 1.8 TDCi.
Po pierwszym naciśnięciu hamulca hamuje normalnie, po każdym kolejnym (w krótkich odstępach) coraz gorzej (pedał twardnieje). Po paru sekundach znów pierwsze hamowanie ok, ale dalej jak wyżej.
Dodatkowo, jest wyciek oleju - cała prawa strona silnika, patrząc od przodu, jest zaolejona, również pompa próżniowa (vacum). Nie wiem czy jest związek.
Z góry dziękuję za rady i komentarze.
Serdecznie pozdrawiam,
Tadeusz
Tad_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 18:11   #10
Vultar
ford::specialist
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
Domyślnie Odp: Pompa vacum i szybki spadek podciśnienia...

Najpierw musisz się pozbyć wycieku. Umyj dobrze wszystko i obserwuj skąd leci, może być właśnie z pompy vacuum. Pamiętaj, że nie wszystko jest olejo odporne.
Vultar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.