Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-09-2007, 21:16   #1
leo74
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2004
Skąd: Skarszewy
Model: Focus II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie elektryka... mam dość

Kiedyś namęczyłem się ze skrzynką bezpieczników w Essinie. Teraz zaczyna się problem w Foce.

Jechałem sobie dziś i zaczęła mi mrugać kontrolka ładowania, ot tak sobie nie wiadomo po co i dlaczego. Sprawdziłem pasek, ok. Pojechałem dalej. I nagle zonk:
- zapaliła się kontrolka ładowania, zgasła, i tak przez 20 km
- potem zapaliła się kontrolka ABS
- za jakiś czas zapaliła się kontrolka AIRBAG
- oświetlenie zegarów jakby przygasło
Zgasiłem silnik i nie mogłem już zapalić. Zaczęło wszystko wariować. Po przekręceniu kluczyka wszystkie wskazówki szły na max, wszystkie możliwe. Przy próbie zapalenie coś cykało i wszystko pukało dziwnie i cykało.

Nagle odpaliłem i pojechałem. Po 10 km zapaliła się kontrolka ładowania, potem ABS i AIRBAG, potem światła mijania straciły moc, silnik zaczął tracić moc, redukowałem biegi i wreszcie zgasł, bo nie miał mocy. Stałem i czekałem na pomoc, ciemno, dziecko ryczące w aucie. Awaryjne i postojowe działały. Stałem na najniebezpieczniejszym zakręcie w okolicy, pech na maksa.

Przyjechał sąsiad. Zaczepiłem hol. Podjechaliśmy 200 m. Przekręciłem kluczyk, puściłem sprzęgło. Odpalił, wszystkie światła dostały kopa. Wszystko działało. Wszystko... i do tej pory działa.

Co sprawdzić, czuję że to się jutro powtórzy. Do pracy mam 50 km. Eeech...

leo74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2007, 21:31   #2
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Stawiałbym na rozładowany/padnięty akumulator ew. problem z alternatorem
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2007, 21:33   #3
Paweł5
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolska
Model: Focus I hatchback po liftingu
Silnik: benzyna
Rocznik: 2002
Postów: 156
Domyślnie

Szczerze to proponuję ci odłączyć dzisiaj na jakieś 15 minut akumulator (wystarczy jedna klema - ) i potem podpiąć go z powrotem.

Rano odpal i normalnie jedź do pracy

Jeśli dalej będzie coś szwankowało to pozostaje Ci podpięcie albo w aso albo u mechaników komputerowców FDS - komputera do forda i sprawdzenie co się dzieje. To nie powinien byś sterownik silnika to się baaardzo rzadko zdarza aby padł.

Aha istnieje też możliwość, że któryś kabel w komorze silnika jest poluzowany, przejrzyj skrzynkę bezpieczników czy nie są zaśniedziałe zbytnio - taka bzdura a może problemy sprawiać.

I nigdy nie odpalaj forda na hol czy popych bo możesz zerwać pasek rozrządu i uszkodzić silnik.


I co ważne zacznij od tego co pisze kolega sapienti, jak akumualator jest padnięty to zegary się często głupawo wychylają i dyskoteka na kontrolkach. Pierwsze to co napisał Ci sapienti !!!
Paweł5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2007, 10:50   #4
leo74
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2004
Skąd: Skarszewy
Model: Focus II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie

Dziś tylko mrugała do mnie kontrolka ładowania. Co jakiś czas. Nic innego nie padło. Będę sprawdzał masy, złącza i wtyczki jakie znajdę, jak wrócę do domu... jak wrócę :fcp5 .
leo74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2007, 11:32   #5
Matteo21
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Garwolin
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1999
Postów: 22
Domyślnie

U mnie kiedyś robiło sie podobnie i przyczyną był poluzowany przewód przenoszacy moc z alternatora. A może to sprawa regularota napięcia?
Matteo21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2007, 15:00   #6
MANIEK70
 
Postów: n/a
Domyślnie

Przy braku masy na silniku również będzie robiła się dyskoteka.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.