|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-09-2007, 21:16 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-09-2004
Skąd: Skarszewy
Model: Focus II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
elektryka... mam dość
Kiedyś namęczyłem się ze skrzynką bezpieczników w Essinie. Teraz zaczyna się problem w Foce.
Jechałem sobie dziś i zaczęła mi mrugać kontrolka ładowania, ot tak sobie nie wiadomo po co i dlaczego. Sprawdziłem pasek, ok. Pojechałem dalej. I nagle zonk: - zapaliła się kontrolka ładowania, zgasła, i tak przez 20 km - potem zapaliła się kontrolka ABS - za jakiś czas zapaliła się kontrolka AIRBAG - oświetlenie zegarów jakby przygasło Zgasiłem silnik i nie mogłem już zapalić. Zaczęło wszystko wariować. Po przekręceniu kluczyka wszystkie wskazówki szły na max, wszystkie możliwe. Przy próbie zapalenie coś cykało i wszystko pukało dziwnie i cykało. Nagle odpaliłem i pojechałem. Po 10 km zapaliła się kontrolka ładowania, potem ABS i AIRBAG, potem światła mijania straciły moc, silnik zaczął tracić moc, redukowałem biegi i wreszcie zgasł, bo nie miał mocy. Stałem i czekałem na pomoc, ciemno, dziecko ryczące w aucie. Awaryjne i postojowe działały. Stałem na najniebezpieczniejszym zakręcie w okolicy, pech na maksa. Przyjechał sąsiad. Zaczepiłem hol. Podjechaliśmy 200 m. Przekręciłem kluczyk, puściłem sprzęgło. Odpalił, wszystkie światła dostały kopa. Wszystko działało. Wszystko... i do tej pory działa. Co sprawdzić, czuję że to się jutro powtórzy. Do pracy mam 50 km. Eeech... |
24-09-2007, 21:31 | #2 |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Stawiałbym na rozładowany/padnięty akumulator ew. problem z alternatorem
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
24-09-2007, 21:33 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolska
Model: Focus I hatchback po liftingu
Silnik: benzyna
Rocznik: 2002
Postów: 156
|
Szczerze to proponuję ci odłączyć dzisiaj na jakieś 15 minut akumulator (wystarczy jedna klema - ) i potem podpiąć go z powrotem.
Rano odpal i normalnie jedź do pracy Jeśli dalej będzie coś szwankowało to pozostaje Ci podpięcie albo w aso albo u mechaników komputerowców FDS - komputera do forda i sprawdzenie co się dzieje. To nie powinien byś sterownik silnika to się baaardzo rzadko zdarza aby padł. Aha istnieje też możliwość, że któryś kabel w komorze silnika jest poluzowany, przejrzyj skrzynkę bezpieczników czy nie są zaśniedziałe zbytnio - taka bzdura a może problemy sprawiać. I nigdy nie odpalaj forda na hol czy popych bo możesz zerwać pasek rozrządu i uszkodzić silnik. I co ważne zacznij od tego co pisze kolega sapienti, jak akumualator jest padnięty to zegary się często głupawo wychylają i dyskoteka na kontrolkach. Pierwsze to co napisał Ci sapienti !!! |
25-09-2007, 10:50 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-09-2004
Skąd: Skarszewy
Model: Focus II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Dziś tylko mrugała do mnie kontrolka ładowania. Co jakiś czas. Nic innego nie padło. Będę sprawdzał masy, złącza i wtyczki jakie znajdę, jak wrócę do domu... jak wrócę :fcp5 .
|
25-09-2007, 11:32 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Garwolin
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 1999
Postów: 22
|
U mnie kiedyś robiło sie podobnie i przyczyną był poluzowany przewód przenoszacy moc z alternatora. A może to sprawa regularota napięcia?
|
25-09-2007, 15:00 | #6 |
Postów: n/a
|
Przy braku masy na silniku również będzie robiła się dyskoteka.
|