|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-09-2007, 11:27 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-09-2007
Skąd: woj.Slaskie
Postów: 4
|
Wpływ czujnika przepływu powietrza na kopcenie?
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem że auto zaczęło mi kopcić. Przy ruszaniu i przyspieszaniu wali czarnym dymem a podczas jazdy widoczny jest wychodzący czarny dym. Czytałem na temat wiele postów. Radzili że zaślepić EGR ale na razie jeszcze sie z tym wstrzymuje. Zauważyłem że przewód doprowadzenia spalin do EGRu jest zaolejony przy na łączeniu z EGRem. Wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem szczelność układu dolotowego ( jest ok)- ale kopci dalej. Kolega poradził mi żebym sprawdził czy przepływomierz powietrza sie nie zepsuł. w tym celu poradził żebym odpiął wtyczkę od czujnika i zobaczył reakcje. Reakcji żadnej nie było, chociaż podobno miał kopcić jeszcze bardziej i stracić moc. Czy w przypadku awarii czujnika przepływu powietrza auto powinno stracic moc i czy bedzie mocniej kopcił? Może ja mam walniety czujnik od początku ale nie zauważyłem braku mocy bo wcześniejsze auto miałem słabsze i taka moc jak teraz to i tak była wyczuwalna. poradźcie jak powinien zachowac sie silnik z uszkodzonym czujnikiem lub odpiętym i czy powinna zaświecić sie kontrolka ostrzegawcza silnika? dzieki. |
19-09-2007, 14:12 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 05-01-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 448
|
witam,prponuje podjechac gdzies gdzie bedziesz mogl podlaczyc kompa i zobaczyc bledy bo jak jest walniety to powinien cos wyrzucic,tylko ze odpinales go wiec blad moze byc od tego.Zobacz moze bedziesz mogl od kogos na chwile podmienic,i wtedy zobaczysz roznice.
Zobacz tez przy interculerze te laczniki elastyczne. Pozdrawiam :fcp29 |
19-09-2007, 14:14 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Przepływomierz ma wpływ na skład mieszanki - stąd kopcenie. O ile mi wiadomo żadna kontrolka się nie włącza. Poszukaj w archiwum - gdzieś był chyba post z zakresem wartości sprawnego przepływomierza. Możesz sprawdzić też co na ten temat piszą w TIS - link, zdaje się, na strone glównej.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
19-09-2007, 21:32 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-04-2007
Skąd: Szczytno
Model: Mondeo
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 99/2000
Postów: 107
|
moze wyjmij przeplywke i ja samemu wyczyssc troche ?
jakis srodek czysczacy w spray'u oraz patyczki do uszu pozwola oczyscic te preciki z syfu u mnie silnik chodzi zdecydowanie bardziej miekko i milo a mocy tyle samo moze Tobie bardziej pomoze |
20-09-2007, 11:41 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-09-2007
Skąd: woj.Slaskie
Postów: 4
|
<grzybu> Pisząc o czyszczeniu przepływki masz na mysli odkręcenie samego czujnika (2 śrubki TORX) czy całego MAFa?
Mam jeszcze pytanie odnosnie turbinki: czy po przekroczeni ok 2300/2400 obrotów powinno być wyraźnie odczuwalne włączenie się turbiny? Bo u mnie tak jest że przyspieszając kiedy obroty dojda do wspomnianej wartosci włacza się turbo i to dośc wyczuwalnie. Nieszczęśliwie sa to obroty przy ktorych na liczniku mam ok bieg 2-40 km/h, 3- 60 km/h, 4-80km/h. Pisze nieszczęśliwie bo tuz przed przerzuceniem na wyższy bieg włacza sie turbo ( kupa dymu z rury) wyczuwalne przyspieszenie a tu juz trzeba bieg zmienić na wyzszy i konfort jazdy mało płynny - bardziej szarpianina niż spokojna jazda. czy to co pisze o turbinie też działa tak u was? Dzieki. |
20-09-2007, 20:54 | #6 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Cytat:
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
20-09-2007, 21:45 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-04-2007
Skąd: Szczytno
Model: Mondeo
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 99/2000
Postów: 107
|
ja mam manualnego boosterka i mozna nim tak troszke przyspieszyc zalaczenie turbo ale to inna bajka
co do czyszczenia to wyjalem cala przeplywke montowana miedzy puche a waz powietrza i patyczkami czyscilem otwor i blaszki jak bym mial klucze to bym rozebral calosc bez zahamowan |
21-09-2007, 16:58 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-09-2007
Postów: 13
|
mam niestety podobny problem, dziwi mnie tylko że samochód był w serwisie i nic mi nie powiedziano....kolejna gafa salonu??
pytanie. czy podpięcie do kompa musi być w salonie,??czy droga jest ta atrakcja?? |
22-09-2007, 09:48 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-09-2007
Skąd: woj.Slaskie
Postów: 4
|
Podpięcie nie musi być w ASO.
Wystarczy jechać do warsztatu który dysponuje oprogramowaniem do Forda. Ja byłem w takim warsztacie koszt 60 zł za podpięcie i sprawdzenie. Warunek jest taki ze sprawdzający musza sie znac na pewnych parametrach które tam się wyswietlają. Odczucie moje po wizycie jest nijakie. Mechanik poklikał cos w kompie poodczytywał wskazania i sprawdził zapisane błędy. Stwierdził że jest ok. Błedów zapisanych nie było. Zdziwiło go ciśnienie doładowania powietrza turbiną odczyt 2,5 Bar sugerował że to chyba za duzo ale nie wiedział ile powinno być. Wspomniał tez ze w zaworze EGR nie pokazuje żadnego ciśnienia i wskazanie przepływu jest na 0. ( tu mam pytanie do forumowiczów - jak mógł miec informacje o ciśnieniu czy przepływie przez EGR skoro przy zaworze ani na zasilaniu nie ma żadnego czujnika ciśnienia ani podpiętej wiazki ?) Reasumując nic sie nie dowiedziałem. Żadnych błędów nie wykazało, nawet przepływomierza. Tylko zastanawiające ciśnienie z turba. Mechanik moim zdaniem nie orientował sie w parametrach. A silnik nadal pracuje dziwnie. Teraz doszło do tego ze owe wyczuwalne włączenie Turba przy 2400 obrotów raz jest wyczuwalne a raz nie a auto jest lekko przymulone. Sam nie wiem co mam robic wydać kolejne 60 zł na komputer? Albo w ASO więcej i dowiedzieć sie tego samego czyli nic? |
04-10-2007, 04:15 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-08-2007
Skąd: Grójec
Postów: 6
|
ja mialem identyczny.. pewnego dnia zaczął kopcic i spadek mocy.. myslalem ze paliwo lub filtr.. okazalo sie ze po odłaczeniu przeplywomierza jak reką odjął.. wrocilo wszystko do normy.. ikopcenie ustało.. idzie jak burza.. musze teraz sprawdzic czy przeplywomierz uszkodzony czy moze cos innego..
__________________
bednar |