Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-08-2019, 16:29   #1
Samurajski
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
Domyślnie Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Witam serdecznie,

Może Wy coś wymyślicie, bo ręce mi opadają, opiszę pokrótce o co chodzi.
Kilka miesięcy temu zakładałem temat o stukaniu pod maską podczas hamowania silnikiem, okazało się, że były odwrotnie założone panewki. Problem powrócił, ale trochę inny.
Znów stuka:
- na biegu jałowym,
- podczas jazdy tak od 30 km/h słychać stukanie,
- podczas zmiany biegów z 1 na 2,3,
- na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle tak mniej niż do połowy te stuki się nasilają, po wciśnięciu sprzęgła do końca przestają.
- podczas ruszenia wybierakiem do góry stuki ustają (film poniżej)

Byłem u znajomego mechanika i okazało się, że dwumasa do wymiany i sprzęgło kończyło swój żywot. Wymieniliśmy te elementy (razem z wysprzęglikiem) na nowe, nie jakieś regenerowane. Pomogło? Nie, tzn. stukania podczas zmiany biegów ustały i ogólny stuk zrobił się cichszy, ale doszło stukanie podczas wciśnięcia sprzęgła do spodu (wcześniej przestawało) no i podczas odpalania auta od razu jest "Trrrrr", pochodzi chwile cicho i serenada zaczyna się znów. Szlag mnie trafia, bo wywaliłem 2300 zł a problem pozostał. Czyżby mechanik się aż tak pomylił? Do skrzyni biegów nie zaglądali, w sumie nie wiem czemu, może dlatego że od razu postawiono na dwumase.
Ps. To nie jest typ człowieka, który chce mnie naciągać na koszty.
Ps2. W poniedziałek czeka mnie długa trasa, ok. 700km w jedną stronę i szczerze trochę się boje. Czy jakoś delikatnie mam jechać?

Pokaże Wam 3 filmy:
1.Pojawiło się „pikanie” pedału sprzęgła podczas wciskania, to normalne?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
2. Stara dwumasa, czy rzeczywiście nadawała się do wymiany?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
3. Stuki na postoju (dźwięki ustają po ruszeniu wybieraka)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Doradzicie coś?
Dziękuję.


Ostatnio edytowane przez Samurajski ; 08-08-2019 o 20:43
Samurajski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2019, 19:47   #2
Samurajski
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
Domyślnie Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Jakby kogoś interesowało to dziś, wracając ze sklepu jak zaczęło głośno walić spod maski to myślałem że nie dojadę do domu, z 20 m było słychać. Na 99% to dwumas, szlag mnie trafi, patałachy nie mechanicy... Auto oczywiście wróci na warsztat.
Samurajski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2019, 22:51   #3
garymarlin
ford::average
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Ząbki
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 140KM 6MT DPF
Rocznik: 2013
Postów: 148
Domyślnie Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Daj znać jak odbierzesz. Ciekaw jestem rozwiązania. Btw, często tu na forum posty pozostają bez konkluzji, człowiek czyta i się wkurza jakby mu tv wyłączyli przed końcem filmu.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
garymarlin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2019, 23:03   #4
Samurajski
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
Domyślnie Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Może się to wydawać śmieszne, ale było niedokręcone lewe koło...
Samurajski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2019, 06:00   #5
garymarlin
ford::average
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Ząbki
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 140KM 6MT DPF
Rocznik: 2013
Postów: 148
Domyślnie Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Rozumiem, że niedokręcone koło było przyczyną głośnych stuków podczas jazdy. A co z biegiem jałowym?

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
garymarlin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2019, 18:57   #6
Samurajski
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
Domyślnie Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało

Nie wiem co z biegiem jałowym... Być może to łożysko w skrzyni, niedługo znów zostawię auto do sprawdzenia skrzyni.
Samurajski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.