|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-07-2019, 18:02 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2019
Skąd: Kołobrzeg
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCi 120KM
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Witam wszystkich,
jakieś dwie godziny temu wróciłem z ASO Forda, i jakoś nie chce mi się wierzyć w ich tłumaczenia. W listopadzie zeszłego roku wziąłem Focusa w leasing (1.5 TDCi 120km). Zgodnie z instrukcją przeglądy i wymianę oleju powinienem mieć co 15 tys. kilometrów lub co rok. Z racji tego, że bardzo dużo jeżdżę, mam już przejechane ponad 38 tys. kilometrów. I teraz najlepsze - przez te 38 tys. miałem już olej wymieniany pięć razy (przy 9, 15, 22, 30 i teraz, przy 38 tys. kilometrów). Przy 9 tys. mocno się zdziwiłem, pytałem w ASO, czy to normalne, usłyszałem, że tak. Przy 15 usłyszałem, że to wymiana planowa. Ok, niech będzie. Przy 22 tys. mocno się wkur... Zadzwoniłem do innego ASO, pojechałem ponad 200 kilometrów do Poznania. Tam sprawdzono olej (okazało się, że był dobry), powiedziano mi, że usunięto usterkę i tyle (za darmo, w ramach gwarancji). Przy 30 tys. wymieniłem planowo olej, i kilka dni temu niemal równo przy przebiegu 38 tys, znowu pojawił się komunikat, że muszę wymienić olej. Ciśnienie podniosło mi się konkretnie. Używam samochodu w pracy, dojeżdżam codziennie do pacjentów, stąd zresztą taki duży przebieg. Każda wizyta w ASO to dla mnie strata czasu, a przez to pieniędzy. Zadzwoniłem do przedstawiciela Forda, u którego kupowałem auto. Był zdziwiony, mówił, że to pewnie jakiś czujnik, i w Poznaniu powinni go wymienić od razu. Sugerował, żebym podjechał do ASO, i oni to naprawią. Na marginesie, kiedy pojawia się komunikat o konieczności wymiany oleju, można przejechać jeszcze około tysiąca kilometrów. Potem nie dość, że w każdej chwili auto może nie odpalić, to jeszcze w przypadku jakiejkolwiek awarii tracimy gwarancję. Dzisiaj pojechałem do ASO, rozmawiam z serwisantem, i co się okazuje? NIE MA ŻADNEJ USTERKI! Podobno są tak wyśrubowane normy czystości spalin, że zanim auto się nagrzeje, to bierze dużo paliwa, jakiś syf dostaje się do miski olejowej, osadza na jej dnie, co powoduje, że jakiś czujnik od razu drze się, że trzeba wymienić olej. Nie wiem dokładnie, facet zasypał mnie technicznymi szczegółami. Ale jego zdaniem tak jest we wszystkich nowych autach, w co średnio chce mi się wierzyć. Tym bardziej, że w Poznaniu wyraźnie mówili, że to usterka, z którą spotkali się w kilku innych focusach. Powiedziałem, żeby serwisant sprawdził w komputerze, co napisali w Poznaniu przy mojej wizycie, kiedy usunęli usterkę. Okazało się, że po prostu wymienili olej. Zgłupiałem. Nie wiem już, o co chodzi z tym olejem. Nie wiem, czy jest to normalne, czy nie. Przecież godziłem się na wymianę co 15 tys, nie dwa razy częściej. Aha, ford wymienia olej za darmo, jeśli komunikat pojawia się po przejechaniu nie więcej, niż 10 tys. od ostatniej wymiany. Ale jak zapytałem, co z wymianą przy 9 tys,. za którą zapłaciłem, to okazało się, że wtedy jeszcze nie było takiego zarządzenia. Więc na mój chłopski rozum, albo Ford spieprzył coś przy tym silniku lub jego części, i kiedy okazało się, że olej tak często trzeba wymieniać, zrobił tą akcję z darmową wymianą, żeby ludzie się tak nie wkurzali. Albo ja mam wadliwą sztukę, z którą nie potrafią sobie poradzić i mydlą mi oczy. Pozostaje tez kwestia, co dalej z autem po gwarancji? Czy nie okaże się, że będę musiał wymieniać olej po 9, 10, a czasami po 7 tys? Pomijając fakt, że na każdą taką wizytę w ASO muszę wziąć wolne na co najmniej pół dnia (mieszkam 35 kilometrów od najbliższego ASO). Czy ktoś, może w innym modelu, spotkał się z podobną sytuacją? I jeszcze wisienka na torcie, reklamowałem tą pierwszą wymianę, a babka z reklamacji Forda odpisała, że winny jest mój styl jazdy, za dużo po mieście i na jałowym biegu. Odpisałem, że jakieś 95% drogi, którą przejeżdżam, to trasa. A w trasie jeżdżę na 6-tym biegu, nie na jałowym, i ze stałą, wysoką prędkością, a wszystko to mogę bez problemu udowodnić. Wtedy odpisała, że skoro zgodziłem się na wymianę przy 9 tys., to w ASO wymienili i nie mają sobie nic do zarzucenia. Rozumiecie? W ASO upewniali mnie, że wszystko jest w porządku. Kiedy okazało się, że tak nie było i złożyłem reklamację, to okazało się, że skoro się zgodziłem na wymianę, to wszystko było ok. Bareja. Ostatnio edytowane przez Zige ; 23-07-2019 o 18:05 |
23-07-2019, 19:38 | #2 |
ford::advanced
Imię: krzysztof
Zarejestrowany: 18-11-2012
Skąd: poznan
Model: FORD FOCUS mk3
Silnik: 1,5tdci 134Km 360Nm
Rocznik: 2017
Postów: 463
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Tak jeszcze sie nie ubawiłem na tym forumGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
23-07-2019, 20:02 | #3 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Wytłumaczysz co cię rozbawiło?
|
23-07-2019, 20:11 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-06-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 80
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Do tej pory byłem przekonany, że komputer oblicza przebieg wymiany oleju na podstawie właśnie stylu jazdy, a nie jakiegoś czujnika.
Mitem jest, że olej intensywniej zużywa się tylko w mieście. Podobnie jest przy butowaniu, jak to napisałeś, "dużych prędkościach". Obeznani mechanicy wymieniają olej w swoich samochodach co maks. 10 Mm w dieslu. Wspomniane interwały nie są dla mnie szczególnie niskie. Ja też tak wymieniam, nawet bez komunikatu. Chodzi o trwałość jednostki i osprzętu w końcu. Jako obejście "problemu", jeżeli chcesz ryzykować, możesz przecież wyzerować licznik wymiany oleju. W mk3,5 robi się to wciśnięciem na jakieś 10 s gazu i hamulca na zapłonie (bez włączonego silnika). Nie sądzę, aby tłumoki w ASO to weryfikowały. |
23-07-2019, 20:14 | #5 |
ford::advanced
Imię: krzysztof
Zarejestrowany: 18-11-2012
Skąd: poznan
Model: FORD FOCUS mk3
Silnik: 1,5tdci 134Km 360Nm
Rocznik: 2017
Postów: 463
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Już tłumaczę;po pierwsze arogancja i calkowity brak wiedzy aso,po drugie wiele razy pisałem na tym forum ,ze nie jeździ sie w żadnym wypadku do aso,a tym bardziej na wymiane oleju na gwarancji -bo nie ma obowiązku ,aby utrzymać gwarancje.(no chyba,ze wymieniaja za darmo).
Ale jak wymieniają za darmo to nie narzekaj,albo odstąp od umowy. Jak nie zrobisz to ty ,to inni dalej będą walczyć z tymi darmozjadami. Po za tym sam napisałeś ,ze to Bareja,to mam nadzieje,ze również tak myślisz ,a nie tylko piszesz. Namawiam ,do odstąpienia od umowy,co jeszcze potrzebujesz,rozpadu silnika miesiąc po gwarancji?? |
23-07-2019, 20:38 | #6 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2019
Skąd: Kołobrzeg
Model: Focus
Silnik: 1.5 TDCi 120KM
Rocznik: 2018
Postów: 11
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Pisząc "duże prędkości" porównywałem je do tych w mieście. W moim przypadku w trasie jeżdżę 100 - 120 km/h. To chyba nie jest "butowanie"?
Kiedy podpisywałem umowę, mowa była o przeglądach co 15 tysięcy. Nie 10, nie 5 ani nie 30. I na te 15 się zgodziłem. Przyznasz, że jest różnica, kiedy musisz wymienić olej po 7 tys. od ostatniej wymiany (tak było w moim przypadku), a nie po ok. 15, jak widnieje w umowie. Gdyby sprzedający poinformował mnie, że wymiana może być konieczna po przejechaniu od 7 do 15 tys, kilometrów, z pewnością na takie coś bym nie poszedł. Poza tym chaos, ściema i traktowanie mnie jak idiotę przez ludzi pracujących dla forda sprawia, że cholernie żałuję zakupu focusa. Dzisiaj zrobiłem małe rozeznanie. Znajomy pracuje w VW, nieźle się uśmiał, kiedy powiedziałem mu, że zdaniem serwisanta z forda wszystkie nowe auta muszą tak często wymieniać olej. Jutro jadę do ASO, żeby na piśmie dali mi te wszystkie tłumaczenia, które dzisiaj usłyszałem, i prawdopodobnie pójdę do adwokata. Bump: "Ale jak wymieniają za darmo to nie narzekaj,albo odstąp od umowy" Dam Ci przykład z życia wzięty, że "za darmo" nie zawsze rozwiązuje problem. Zaplanowałem wakacje, tydzień na południu Polski i za granicą. Poprzestawiałem pracę, pacjentów tak, żeby te siedem dni mieć wolne. Konsekwencją tego jest ogromne nagromadzenie pracy w dniach poprzedzających urlop. Na urlopie wiem, że będzie dużo jeżdżenia autem, pewnie dobrze ponad 2 tysiące zrobię, dlatego wszystko ustawiam tak, żeby do następnego przeglądu było jeszcze dużo kilometrów do przejechania. I co? Na dwa dni przed wyjazdem pojawia się komunikat, że niedługo trzeba wymienić olej. Co z tego, że zrobią to za darmo? Pracuję od rana do wieczora, nie mam czasu zjeść porządny obiad, a co dopiero poświęcić kilka godzin na dojazd do ASO (uroki jednoosobowej działalności gospodarczej), żeby wymienić olej na 7-8 tysięcy przed tym, jak było napisane w umowie. Zaczyna się kombinowanie i stres przez nieudolność forda. Więc tak, narzekać będę ale jednocześnie spróbuję odstąpić od umowy. |
23-07-2019, 21:08 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-06-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 80
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Nie rozumiem, jaki masz problem. Masz co najmniej 2 możliwości: wymieniać olej rzadziej, kasując komputer po drodze w minutę; wymienić olej u lokalnego mechanika.
Tak jak pisałem, hamulec i gaz, tylko przez 60 s: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Przykro mi, że ludzie nie rozumieją interwałów i potem na drogach są same strucle. |
23-07-2019, 21:14 | #8 |
ford::advanced
Imię: krzysztof
Zarejestrowany: 18-11-2012
Skąd: poznan
Model: FORD FOCUS mk3
Silnik: 1,5tdci 134Km 360Nm
Rocznik: 2017
Postów: 463
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Proszę ,nie bądź naiwnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ,czy myslisz,ze w das auto w aso jest inaczej -po prostu NIE.Dzialaj w odstapieniu umowy i to wszystko.Ten cwaniaczek w vw jest taki mądry ,bo go to niedotyczy,uwierz to są takie same nieuki ,niestety już nie raz się przekonałem.
Ostatnio edytowane przez CHARONSKI ; 23-07-2019 o 21:17 |
23-07-2019, 21:32 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 878
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Gość z VAGa niech się nie wymądrza bo silniki od niego mają jeszcze większe problemy, od dolewek oleju (nowe silniki VAGa biorą olej na potęgę i jest o tym w instrukcji) po stosunkowo częste wymiany silników na gwarancji (łatwiej wymienić niż naprawić).
Na kanale Zachara jest gość z nową Astrą w kombi któremu też komputer kazał wymienić olej po 8 tys. Więc to nie tylko Ford. Poza tym Ty się umówiłeś na wymianę oleju po 15, 30 tys. itd. Ale to nie jest umowa którą można zerwać, a spełnienie warunków gwarancji. Jak nie przyjedziesz to po prostu możesz utracić gwarancję na silnik. Moim zdaniem jeżdżąc po pacjentach silnik jest często schładzany i rozgrzewany od nowa. Olej i silnik tego nie lubi, szczególnie w dieslu. Więc często każe Ci jeździć na wymianę. Tam nie ma, żadnego czujnika. Po prostu wzór matematyczny. Ilość zapłonów, przebieg itd. Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 23-07-2019 o 22:21 |
23-07-2019, 22:11 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-08-2015
Model: Fiesta Mk7 Trend
Silnik: 1.4 TDCi 70KM
Rocznik: 2011
Postów: 61
|
Odp: Zbyt częsty komunikat o konieczności wymiany oleju
Tu chodzi o rozrzedzanie oleju. W transitach jest teraz akcja na przeprogramowanie sterownika silnika. Pewnie za jakiś czas pojawi się w tych 1.5.
Ogólnie przy każdej przerwanej procedurze wypalania DPF olej spływa po ściankach tuleji cylindrowej do miski - przez co olej się rozrzedza i komputer zaleca wymianę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
|
|
|