|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-05-2019, 07:05 | #1 |
ford::average
Imię: G
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2012
Postów: 68
|
Napięcie na aku podczas pracy silnika
Witam,
Focus diesel i po ok. 30 min słuchania radia itp na drugi dzień nie odpala bo rozładowany akumulator. Całą noc był na prostowniku i rano niby OK. Po wejściu w tryb serwisowy zauważyłem jednak (a wcześniej nie zwracałem uwagi) że zaraz po odpaleniu miałem 15 V, a później na odcinku ok. 100 km cały czas stabilnie 14,8 V. Pytanie: Tak powinno być i stabilizator jest OK, czy raczej "ładowanie" powinni być w okolicy 13 V? |
13-05-2019, 09:11 | #2 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Na moje oko szykujesz się na wymianę akumulatora który już po prostu ledwo dyszy.
|
13-05-2019, 10:27 | #3 |
ford::professional
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Potwierdzam, dobry akumulator po odpaleniu silnika pobiera ładowanie w granicach 14,5 Volta, po paru minutach spada do 13,7 V, i tak sie utrzymuje.
Jak cały czas pobiera 14,5 V, to szykuje sie juz do wymiany. |
13-05-2019, 11:58 | #4 |
ford::average
Imię: G
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2012
Postów: 68
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Piękne dzięki. Już się umówiłem na wymianę także na miejscu dobiorę zamiennik i niech śmiga dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-05-2019, 12:12 | #5 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
BMS w tych autach potrafi napięcie na aku mieć od 12,2V do 15,2V
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
13-05-2019, 13:29 | #6 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
W którymś temacie niedawno było (z obrazkami), jak odłączyć BMS. Możesz zrobić taki eksperyment, wtedy powinno być bardziej 14,2-14,4 V. Jeżeli tak, to winowajcą jest akumulator a alternator i elektronika sterująca raczej OK.
Skoro i tak już wymieniasz, to pamiętaj o resecie BMS zaraz po wymianie, albo przez pewien czas nadal Smart Charge będzie dawał za wysokie napięcie i męczył nowy akumulator. A ten nowy, rzecz jasna naładuj przed montażem - jak umawiasz wizytę u speca a nie mechanika od wszystkiego, to pewnie przygotują akumulator przed twoją wizytą. Jak nie, to zrób to sam zaraz po montażu (na odpiętej klemie z racji napięcia > 16 V, ładowanie prostownikiem, odczekać dobę i dopiero podłączyć klemę). |
14-05-2019, 09:07 | #7 |
ford::average
Imię: G
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2012
Postów: 68
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Akumulator miał być przygotowany bo brałem z montażem nie u mechanika, a właśnie w sklepie z akumulatorami. BMSa faktycznie muszę zrestartować (gdzieś widziałem procedurę bez kabla, a naciskając odpowiednią sekwencję świateł) bo wczoraj tego nie zrobiłem, a dziś jadąc do pracy cały czas równo i elegancko 15 V. Czyli za dużo.
Najgorsze, że radio (Sony) mi jakby RDSa przestało czytać :] Heh i coś się jeszcze zmieniło bo do tej pory otwieranie/zamykanie szyb miałem z pilota teraz tylko tylne. |
14-05-2019, 10:16 | #8 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Cytat:
|
|
14-05-2019, 11:24 | #9 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-09-2016
Skąd: \/\//\-\/\//\
Model: Ford Focus MK2 Lift
Silnik: 1.6 Benzyna 100km
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Mógł byś przypomnieć przy okazji ten sposób na programowanie szyb?
|
14-05-2019, 11:56 | #10 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
|
Odp: Napięcie na aku podczas pracy silnika
Ale wiesz, że jest to podane ładnie w instrukcji samochodu? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|