Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-05-2019, 18:33   #1
Kicu
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 12-09-2016
Model: MK3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie 1.8 - wymiana przewodu paliwowego

Witam,

wymieniałem ostatnio filtr paliwa. Niestety za cholerę nie chciał zejść wężyk z jednej strony. W końcu siłą udało się go ściągnąć, ale na starym filtrze został kawałek gumy. Innymi słowy przywarła ona do filtra i zeszła razem z nim. Jak się nie trudno domyślić, wężyk nie nadawał się do użytku. Po założeniu nowego filtra i podpięciu ciekło paliwo.

Tymczasowo zrobiłem takie rozwiązanie, że obciąłem w połowie stary wężyk, kupiłem drugi, nieco większy i nałożyłem go na stary. Drugą stronę wsadziłem w "dziubek" od filtra paliwa. Dodatkowo nałożyłem obręcze zaciskowe. Niestety po przejechaniu kilkuset kilometrów obręcze się poluzowały i paliwo zaczęło cieknąć.

Chciałbym kupić taki wężyk, ale wiem, że nówki (o ile jeszcze są dostępne) do tanich nie należą. Na allegro jest sporo używek, przy czym wybór do silnika 1.8 jest mizerny. Najwięcej jest ich do 2.0. Pytanie - czy jest w ogóle jakaś różnica? Np. ten wygląda niemal identycznie, ale nie wiem czy średnica jest ta sama. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

Drugie pytanie... czy połączenie starego wężyka z nowym, takim jak powyższy (po wcześniejszym jego obcięciu) za pomocą złączki miedzianej (https://jacus.pl/images/produkty/złą...ża_8mm_522.jpg) miałoby sens? Czy macie jakiś lepszy pomysł?

Kicu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2019, 19:48   #2
kamyk28
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-04-2019
Skąd: Zielona góra
Model: MK3
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 7
Domyślnie Odp: MK3 1.8 - wymiana przewodu paliwowego

Powiem tak wywal orginalne przewody paliwowe .Kup troche węza paliwowego takie zbrojone (koło 10zł za metr) na powrót chyba 0,8.
na zasilanie 10 .niewiem jaki tam filtr masz na trzy bolce czy 2 + gniazdo jak gniazdo to trójniczek za pare groszy kilka opasek i gotowe

Orginałki są drogie a jak wiadomo w starszych autkach wyrabiaja sie oringi i nie trzyma juz tak jak trzeba moze tez zasysać ci lewe powietrze
Nie baw sie w sztukowanie , na krótka mete tak

Ostatnio edytowane przez kamyk28 ; 07-05-2019 o 19:52
kamyk28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2019, 20:29   #3
Kicu
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 12-09-2016
Model: MK3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: MK3 1.8 - wymiana przewodu paliwowego

No dobra, ale w dalszym ciągu widzę problem ten co obecnie mam, czyli samo podłączenie węża do filtra. Mówisz, żeby zrobić to opaskami. Teraz mam zaciski metalowe ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]), które zaczęły się luzować. Dlatego wolałem te oryginalne zaczepy z zatrzaskami.

Co do filtra to mam przepływowy, taki mniej więcej: http://www.ford-esklep.pl/userdata/g...f995e57ede.jpg
Wlot z jednej, wylot z drugiej i tyle.

0.8 i 10? Masz na myśli średnicę? Nie wiem jak z drugiej strony, ale z tej której potrzebuję, średnica jest 8mm. Drugiej szczerze mówiąc bym wolał nie dotykać skoro działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Kicu ; 07-05-2019 o 20:31
Kicu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 15:49   #4
kamyk28
ford::amateur
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 12-04-2019
Skąd: Zielona góra
Model: MK3
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 7
Domyślnie Odp: MK3 1.8 - wymiana przewodu paliwowego

Cytat:
Napisał Kicu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No dobra, ale w dalszym ciągu widzę problem ten co obecnie mam, czyli samo podłączenie węża do filtra. Mówisz, żeby zrobić to opaskami. Teraz mam zaciski metalowe ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]), które zaczęły się luzować. Dlatego wolałem te oryginalne zaczepy z zatrzaskami.

Co do filtra to mam przepływowy, taki mniej więcej: http://www.ford-esklep.pl/userdata/g...f995e57ede.jpg
Wlot z jednej, wylot z drugiej i tyle.

0.8 i 10? Masz na myśli średnicę? Nie wiem jak z drugiej strony, ale z tej której potrzebuję, średnica jest 8mm. Drugiej szczerze mówiąc bym wolał nie dotykać skoro działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to dokup same oringi do zaczepów i tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kamyk28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.