|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-03-2019, 11:22 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Szanowni forumowicze, proszę o poradę od czego zacząć szukanie usterki w moim przypadku.
Pacjent to Focus II z 2005 roku, Duratec HE 2.0. Od pewnego czasu trapi go problem nietrzymania obrotów. Po odpaleniu na zimnym silniku jest w miarę OK, ale im cieplejszy silnik tym problem z nietrzymaniem obrotów się nasila. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych po kilka stopni na plusie, do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury ok. 75 stopni, przy dojeżdżaniu do świateł, lub po wysprzęgleniu np. przy zmianach biegu, silnik potrafi wkręcać się samoistnie do ok. 3 - 3.5 tyś obrotów/min. Po rozgrzaniu te problemy ustępują ale na biegu jałowym obroty utrzymują się na poziomie ok. 1,5tyś/min, delikatnie przy tym falując. Pojawia się też problem tuż przed zatrzymaniem np. na skrzyżowaniu. Podczas dojeżdżania "na luzie" przy prędkości ok. 10km/h obroty skaczą do ok. 3 - 3.5 tyś/min by opaść do poziomu 1.5tyś/min po zatrzymaniu samochodu. Przy wciśniętym sprzęgle ten efekt nie występuję - obroty wtedy stabilizują się na ok. 1.5 tyś/min. Jakby tego było mało to przyplątał się jeszcze jeden problem. Silnik do momentu osiągnięcia temperatury roboczej bardzo często wpada w tryb awaryjny. Wyświetla się wtedy komunikat "Usterka układu silnik, ograniczenie prędkości". Silnik na biegu jałowym nie pracuje wówczas równo, tak jakby na 3 z 4 cylindrów. Max obroty to wówczas jakieś 3 tyś/min. Usterka mija po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Początkowo zdarzało się to raz lub 2 razy na tydzień, obecnie jest to nawet kilka razy podczas jednej jazdy zanim silnik nie osiągnie swojej temperatury. Wówczas bardzo sporadycznie wpada w ten błąd. Zauważyłem, że póki silnik jest zimny to problemu z występowaniem tego błędu można w dużej mierze uniknąć ruszając z wyższych obrotów. Nie zawsze się udaje ale znacząco ogranicza to prawdopodobieństwo wystąpienia tej usterki. Podpowiedzcie proszę od czego zacząć i gdzie szukać problemu. Chciałbym wstępnie rozpoznać temat zanim pojadę to jakiegoś warsztatu bo tam często pół auta wymienią na chybił trafił nim trafią na przyczynę problemu. |
19-03-2019, 11:30 | #2 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-01-2017
Skąd: BB
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 180KM Powershift
Rocznik: 2015
Postów: 69
|
Odp: Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Witam, mam podobne objawy w S MAXie - ten sam silnik - przy dojezdzie do świateł na zimnym silniku obroty skaczą tak że silnik prawie gaśnie
|
19-03-2019, 11:39 | #3 | |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Cytat:
Ostatnio edytowane przez sagemini ; 19-03-2019 o 11:42 |
|
19-03-2019, 11:49 | #4 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-01-2017
Skąd: BB
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 180KM Powershift
Rocznik: 2015
Postów: 69
|
Odp: Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Jeszcze się za to nie zabrałem - ale muszę to zrobić niedługo bo mnie to denerwuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dodatkowo obok tego mam do wymiany na pewno poduszkę slinika - ma pęknięte obie "łapy" przez które wkręca się śruby. Kolejna rzecz to ciężko jest ruszyć płynnie - tak jakby sprzęgło łapało późno - zastanawiam się czy to wszystko razem nie ma czegoś wspólnego.
Na pewno zacznę od wymiany poduchy |
24-03-2019, 22:16 | #5 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Przysucha
Model: Focus MK 2 Titanium
Silnik: ON 1.8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Siema.
U mnie co prawda w 1.8 TDCi dwa dni temu wyskoczył taki komunikat. Zimny samochód było git. Jak się zagrzał komunikat - Usterka Układu Silnika. Auto trzęsło się już od dawna, ale kompy nie pokazywały żadnego błędu. Aż do przed wczoraj. Winowajca - czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie elegancko wszystko chodzi. |
14-06-2019, 11:50 | #6 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: Falowanie obrotów oraz częsty błąd "Usterka układu silnika"
Minęło troche czasu a mnie finalnie udało się rozwiązać usterkę więc może komuś się to jeszcze przyda. Otóż u mnie winowajcą wszystkich opisanych przeze mnie w pierwszym poście objawów okazała się być pęknięta rurka od odmy. Dziura była już na tyle duża, że powodowała wpadanie auta w tryb awaryjny. Po wymianie auto jeżdzi jak nowe, mniej pali i ponownie jazda to przyjemność.
|