|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-02-2019, 22:57 | #1 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Praca EGR
Dziś podpiąłem forscana na całą trasę 200km i zauważyłem niepokojące zachowanie zaworu EGR. W moim samochodzie występuje jedynie PID po tytułem EGRVR, który pozwala na sprawdzenie co się z tym zaworem dzieje. Otóż podczas normalnej jazdy parametr ten oscyluje pomiędzy wartościami 18-33%, jedynie podczas hamowania silnikiem spada do 1,97%. Jeśli parametr ten pokazuje stopień otwarcia zaworu to mam do czynienia z zupełnie nieprawidłową jego pracą, wszak zawór powinien być otwarty tylko na luzie a podczas wyższych prędkości obrotowych powinien zostać zamknięty - jeśli się mylę, proszę, poprawcie mnie.
Jeśli dobrze przeczytałem na jednej ze stron anglojęzycznych EGRVR określa stopień/szerokość wypełnienia impulsu sterującego zaworem. Teoretycznie powinien więc pokazywać co się w rzeczywistości dzieje z zaworem, ale to pomiar sygnału a nie faktycznego położenia zaworu. Stąd dwa pytania: 1. Czy EGRVR powinien pokazywać wartości około 0% podczas jazdy, a 30% na wolnych obrotach? Jakie są jego poprawne wartości i w jakich warunkach pracy silnika? 2. W moim przypadku wygląda na to, że zawór EGR już dostaje błędny sygnał i pozostaje dłuższy czas otwarty, choć nie powinien. Czy jest możliwe, że sterownik działa niepoprawnie? Jeśli tak, co może być tego powodem? |
18-02-2019, 09:07 | #2 |
Jeżdże Toyotą :-)
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
Odp: Praca EGR
jakie masz objawy podczas jazdy?
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
18-02-2019, 09:23 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-03-2012
Model: ford focus
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2013
Postów: 330
|
Odp: Praca EGR
Podczas stałej jazdy egr będzie w jakimś stopniu uchylony. Przy obciążeniu silnika (przyśpieszanie) powinien się zamknąć.
|
18-02-2019, 11:32 | #4 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Odp: Praca EGR
Nie mam żadnych niepokojących objawów w pracy silnika podczas jazdy. Moim problemem jest wypalanie FAP co 120km i podnoszenie się poziomu oleju. Szukam przyczyny tego stanu i wychodzi mi na to, że EGR daje ciała, bo jest non stop otwarty. To by tłumaczyło czemu się zapycha FAP tak szybko. Ale na razie jestem na etapie analizy i każda pomoc się przyda.
Dołączam wykres EGRVR (żółta linia) podczas 30 minutowej jazdy na trasie, gdzie widać, ze otwarcie EGR jest na poziomie 28 procent prawie non stop, tylko podczas zmiany biegów i hamowania silnikiem, spada jak pisałem do 1,97% co według mnie nie jest normalne. Akurat trafiłem na wypalanie FAP, bo EGR jest zamknięty przez 1/3 czasu a ciśnienie różnicowe spada w tym czasie. Natomiast widać również wyraźnie, że poza tym EGRVR pokazuje poziomy 20-30% nawet kiedy moment obrotowy (TORQUE) jest wysoki. Jakieś sugestie? |
18-02-2019, 15:14 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-03-2012
Model: ford focus
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2013
Postów: 330
|
Odp: Praca EGR
Spróbuj zaślepić dla testów egr i będziesz wiedział czy on jest przyczyną.
|
19-02-2019, 21:19 | #7 |
ford::professional
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
Odp: Praca EGR
Jakie robisz trasy autem? Jesli krotkie to czeste wypalanie filtra bedzie normalne. Ja caly czas latam w trasy wiec u mnie odstepy miedzy wypalaniem wynisza nawet 1200km. Moja siostra robi trasy po 20km i u niej wlasnie tak czesto sie wypala. Mozesz wtedy miec niska temeprature spalin, zabrudzony zawor egr i czujniki w ukladzie dolotowym. Gdyby wystepowal problem z zaworem to pojawilby Ci sie blad pozycji egr na biegu jalowym i objawial sie lekkim kangurem podczas ruszania
|
19-02-2019, 22:05 | #8 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Odp: Praca EGR
Właśnie o tego typu podpowiedzi mi chodzi. Auto jeździ głównie po trasie, choć ostatnio z racji przeprowadzki musiało i po mieście jeździć więcej. Zdarza się na zimnym silniku kangurzyć na dwójce przy niskich obrotach. W dodatku te dziwne wartości otwarcia podczas jazdy sugerują, że problem może leżeć po stronie EGR. W trasie powrotnej wczoraj - znów 250 km - zauważyłem, że nawet przy obrotach 3,000-3,500 zawór nie zamyka się. Planuję go wyciągnąć w weekend i wyczyścić. Czy jest możliwość określenia jego stanu po wyjęciu?
|
04-03-2019, 22:54 | #9 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Odp: Praca EGR
Dopiero dziś wytargałem EGR. Nawet udało się odkręcić od góry trzecią, parszywą śrubę, chociaż wielu pisało, że tylko długa przedłużka i dostep od dołu silnika wchodzi w grę...
Po zdjęciu osłony plastikowej zawór wyraźnie pracuje z oporem i się zacina. Nie jest to wina nagaru na "grzybku", ale bardziej kółka prowadzącego ramię od silniczka, który steruje zaworem. Zobaczymy czy mycie tu coś pomoże, ale nie wróżę tu powodzenia. Wyraźnie słychać, że ramię (chyba ramię) silniczka o coś trze... Ciąg dalszy zabawy jutro. |
05-03-2019, 08:05 | #10 |
ford::professional
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
Odp: Praca EGR
Szukaj uzywki lub nowego, ja u siebie wymienilem w sobote. Zupelnie inna praca silnika.
Jesli twoj tez byl w takiej pozycji jak moj na zdjeciu to umarl w butach. Nie uratuje go czyszczenie, jedynie wymiana |
|
|
|