|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-08-2007, 12:31 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-05-2006
Skąd: Zgorzelec
Postów: 5
|
Sprężynka w imrc 2,5v6
Dużo ostatnio czytałem o IMRC też to sprawdziłem.Najpierw znalazłem wysunięte cięgło z dźwigni otwierającej przepustnice .naprawiłem ,po dodaniu gazu wszysko chodzi ale z jazdy próbnej wróciłem nizadowolony(osiągi bez zmian).Rozebrałem puszke IMRC i zauważyłem pękniętą spręzynę na ostatnim kole zębatym które ma taki mimośród do sterowania omawianą we wczśniejszych postsch blaszką.Pytanie.czy ktoś przerabiał ten temat i gdzie można szukać takiej sprężynki ,może z uszkodzonego w innym miejscu modułu?
|
14-08-2007, 12:39 | #2 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Czyli jak masz uszkodzona sprezynke to IMRC (linka) nie zostanie spowrotem nawinieta w momencie wylaczenia i bedziesz mial caly czas IMRC zalaczone czyli jesli sie nie wylaczy moze dojsc do przegrzania i spalenia/uszkodzenia tranzystora.
Moja rada odlacz zlacze elektryczne od modulu poki nie zdobedziesz gdzies tej sprezynki po szkoda aby sie zepsul. Widocznie ktos juz wczesniej wiedzial o tej usterce i dlatego wypial linke. Cytat:
Ps. Szukac nalezy na szrotach ale bedzie to ciezki temat. Chyba ze na allegro ktos sprzedaje caly silnik od 2,5 i jest w stanie sprzedac konkretne klamoty od niego np. IMRC. :fcp4 cos w tym stylu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
14-08-2007, 13:28 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-05-2006
Skąd: Zgorzelec
Postów: 5
|
Dzięki za szybkłą odpowiedź.Mam to auto już rok i wcześiej było dobrze,cięgło się wypieło bo wypadła tak mła tulejka zaczaskowa w dźwigni.Ale sprawdzałem też działanie po zdjęciu pokrywy przyczymując oczywiście silniczek żeby nie wypadł i o dziwo wszystko działa i linka powraca po ujęciu gazu tak jakby silniczek nawijał ją z powrotem.Dopiero później zauwarzyłem pękniętą sprężynke,ale nie przerabiałem tego tematu więc niewiem czy ona ustala położenie koła zębatego ćży również pomaga nawinąć spowrotem linkę.POdkreślam u mnie linka powraca po zwolnieniu obrotów ale auto straciło żądló więc napewno ma to jakieś znaczenie.
|
20-08-2007, 14:56 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Linkę w jedną stronę ciągnie silniczek, a w kierunku powrotnym linkę pociąga sprężyna umieszczona przy drugiej przepustnicy, a nie w module IMRC.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |