|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-10-2018, 10:17 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Witam. Planuję zakup Forda Mondeo Mk4 w wersji liftback. Budżet do 25 tys zł z rejestracją i podstawową eksploatacją. Roczny przebieg około 15 tys km. Większość po drogach powiatowych i wojewódzkich. W grę wchodzi raczej tylko benzyna ze względu właśnie na przebiegi oraz niższe koszty ewentualnych napraw. 1.6 ti-vct wiem że to stary poczciwy duratec, stosowany jeszcze w Focusie I ( ojciec miał takiego ), dodane są zmienne fazy rozrządu i tyle. Silnik raczej tani w eksploatacji oprócz wymiany kompletnego rozrządu, ale podobno za słaby. 2.0 w benzynie sporo naczytałem się o problemach z kolektorem i poborem oleju. Jak wygląda to w rzeczywistości ?. Miałem Mazdę z bliźniaczym silnikiem i raczej nic się tam większego nie działo. Obecnie jeżdżę Megane II 1.6 i dynamika na jej poziomie jest dla mnie wystarczająca. Co polecacie ?. Jak wygląda realnie problem z klapkami w kolektorze, da się je wymienić, jeśli tak to jakie koszta, wiem że cały kolektor ponad 2 tys zł.
|
29-10-2018, 10:25 | #2 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Cytat:
|
|
29-10-2018, 10:32 | #3 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Nie, eksploatacja chodzi o wkład na start czyli oleje ew. rozrząd itp.
|
29-10-2018, 11:03 | #4 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Nie zapominaj, że 1.6 vs 1.6 tivct to nie tylko zmienne fazy, ale i 2 katalizatory i 4 sondy lambda.
Jak już chcesz benzynę to bierz 2.0, nawet bym rozważył wariant tańszego zakupu z braniem oleju i samemu zrobić remont i mieć święty spokój.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
29-10-2018, 11:14 | #5 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
A jak wygląda sprawa z klapkami w kolektorze ?
|
29-10-2018, 12:08 | #6 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,763
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Jak tłuką to wystarczy wymienić . 1 klapka kosztuje 50 zł żyli za komplet 200 . Wymiana we własnym zakresie było o tym dużo napisane.
To tyle na temat silnika ale mondeo to nie tylko silnik. . luzy na maglownicy po pewnym przebiegu sie pojawiają i wtedy konieczność regeneracji. Nie wiem jak 1,6 ale 2,0 duratec ma dwumasowe koło - wymiana ok 3500 całego kompletu ze sprzęgłem i dociskiem. Ostatnio edytowane przez koszka ; 29-10-2018 o 12:11 |
29-10-2018, 12:20 | #7 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Jaki mniej więcej koszt regeneracji takiej maglownicy ?. W moim przypadku chyba najbardziej pod uwagę biorę 1.6, myślę że mimo różnicy masy w porównaniu do mojego obecnego auta, 15 koni więcej da porównywalne osiągi które są akceptowalne dla mnie. Z tego co wyczytałem 1.6 nie posiada koła dwumasowego a sprzęgło kompletne można kupić do 600 zł.
Ostatnio edytowane przez mateusz9986 ; 29-10-2018 o 12:23 |
29-10-2018, 12:52 | #8 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,763
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Koszt regeneracji ok 500 do 1000. Kiedyś jechałem takim 1.6 . Szału nie było ale w 2.0 też nie ma. Nawet myślałem o 1.6 żeby nie mieć problemu z braniem oleju i kołem dwumasowe ale ostatecznie mam 2.0 i wszystkie przypadłości jakie ma mondeo miałem i ja.😀
|
29-10-2018, 13:04 | #9 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Ja obecnie jeżdżę Meganką II 1.6 która ma 112 koni, masa coś koło 1200 kg. Szału nie ma, ale jedzie to w miarę przyzwoicie do 110-120 km/h a więcej raczej mi się rzadko zdarza. Autostradami praktycznie nie poruszamy się w ogóle. Gdyby Mondeo jechało podobnie to może być. Zależy mi bardziej na bezawaryjnej jeździe niż super osiągach. Podejrzewam że w takim Mondeo jeśli chcielibyśmy żeby to w miarę się odpychało to albo diesel albo benzyna już powyżej 2.0 litrów lub turbo a na to za mały budżet.
|
29-10-2018, 16:29 | #10 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-10-2014
Skąd: Garwolin
Model: Mondeo MK4 Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 33
|
Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.
Też mam tą samą sytuację bo szukam mk4 do 25tys i tylko benzyna. A konkretniej to 2.0 chce bo jechałem 1.6 ale w kombi... porażka. Choć z tego co pamiętam to była klima włączona a podobno na klimie lub bez klimy jest bardzo duża różnica w jeździe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. może 1.6 bardziej by się sprawdził w liftbacku choć nie jechałem ale takie mam zdanie. 1.6 brak koła dwumasowego ale za to pasek rozrządu no i spalanie prawie że jak w 2.0 Poprzednio miałem mk3 1.8 + lpg i średnio co 2 miesiące dolewka oleju po ok 0,5L zależnie od jazdy (ok 10-12tyś.km rocznie). Więc myślę że w moim przypadku nie przeszkadzało by mi to w mk4 i brał bym 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Napewno 1.6 taniej wyjdzie w zakupie. Różnica między 2.0 to ok 3-4tyś. zł
Ostatnio edytowane przez Nitrouss ; 29-10-2018 o 16:36 |
|
|
|