Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-10-2018, 10:17   #1
mateusz9986
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
Domyślnie Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Witam. Planuję zakup Forda Mondeo Mk4 w wersji liftback. Budżet do 25 tys zł z rejestracją i podstawową eksploatacją. Roczny przebieg około 15 tys km. Większość po drogach powiatowych i wojewódzkich. W grę wchodzi raczej tylko benzyna ze względu właśnie na przebiegi oraz niższe koszty ewentualnych napraw. 1.6 ti-vct wiem że to stary poczciwy duratec, stosowany jeszcze w Focusie I ( ojciec miał takiego ), dodane są zmienne fazy rozrządu i tyle. Silnik raczej tani w eksploatacji oprócz wymiany kompletnego rozrządu, ale podobno za słaby. 2.0 w benzynie sporo naczytałem się o problemach z kolektorem i poborem oleju. Jak wygląda to w rzeczywistości ?. Miałem Mazdę z bliźniaczym silnikiem i raczej nic się tam większego nie działo. Obecnie jeżdżę Megane II 1.6 i dynamika na jej poziomie jest dla mnie wystarczająca. Co polecacie ?. Jak wygląda realnie problem z klapkami w kolektorze, da się je wymienić, jeśli tak to jakie koszta, wiem że cały kolektor ponad 2 tys zł.

mateusz9986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 10:25   #2
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Cytat:
Napisał mateusz9986 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam. Planuję zakup Forda Mondeo Mk4 w wersji liftback. Budżet do 25 tys zł z rejestracją i podstawową eksploatacją. .
Co to ta "podstawowa eksploatacja". 25 tys. zł ma kosztować razem w eksploatacją roczną?
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 10:32   #3
mateusz9986
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Nie, eksploatacja chodzi o wkład na start czyli oleje ew. rozrząd itp.
mateusz9986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 11:03   #4
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Nie zapominaj, że 1.6 vs 1.6 tivct to nie tylko zmienne fazy, ale i 2 katalizatory i 4 sondy lambda.
Jak już chcesz benzynę to bierz 2.0, nawet bym rozważył wariant tańszego zakupu z braniem oleju i samemu zrobić remont i mieć święty spokój.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 11:14   #5
mateusz9986
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

A jak wygląda sprawa z klapkami w kolektorze ?
mateusz9986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 12:08   #6
koszka
ford::expert
 
Avatar koszka
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,763
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Jak tłuką to wystarczy wymienić . 1 klapka kosztuje 50 zł żyli za komplet 200 . Wymiana we własnym zakresie było o tym dużo napisane.
To tyle na temat silnika ale mondeo to nie tylko silnik. . luzy na maglownicy po pewnym przebiegu sie pojawiają i wtedy konieczność regeneracji. Nie wiem jak 1,6 ale 2,0 duratec ma dwumasowe koło - wymiana ok 3500 całego kompletu ze sprzęgłem i dociskiem.

Ostatnio edytowane przez koszka ; 29-10-2018 o 12:11
koszka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 12:20   #7
mateusz9986
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Jaki mniej więcej koszt regeneracji takiej maglownicy ?. W moim przypadku chyba najbardziej pod uwagę biorę 1.6, myślę że mimo różnicy masy w porównaniu do mojego obecnego auta, 15 koni więcej da porównywalne osiągi które są akceptowalne dla mnie. Z tego co wyczytałem 1.6 nie posiada koła dwumasowego a sprzęgło kompletne można kupić do 600 zł.

Ostatnio edytowane przez mateusz9986 ; 29-10-2018 o 12:23
mateusz9986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 12:52   #8
koszka
ford::expert
 
Avatar koszka
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,763
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Koszt regeneracji ok 500 do 1000. Kiedyś jechałem takim 1.6 . Szału nie było ale w 2.0 też nie ma. Nawet myślałem o 1.6 żeby nie mieć problemu z braniem oleju i kołem dwumasowe ale ostatecznie mam 2.0 i wszystkie przypadłości jakie ma mondeo miałem i ja.😀
koszka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 13:04   #9
mateusz9986
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Wałycz
Model: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Ja obecnie jeżdżę Meganką II 1.6 która ma 112 koni, masa coś koło 1200 kg. Szału nie ma, ale jedzie to w miarę przyzwoicie do 110-120 km/h a więcej raczej mi się rzadko zdarza. Autostradami praktycznie nie poruszamy się w ogóle. Gdyby Mondeo jechało podobnie to może być. Zależy mi bardziej na bezawaryjnej jeździe niż super osiągach. Podejrzewam że w takim Mondeo jeśli chcielibyśmy żeby to w miarę się odpychało to albo diesel albo benzyna już powyżej 2.0 litrów lub turbo a na to za mały budżet.
mateusz9986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2018, 16:29   #10
Nitrouss
ford::beginner
 
Avatar Nitrouss
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-10-2014
Skąd: Garwolin
Model: Mondeo MK4 Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 33
Domyślnie Odp: Zakup Mondeo 1.6 ti-vct czy 2.0.

Też mam tą samą sytuację bo szukam mk4 do 25tys i tylko benzyna. A konkretniej to 2.0 chce bo jechałem 1.6 ale w kombi... porażka. Choć z tego co pamiętam to była klima włączona a podobno na klimie lub bez klimy jest bardzo duża różnica w jeździe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. może 1.6 bardziej by się sprawdził w liftbacku choć nie jechałem ale takie mam zdanie. 1.6 brak koła dwumasowego ale za to pasek rozrządu no i spalanie prawie że jak w 2.0 Poprzednio miałem mk3 1.8 + lpg i średnio co 2 miesiące dolewka oleju po ok 0,5L zależnie od jazdy (ok 10-12tyś.km rocznie). Więc myślę że w moim przypadku nie przeszkadzało by mi to w mk4 i brał bym 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Napewno 1.6 taniej wyjdzie w zakupie. Różnica między 2.0 to ok 3-4tyś. zł

Ostatnio edytowane przez Nitrouss ; 29-10-2018 o 16:36
Nitrouss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.