|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-07-2018, 09:54 | #1 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: focus mk2 lift kombi 1.6 tdci econetic, smax titanium
Silnik: 1.6 tdci 109 KM; 2.0 tdci 136KM
Rocznik: 2009; 2011
Postów: 9
|
check engine,, czy dpf czy coś innego
Witam
W mojej furce zrobiło ostatnio się jakoś dziwnie. Przed wczasami wyskakiwał mi sporadycznie błąd usterki silnika, forscan pokazywał długi czas regeneracji filtra dpf. Robiłem czyszczenie środkiem do dpf-a od K2, lub przeganiałem auto po obwodnicy wrocka, ew. sporadycznie wypalanie serwisowe. Teraz wróciłem po trasie ponad 1kkm wywaliło mi znowu błąd zatkanego filtra. różnica ciśnień w forscanie była na wolnych obrotach na poziomie 5-6 kPa. Poszło sprayem jak wyżej, praca na wolnych obrotach i pogoniłem auto po obwodnicy. Odczyty robione w trakcie oblotu wykazywały 0,0-0,2 kPa na wolnych obrotach a w trakcie jazdy przy 2-3 tys obrotów pokazywały 2-3 kPa. Wczoraj wyszedł mi błąd zatkanego filtra dpf. auto normalnie pali, nie wywala przewodów od czujnika ciśnienia, nie rzuca silniekiem, pracuje okej. Na wolnych obrotach mam 0-0,2 kPa na czujniku różnicy ciśnień wg forscana. Czy faktycznie dpf do czyszczenia/wymiany, czy może czujnik ciśnień dpf-a zwariował? Autko ma oryginalnie 330tys km, rok 2009, silnik 1,6 tdci. Czy dpf był robiony/wymieniany wczeniej nie wiem. Mam autko od 307tys km. Co mogę sprawdzić ew. jak podejść do tematu. W załączeniu wrzucam trzy screny z forscana: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. linki [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Z góry dzięki za pomoc! |
27-07-2018, 10:18 | #2 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
Odp: check engine,, czy dpf czy coś innego
Parametr DIS_ASHFULL przy nowym filtrze DPF winien pokazywac 100 000 km. Z czasem ta wartosc maleje. Ty masz 0,0 km. Wg komputera masz go do wymiany!
W Forscanie masz opcje zerowania wartosci filtra... czy cos podobnego Nataptane z Tapatalk |
27-07-2018, 10:50 | #3 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: focus mk2 lift kombi 1.6 tdci econetic, smax titanium
Silnik: 1.6 tdci 109 KM; 2.0 tdci 136KM
Rocznik: 2009; 2011
Postów: 9
|
Odp: check engine,, czy dpf czy coś innego
dzięki endrius33 za odp.
Czyli muszę go wyciągnąć, zrobić czyszczenie ew wymianę. Przy pomocy forscana zrobię mu reset filtra? Widziałem tam coś w warsztacie, że jest dotyczące filtra prócz wypalania, ale nie zaglądałem głębiej. Oki doczytałem już, w twoim poście, że jest. |
27-07-2018, 10:56 | #4 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
Odp: check engine,, czy dpf czy coś innego
A jak często wypala Ci sie filtr?! Co ile km?!
Nataptane z Tapatalk |
28-07-2018, 20:13 | #5 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: focus mk2 lift kombi 1.6 tdci econetic, smax titanium
Silnik: 1.6 tdci 109 KM; 2.0 tdci 136KM
Rocznik: 2009; 2011
Postów: 9
|
Odp: check engine,, czy dpf czy coś innego
W trasie chyba co pareset km a w mieście chyba ok 200-300km? Zrbiłem teraz ok 3000 tys km w 2 tygodnie i dwa razy wywaliło mi błąd zatkanego filtra lub długiego czasu regeneracji. Teraz pomimo przeczyszczenia i niewielkich różnic w parametrze dp_dpf, błąd nie chce się skasować.
Po czyszczeniu mam na wolnych obrotach 0,0-0,2 kPa, ale zauważyłem że temperatura w dpf-ie na zimno po włączeniu auta wynosi 100stopniC. Jak trochę pojeżdżę to mam nawet 230 stopniC. Czy czujnik temperatury w dpf nie jest walnięty? Jak go można sprawdzić? Po jakich parametrach można oblukać egr-a, czy jest sprawny, czy ma dość wożenia się i domaga interwencji? Które z parametrów są charakterystyczne dla walniętego egr? egrvp, egrvr, egr_flow, egr_pct, egr_tv? W błędzie o zatkanym filtrze jest, że może być uszkodzony egr lub nieszczelności w przewodach. Nieszczelności nie ma. Przewody mam nowe. Skasowałem przebieg dpf-a. Faktycznie liczy od 100.000 w dół. ale błąd zatkanego filtra został. |
31-07-2018, 14:22 | #6 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
Odp: check engine,, czy dpf czy coś innego
Sprawdz EGR, wyczyść, zamontuj i zrób adaptacje.
Ja mialem podobnie, non stop wypalanie i błędy z filtrem. W końcu trafilo mi EGR i po wymianie na nowy, regeneracji filtra skonczyly sie problemy. Auto było z 2006 r. z dod. zbiorniczkiem na plyn eolys czy jakoś tak Nataptane z Tapatalk |