Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-06-2018, 21:50   #1
paloq
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 31-08-2009
Skąd: Białystok
Model: focus c-max
Silnik: duratec HE 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 10
Domyślnie wymiana sprzęgła klimatyzacji

Jako ,że sam się naszukałem i opisu jako takiego nie znalazłem - opisze jak to zrobił kolega "który się zna" z moją pomocą.

1. Auto w górę , koło i nadkole zdjęte.
2. Nakrętka odkręcona i tarcza sprzęgłowa zdjęta.
3. W.g. znalezionych opisów pasek należy przeciąć ale my wiemy lepiej spróbujemy nie ciąć.
4. Ściągacz założony , koło pasowe idzie.
5. Pasek zaczyna dotykać przewodów aluminiowo -gumowych.
6. Chwila zastanowienia - koło zeskoczy czy może uszkodzi przewody - trochę strach.
7. Jako , że nowy pasek jest - TNIEMY nie ryzykujemy.
8. Ściągamy koło ściągaczem do końca - mamy je poza samochodem.
9. Zakładamy nowe koło (z łożyskiem) .Kolega ma magiczne ręce - koło wchodzi bez użycia narzędzi ( mamy naszykowany młotek i deskę , one pomogą nam nabić łożysko -jak na filmikach)
10. Próbujemy założyć pasek (nie wierząc ,że potrzebny jest specjalistyczny przyrząd Ford-a)
11. Po dwóch minutach wiemy już,że przyrząd byłby przydatny ale nadal nie wierzymy ,że jest niezbędny.
12. Kolega co się zna -twierdzi ,że :
-zdejmujemy koło z łożyskiem ,
-zakładamy pasek na luźne koło ,
-koło z założonym paskiem zakładamy na oś.
13. Plan prawie doskonały - ale TO nie się tak nie DA (w.g. mnie ale ja się nie znam)
14. Kolega się zna to próbujemy
15. Po minucie koło z łożyskiem siedzi na osi (trzeba było tylko w środkowy otwór koła włożyć odpowiednią końcówkę klucza nasadowego i grubym śrubokrętem na wagę.....naciągnąć kolo.
16. Powolutku koło wciśnięte do końca ręcznie.
17. Podkładka , tarcza sprzęgłowa na swoje miejsce i nakrętka również.
18. Odpalamy silnik w celu sprawdzenia poprawności działania i co ? Działa. Kółko się kręci na załączonej klimie lub stoi na wyłączonej. Tak ma być .
19. Wygląda na to ,że działa poprawnie. Luz nie mierzony / regulowany .Nie udało mi się znaleźć wartości ale skoro działa i się rozłącza to nie ma biedy.
20. Nadkole i koło na swoje miejsce.
21. Działa poprawnie od ponad tygodnia więc wygląda , że jest o.k.
22. Kolega jest z siebie dumny (że on się zna) a ja jestem dumny z kolegi (że go znam) .

Następnym razem będziemy próbować zdjąć koło z paskiem bez cięcia , tylko trzeba będzie przytrzymać przewody lub je odczepić bo chyba są zamocowane na kołkach.
Zajęło nam to ok.90 min na spokojnie / powolutku. Robiliśmy to po raz pierwszy więc ciut niepewnie i z dreszczykiem czy czegoś dodatkowego nie będziemy musieli naprawiać.

Jeśli ktoś zna wartość luzu to bardzo bym prosił o dopisanie - pewnie się
przyda.

Starałem się opisać wymianę czytelnie ale czy mi się to udało. Jeśli nie to doprecyzuję.

Pozdrawiam z mroźnej kabiny.

paloq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2018, 09:04   #2
Jaryska
ford::professional
 
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
Domyślnie Odp: wymiana sprzęgła klimatyzacji

Paska nie potrzeba ciąć ,tylko zdjąć jak się czymś cofnie naprężony napinacz paska.

A luz to na oko, bez paska, mała tarczka nie powinna obcierać o koło pasowe, stojącej sprężarki.
Będzie słychac i czuć, bo to metal o metal obciera.
Jaryska jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2018, 09:15   #3
Speedo
Junior Moderator
 
Avatar Speedo
 
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
Domyślnie Odp: wymiana sprzęgła klimatyzacji

Cytat:
Napisał Jaryska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A luz to na oko, bez paska, mała tarczka nie powinna obcierać o koło pasowe, stojącej sprężarki. Będzie słychac i czuć, bo to metal o metal obciera.
Kod:
Po zapięciu koła pasowego za pomocą pierścienia zegera 
(należy  odpowiednio dobrać pierścień na zasadach opisanych 
przy montażu cewki  elektromagnetycznej – Etap 2) 
i przykręceniu zabieraka do wału korbowego  należy dokonać
 pomiaru szczeliny. Jej szerokość jest uzależniona od  typu 
sprężarki (tabelaryczny wykaz szczelin podanych w calach 
i  milimetrach dla najczęściej spotykanych kompresorów znajdą 
Państwo – [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]).  Pomiar najlepiej wykonywać za pomocą 
szczelinomierza, w kilku miejscach  po całym obwodzie koła, 
dzięki temu uzyskujemy pełniejszy obraz.  Jeżeli, w którymś 
z punktów pomiaru szczelina jest za duża możemy ją  skorygować 
uderzając w to miejsce tarczy sprzęgłowej miękkim gumowym  młotkiem. 
Szerokość szczeliny najlepiej ustawiać jak najbliżej dolnej  wartości 
granicznej dopuszczalnego przedziału (jeśli np. tabela  dopuszcza 
rozstaw w granicach 0,45 – 0,75 mm, to korzystniej będzie  
jeśli szczelinę ustawimy na poziomie bliższym wartości 0,45 mm).
Dla kompresora Sanden 0,4-0,8mm
Speedo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.