|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-05-2018, 14:48 | #1 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Wrocław
Model: focus mk2 lift kombi 1.6 tdci econetic, smax titanium
Silnik: 1.6 tdci 109 KM; 2.0 tdci 136KM
Rocznik: 2009; 2011
Postów: 9
|
wymiana sprzęgiełka klimy
Witajcie.
Mam od niedawna dziwne rzężenie w silniku w mojej foczce 1,6 tdci 80kW. Wszystko wskazywałoby na łożysko napinacza paska wieloklinowego, ale po ruszeniu napinacza, rolka topczy się bez oporów, bez luzów i cicho. Sprawdziłem łożysko alternatora i również cisza, brak luzów. Przez przypadek ruszyłem rolkę od klimy i tam pewien element, a dokłądnie tarcza sprzęgła jest jest jakby roznitowana i sobie lata. Doszedłem, że to jeden z elementów dających dźwięki Z góry serdecznie dzięk w silniku. Drugi to pewnie łożysko sprzęgła. W poście tutaj wyczytałem, że można zrobić wymianę tej części pod domem. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jako, ze mam właśnie do dyspozycji "warsztat pod blokiem", proszę was o info, jakie narzędzia sobie przygotować na wymianę i czy na lewarku, krawężniku jestem to w stanie zrobić. Aaa, co do prostych napraw to je ogarniam bez problemu. A i czy pasek muszę kupić nowy przy okazji zdjęcia starego? Z góry serdeczne dzięki za wszelkie wskazówki i ew. linki do tutków. Jeżeli taki temat jest na forum to proszę o zamknięcie lub podpięcie do istniejącego. Przez googla nie znalazłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-05-2018, 16:13 | #2 |
ford::professional
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
|
Odp: wymiana sprzęgiełka klimy
Jest na Forum tak dużo o tym napisane, jak wymienić, że aż sie pisać nie chce.
Da sie na lewarku,trzeba zdjąć kolo, narzędzia podstawowe, zdjąć pasek wielorowkowy, odkręcić śrubkę na koole pasowym kompresora, zdjąć koło pasowe razem ze sprzęgiełkiem, odbezpieczyć łożysko w kole, wybić je, zakładać w odwrotnej kolejności. Nowątarczke muisz kupic, koło pasowe nie, ale ono spełnia częśćsprzęgła. Ważna po założeniu jest regulacja odstępu pomiędzy sprzęgiełkiem i kołem pasowym. Nie może być ani za duże, ani za małe. Jak za duże, nie będzie włączać kompresora, jak za małe, kompresor pracuje na stałe, lub cały cas obciera tarczka o koło pasowe,piszczy że nie da rady jechać. |