|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2018, 12:12 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mat
Zarejestrowany: 14-05-2018
Model: ford mondeo mk iv
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Uszczelka pod glowica
Witam. Posiadam problem od 3 miesiecy z moim fordem mondeo MK IV 1.8 tdci 101KM.
Zauwazylem ze ubywa mi plyn chlodniczy przejechalem 70km i gdy zaczelem wyprzedzac na wyskoich obrotach nagle auto sie zagotowalo i wywalilo plyn chlodniczy ze zbiorniczka wyrownawczego gora. Wymienilem termostat na nowy lecz problem nie ustal po przejechaniu okolo 70km bylo brak plynu w nagrzewnicy dawalo zimnym powietrzem, zatrzymalem sie dolalem powoli plynu i sie odpowietrzyl. Wtedy troche poczytalem i zaczelem sie zastanawiac nad uszczelka pod glowica. Jezdzilem okolo miesiac na nie dokreconym korku zrobilem okolo 4000KM i auto wogole nie bralo plynu. Kupilem test na c02 zrobilem wedlug instrucki cieply silnik stopniowe podwyzszalem obroty i nic sie nie zabarwilo. Jezdzilem caly czas na tym korku nie dokreconym i bylo ok. Jak sie teraz zaczelo robic cieplo (mieszkam za granica) to auto znow mi sie zagrzalo jadac okolo 3km pod stroma gore. Wiadomo standardowo dolalem odpowietrzylem i jezdze dalej. Ostatnio jak jechalem autostrada musialem dolac okolo 1l na 100km na wlaczanej klimie, jak wylaczylem nic nie ubywalo. Pytanie moje brzmi czy ktos mial kiedys taki przypadek u siebie w fordzie? Podsumowujac : -Test na uszczelke pod glowica nic nie wykazal ( test dziala bo gdy sam osobisie dmuchnelem plyn sie odrazu zabatwil) Robilem juz test 3 krotnie. - Na dzien dzisiejszy wywala plyn gora przez zbiorniczek gdy auto ma poprostu ciezko pod gore lub gwaltowne wyprzedzanie. Gdy jezdze spokojnie po terenie bez gor jest wszystko ok i sie nie grzeje. Pompa wody raczej sprawna nie ma nigdzie wyciekow byl robiony test takze na szczelnos ukladu chlodniczego i wszystko jest szczelne w 100% brak jakichkolwiek wyciekow. Czy ktos wie gdzie moze tkwic problem? |
14-05-2018, 12:53 | #2 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-06-2006
Skąd: Czeladż
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 64
|
Odp: Uszczelka pod glowica
1. Czy po zagraniu się silnika włącza się wentylator?
2. Czy chłodnica się nagrzewa, czy jest pełny obieg płynu 3. Jeżeli chłodnica jest gorąca sprawdź czy nagrzewa się w całości góra, dół, boki |
14-05-2018, 13:16 | #3 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Podstawowym objawem uszczelki pod głowicą będzie ślad mieszania się płynów (ślady oleju w chłodniczym i odwrotnie).
Ja bym szukał przyczyny w układzie chłodzenia. Masz jakieś błędy? U mnie zagotował się w korku jak uszkodziła mi się wiązka od modułu wentylatora, jak masz nadmierne ciśnienie w układzie to wywali płyn. Ale jeżeli klima działa to i wentylator musi (bez wentylatora klima nie ruszy). Ja bym zaczął od porządnego przeczyszczenia układu i jednak szukania tych wycieków bo na 90% gdzieś się znajdzie. Może być tak, że jak stoi albo na luzie nic nie cieknie tylko przy wyższych obrotach gdzieś sika płynem. Jeszcze do kontroli chłodniczka egr chociaż wtedy raczej co2 byłoby w płynie. |
14-05-2018, 13:41 | #4 |
ford::amateur
Imię: Mat
Zarejestrowany: 14-05-2018
Model: ford mondeo mk iv
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Wentylator dziala.
Brak jakichkolwiek sladow oleju w plynie i odwrotnie, brak takze c02, nie kopci na bialo Sprawdze ta chlodnice gora i dol i dam znac. Plynu praktycznie nie ubywa jak jezdze spokojnie i bez korka i szczelnosc byla sprawdzana urzadzeniem pod cisnieniem brak jakichkolwiek wyciekow. Plyn wyrzuca przez zbiorniczek zazwyczaj jak jade pod strome gory dluzszy odcinek A moze byc cos z termostatem? np obudowa? Termostat zostal tylko wymieniony orygianlny fordowski. Brak zadnych bledow. Ostatnio edytowane przez bimbim ; 14-05-2018 o 13:52 |
14-05-2018, 13:56 | #5 | |
ford::average
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 21-02-2015
Skąd: Staszów
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 117
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Cytat:
|
|
14-05-2018, 15:25 | #6 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Właśnie takie typowe objawy kończącej się pompy płynu i tam powinieneś zacząć poszukiwania
|
14-05-2018, 16:29 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: lubuskie
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 12/2007
Postów: 32
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Miałem to samo. Do wymiany chłodniczka oleju i będzie OK.
|
14-05-2018, 17:01 | #8 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Co ma do tego chłodnica oleju?
|
14-05-2018, 18:37 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: lubuskie
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 12/2007
Postów: 32
|
Odp: Uszczelka pod glowica
Cyt."Zauwazylem ze ubywa mi plyn chlodniczy przejechalem 70km i gdy zaczelem wyprzedzac na wyskoich obrotach nagle auto sie zagotowalo i wywalilo plyn chlodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego górą"
Dodatkowo czyszczenie zbiorniczka i przewodów wraz z wymianą płynu chłodniczego oraz filtr oleju ze zmianą oleju. |
14-05-2018, 18:52 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-03-2013
Skąd: P-ń
Model: MDO MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 580
|
Odp: Uszczelka pod glowica
A podstawowa rzecz zrobiłeś? Wymieniłeś korek zbiorniczka wyrownawczego?
|