|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2018, 16:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2018
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Witam!
Dwa miesiące od zakupu przyszło mi się cieszyć bezproblemową jazdą. Od 3 dni mam jednak problem z samoczynnym gaśnięciem auta. Jeżdżę benzyną 1.6, 125KM. Samochód gaśnie przy dojazdach do skrzyżowań i wyhamowaniu do zera. Obroty wtedy przez ułamek sekundy spadają do 400-500, wskakują na 750 i ponownie spadają aż auto gaśnie. Dzieje się to sporadycznie, ale jest niepokojące i drażniące. Po starym samochodzie został mi interfejs ELM327, ale po dzisiejszej diagnostyce nie wykazało żadnych błędów. Planowałem po pracy wyciągnąć i przeczyścić silnik krokowy, ale mam problem. Nie wiem, w którym miejscu go szukać... Nie wiem też jak wygląda, bo nie znalazłem go w googlach. Dołączam fotkę Focusa z podniesioną maską. Będę wdzięczny gdyby ktoś zaznaczył mi na zdjęciu orientacyjną lokalizację silnika krokowego. Jeszcze bardziej byłbym wdzięczny gdyby ktoś wrzucił konkretną jego fotkę. A jeśli ktoś ma inne pomysły co może być przyczyną gaśnięcia auta to proszę o rady. Pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez ggmarszal ; 25-04-2018 o 13:50 |
25-04-2018, 06:21 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-04-2018
Model: Focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Nieźle Ci się kręci ten silniczek 500 tyś :o w F1 kręcą się tylko do 12-15tys
A tak serio, jest świeży temat o identycznych problemach w silniku 1.8. Na początek sprawdzić trzeba dolot na przypadek lewego powietrza, świece, przewody. Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka |
25-04-2018, 06:48 | #3 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 21-07-2016
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Witam, u mnie podobny problem. 1.6 TiVCT 115km. Czasami po wciśnieciu sprzegła obroty spadają do 500. Co to może być. Dodam że dolot sprawdzony i szczelny.....
|
25-04-2018, 13:52 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2018
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Cytat:
|
|
25-04-2018, 15:03 | #5 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
1. Nie znajdziesz tam żadnego silnika krokowego - wolnymi obrotami steruje przepustnica i ją należy przeczyścić jeśli już.
2. Dolot również warto sprawdzić pod kątem szczelności. 3. Czy ostatnio nie był zmieniany rozrząd? |
25-04-2018, 15:38 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
U mnie sporadycznie przy hamowaniu też spadają obroty do 500 i gaśnie, często mam tak też przy odpalaniu jak nie poczekam aż kontrolki zgasną, tylko szybko odpale, wchodzi na 500 obrotów i zaraz gaśnie. Tylko że ja mam 2.0 tdci.
|
26-04-2018, 13:53 | #7 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2018
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Cytat:
|
|
26-04-2018, 18:12 | #8 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 23-11-2014
Skąd: Oświęcim
Model: Mondeo, Focus
Silnik: 1,8 TDCI 125 HP, 1,6 Duratec 125 HP
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 13
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Panowie,
U żony w Focusie MKIII, 1.6 V16, 125km 2011r występował opisywany przez Was problem, który niestety postępował. W końcowej fazie silnik gasł przy co 2-3 wciśnięciu sprzęgła. Usterkę usunąłem, zatem do rzeczy. Kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (bez urazy) jest w błędzie. Przepustnica o której napisał sterowana jest silnikiem krokowym ale to nie sam silnik był problemem. 1. Zdemontować należy kanał dolotowy między filtrem powietrza a przepustnicą, oczywiście pod odłączeniu wtyczki z przepływomierza. Przy filtrze 2 wkręty (torx), przy przepustnicy opaska (nasadka 7mm) 2. Wykręcić należy moduł przepustnicy, 4 wkręty (torx), koniecznie odpiąć wtyczkę i moduł na stół. 3. Plynem do przepustnic można wymyć kanał i przepustnicę. Gdy do tego doszedłem zacząłem kontrolę i zauważyłem, że gdy przepustnicę otworzę ręcznie i puszczę ( tak się dzieje gdy puszczasz nogę z gazu, silnik krokowy ma niskie napięcie dla biegu jałowego ) przepustnica zamyka się całkowicie napędzana przez sprężynę i niestety nie wraca do pozycji lekko uchylonej ( wolne obroty ) pozostaje całkowicie zamknięta, blokując się w tej pozycji. Lekka nacisk na talerzyk palcem ( lub silnikiem krokowym przy rozruchu, który otwiera przepustnice ) powodował powrót do pozycji uchylonej (wolne obroty). To blokowanie powodowało gaśnięcie silnika. Naprawa. 1. Odpiąć trzeba 6 zaczepów klamrowych 2. Bardzo delikatnie zdjąć pokrywę (schodzi całkowicie, nic się nie rozleci) Uwaga! Na pkrywie sa bardzo delikatne szczotki, które współpracują z tarcza na kole zębatym kontrolując położenie kątowe mechanizmu. 3. Zdejmujemy kółko pośrednie miedzy małym kółkiem silnika a kołem z tarczą. 4. Konserwujemy mechanizm pod kołem z tarczą. jest tam sprężyna, która samoczynnie zamyka przepustnicę i to w tamtym miejscu dochodziło do blokowania. Ja użyłem oleju konserwującego w sprayu. Blokowanie ustąpiło. 5. Teraz płynem do czyszczenia styków za pomoca delikatnej szmatki, wacika, etc czyścimy slizgi tarczy po ktorych slizgają sie szczotki. 6. Zakładamy koło pośrednie w dowolnej pozycji 7. Na niewielkim płaskim, czystym śrubokręcie odrobina smaru silikonowego na zęby kółka pośredniego 8. Czyścimy uszczelkę, która przykleiła się pewnie do porywy i wkładamy do szczeliny, pokrywa, zaczepy, montaż w silniku, wtyczki, kanał powietrza i powinno działać. Opis nieco długi ale szczegółowy w końcu nie każdy jest inżynierem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Napiszcie czy zadziałało. Pozdr. Bump: @ggmaszal przepustnice i silnik krokowy znajdziesz na kocu kanału powietrza wychodzacego z filtra powietrza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Ostatnio edytowane przez laszlo1 ; 26-04-2018 o 18:45 |
27-04-2018, 13:02 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2018
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- WOW! Mega opis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. O ile pogoda pozwoli jutro wezmę się za naprawę. Dam znać czy problem minął.
|
20-12-2018, 17:19 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2018
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: Przy wyhamowaniu spadają obroty i gaśnie (sporadycznie)
Witam!
Miałem dać znać jak poszło, ale przez nadmiar obowiązków nie było kiedy napisać i w końcu... zapomniałem. Temat odświeżam, bo może komuś moja "recepta" zaoszczędzi grubszych wydatków i wolnego czasu. U mnie problem z gasnącym silnikiem rozwiązany został bardzo prosto i szybko. Pomógł środek do czyszczenia przepustnic w sprayu użyczony przez sąsiada. Kilka psiknięć w kanał dolotowy przy włączonym silniku i problem zniknął. Od 8 miesięcy auto ani razu nie zgasło samoczynnie. Osobom z podobny problemem polecam zacząć od tego. Na zdjęciu zaznaczone co trzeba odpiąć i gdzie psikać. W trakcie psikania silnik może się dławić. foto kopia.jpg |