Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-02-2018, 07:30   #1
Cinek78
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
Domyślnie Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Przy ostatnich mrozach mój s-max bardzo długo się rozgrzewa. Potrzebuje do osiągnięcia pełnej temp. silnika nawet 30 km ( poranny rozruch przy -12 stopniach). Początkowo myślałem, że mam walnięty termostat , ale:
1. jak już się nagrzeje to ładnie trzyma temperaturę, niezależnie czy miasto , czy trasa.
2. jak dzisiaj wyłączyłem ogrzewanie kabiny , to już po 5 km miał 80% temperatury Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , natomiast włączenie ogrzewania kabiny spowodowało zatrzymanie wzrostu temp., wręcz lekki spadek.
Dodam , że w kabinie robi się dość szybko ciepło , ale to pewnie zasługa elektryki ( nagrzewnica elektr.).
Tez tak macie?
Jakiś nie dogrzany ten diesel, albo zapotrzebowanie kabiny na ciepło jest tak duże... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cinek78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2018, 09:07   #2
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Temoperatura silnuka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

jak toczysz się tylko po mieście, lub jeździsz w trasie z niskimi obrotami, to ten typ tak ma.
ciepło to straty. Dąży się do wysokiej sprawności jednostek, czyli zmniejszenia strat ciepła. Dlatego nowoczesne diesle ciężej ogrzać.
Inna sprawa, to że nie powinna nas do końca interesować temperatura płynu chłodzącego a oleju silnikowego. To jego jakość i temperatura robocza jest ważniejsza dla silnika.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2018, 15:14   #3
citrovit
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-10-2010
Skąd: Szczecin
Model: S-Max STLine/EcoSport/Mustang GT
Silnik: 2,0 TDCI /1,0 EB/5.0 V8
Rocznik: 2019/2018/2022
Postów: 224
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Dzisiaj sprawdziłem,przy -12 wystartowałem w trasę poza miasto i po ok 6-7 km miałem pełną temperaturę.
citrovit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2018, 15:22   #4
woro_woro
ford::professional
 
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Cytat:
Napisał Cinek78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.
2. jak dzisiaj wyłączyłem ogrzewanie kabiny , to już po 5 km miał 80% temperatury Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , natomiast włączenie ogrzewania kabiny spowodowało zatrzymanie wzrostu temp., wręcz lekki spadek.
Dodam , że w kabinie robi się dość szybko ciepło , ale to pewnie zasługa elektryki ( nagrzewnica elektr.).
Tez tak macie?
Jakiś nie dogrzany ten diesel, albo zapotrzebowanie kabiny na ciepło jest tak duże...
Wszystko zależy jak masz ustawioną temperaturę nawiewu no i w jaki sposób przejedziesz te 5km. Warto ustawić obieg zamknięty w celu szybszego nagrzania albo wogóle wyłączyć nawiewy i zamiast tego podgrzać trochę tyłek.

Ostatnio edytowane przez woro_woro ; 01-03-2018 o 17:36
woro_woro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2018, 10:18   #5
qwertykk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
Domyślnie Re: Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Cytat:
Napisał woro_woro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wszystko zależy jak masz ustawioną temperaturę nawiewu no i w jaki sposób przejedziesz te 5km. Warto ustawić obieg zamknięty w celu szybszego nagrzania albo wogóle wyłączyć nawiewy i zamiast tego podgrzać trochę tyłek.
Nie no jasne, marznąć, żeby autko złapało temperaturę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy to auto jest dla Was czy Wy dla niego?
qwertykk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2018, 10:58   #6
Cinek78
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Cytat:
Napisał citrovit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj sprawdziłem,przy -12 wystartowałem w trasę poza miasto i po ok 6-7 km miałem pełną temperaturę.
Po 7km to ja dzisiaj miałem tak 1/3 temp. ( -13 na zewnątrz) . Żeby złapał pełną temp. to pewnie potrzebowałbym jakieś 15 km.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cinek78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2018, 14:30   #7
APJ007
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: koło Gniezna
Model: S-MAX 2, Kuga I 4x4
Silnik: 2.0 TDCI / 2.0 TDCI
Rocznik: 2016 / 2012
Postów: 88
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

Po wyjechaniu z nieogrzewanego garażu (-3 st. C) i przy spokojnej jeździe poza miastem w temp. zewn. -13 st. C wskazówka temperatury doszła do połowy skali po 20 km (jazda bez przerwy z prędkością do ok. 110 km/h). Przez pierwszy odcinek - jakieś 4 km - w ogóle nie drgnęła. Tylko w Mondeo 1.8 TDCi było równie kiepsko.

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka
APJ007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2018, 14:37   #8
Piotr Wicha
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2018
Skąd: Bielsko-Biała
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 10
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

U mnie tak samo, potrzebuję przejechać min.15km przy temp. -14 żeby wkońcu zaczęło być w miarę komfortowo w środku. Napewno to nie wina termostatu, bo jest nowy. Widocznie taki urok 2.0 TDCi
Piotr Wicha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2018, 16:24   #9
Cinek78
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

ufff. uspokoiliście mnie Panowie.. Myślałem , że mam walnięty termostat i już miałem kupować. Ale widzę, że taki jego urok...
Cinek78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2018, 12:17   #10
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Temperatura silnka przy porannym rozruchu ? TTTM , czy usterka.

zrobiłem jeszcze inny test, jednego dnia zmieniałem biegi "standardowo" czyli przy ok 2000-2200 obr/min, i silnik słabo się rozgrzewał.
drugiego dnia, prawie od razu zacząłem zmieniać biegi przy 3000 obr/min i później, i silnik złapał temperaturę szybciej niż zwykle.
czyli styl jazdy ma równie duży wpływ na nagrzewanie auta. jazda ekologiczna nie służy zimą naszemu komfortowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

weźcie też pod uwagę, że jeździmy w różnych środowiskach.
jedni od domu do pracy praktycznie jeżdzą zderzak w zderzak, od świateł do świateł, używając tylko 1-2 i czasem 3 biegu, zatrzymując się i ruszajac po drodze 20 razy, a ktoś inny moze spod domu wpadać na 2-pasmówke i lecieć kilkanaście minut z prędkością 70 kmh nie tykając hamulca. w każdym z tych przypadków tempo nagrzewania silnika będzie inne i nieporównywalne ze sobą

Ostatnio edytowane przez jaceks ; 03-03-2018 o 12:25
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.