Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-12-2017, 00:09   #1
kubusboss
ford::amateur
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 11-10-2017
Skąd: Brzeg
Model: ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 1998
Postów: 8
Domyślnie wycieraczkami - Gdy przycisnę przycisk natrysku szyb to wycieraczki nie wyłączają się

Cześć!

Zima już prawie idzie a ja mam problem z wycieraczkami. Gdy przycisnę przycisk natrysku szyb to wycieraczki nie wyłączają się aż do zgaśnięcia silnika. Problem też jest gdy włączę trym czasowy wycieraczek. Nie wyłączają się i działają bez przerwy. Czasami też tylnia wycieraczka nie robi pełnego obiegu i zatrzymuję się w połowie ale to czasami często jak pada deszcz.

Szukałem trochę w internecie i znalazłem coś o przekaźnikach, przekaźniki znalazłem przetarłem styki i nadal jest problem.

O takie przekażniki chodzi?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dodatkowo zauważyłem po włączeniu natrysku gdy wyciągnąłem przekaźnik to zrobił się troszkę ciepły.

Macie jakieś pomysły? Czy powinienem mimo to wymienić przekaźniki?

Pozdrawiam!!!

PS. mam też problem ostatnio z masą, mrygają mi światła w aucie i podświetlenia (LED) tablicy. Czy to może być przyczyną tego?


Ostatnio edytowane przez kubusboss ; 02-12-2017 o 00:41
kubusboss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2017, 02:16   #2
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Problem z wycieraczkami!

Po pierwsze to zmień nazwę wątku. Nie może być słowa "problem", za to musi być konkretny opis sprawy.

Po drugie to mógłbyś uźywać przecinków.

Po trzecie nie "tylnia", tylko tylna.

Że o "natrysku szyb" to już nie wspomnę.

Po czwarte wycieraczka się zatrzymuje, a nie "zatrzymuję". "Zatrzymuję" to w pierwszej osobie się mówi, a nie o kimś/o czymś.

Dramat, takim to aż się nie chce pomagać, jak czyta się takie kaleczenie ojczystego języka.

Z tym ciepłym przekaźnikiem, to też odkryłeś niesamowitą sprawę, że jak coś przekazuje prąd to się nagrzewa.

Nie mam pojęcia jak jest w mk1, ale sprawdź czy taki sam nie jest od kierunków i nie można zamienić na próbę. A jak nie to i tak go wymień, będzie kosztował pewnie kilka złotych.

A jeżeli chodzi o "mryganie" oświetlenia, to musiałbyś doprecyzować jak to wygląda. Jeżeli delikatnie pulsuje ciemniej-jaśniej, to są to zwykłe skoki napięcia z alternatora i tak po prostu będzie, zwłaszcza jak akumulator jest niedoładowany zaraz po odpaleniu. Natomiast jeżeli Ci mruga, gaśnie itp, to pewnie badziewnego leda i tyle. Na 99% nie ma to nic wspólnego z masą.

Z wycieraczkami mógł skleić się przekaźnik w środku, jak raz się go zewrze, to już nie jest w stanie się rozewrzeć i zasila wycieraczki cały czas, normalna sprawa w przekaźnikach, że potrafią się skleić po jakimś czasie. Jeżeli to nie będzie to, to wtedy przełącznik wycieraczek pod kierownicą.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2017, 08:33   #3
damianisko5
ford::professional
 
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,225
Domyślnie Odp: Problem z wycieraczkami!

A ja zapytam - co to znaczy "mrygają mi światła"
oraz "włączę trym czasowy"?

Ostatnio edytowane przez damianisko5 ; 02-12-2017 o 14:35
damianisko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2017, 08:45   #4
Arturr300
ford::advanced
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 21-10-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 233
Domyślnie Odp: Problem z wycieraczkami!

Masz 2 osobne przekaźniki od wycieraczek (przedniej i tylnej) czy zespolony? Jeśli 2 osobne to zamień po prostu je ze sobą, z tego co wiem są takie same. Wtedy zobaczysz czy to wina przekaźnika czy czego innego.
A to że tylna wycieraczka nie robi pełnego obiegu to może wina ścieżek oporowych w silniczku
Arturr300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2018, 15:13   #5
sylwekc
ford::amateur
 
Imię: Sylwek
Zarejestrowany: 24-02-2018
Skąd: Ryki
Model: Fokus MK I
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 2
Domyślnie Odp: wycieraczkami - Gdy przycisnę przycisk natrysku szyb to wycieraczki nie wyłączaj

Podepnę się pod temat. Mianowicie umarły mi dziś wycieraczki i spryskiwacze przód jak i tył, bezpieczniki sprawdzone tylko zostaje manetka i przekaźniki, możliwe że oba na raz się przepaliły? Jak manetkę sprawdzić manualnie? Podmiana nie wchodzi w grę nie mam z kim. A może jest jakaś masa oddzielna? Pacjent Fokus MK1 1.8 TDDI
sylwekc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2018, 14:21   #6
mk1wawa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-07-2010
Skąd: warszawa
Model: focus
Silnik: diesel 1.8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Odp: wycieraczkami - Gdy przycisnę przycisk natrysku szyb to wycieraczki nie wyłączaj

U mnie jest identyczna sytuacja.
Po włączeniu spryskiwacza wycieraczka przednia pracuje nonstop do momentu wyłączenia zapłonu.
Brak ma biegu przerywanego, zamiast biegu przerywanego jest pierwszy bieg.

Wycieraczka tył jest ok.

Podjęte działania:
- bezpieczniki sprawdzone są ok.
- silnik sprawdzony, działa prawidłowo
- mechanizm wycieraczek sprawdzony
- przekaźnik sprawdzony (podmieniałem inny)
- manetka sprawdzona (podmieniana z inną)

Jedynym elementem jest jeszcze wiązka.
Czy ktoś miał taki przypadek ?

Proszę o Waszą pomoc i pomysły.

pozdrawiam
M

Ostatnio edytowane przez mk1wawa ; 30-03-2018 o 14:28
mk1wawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2018, 18:35   #7
Arturr300
ford::advanced
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 21-10-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 233
Domyślnie Odp: wycieraczkami - Gdy przycisnę przycisk natrysku szyb to wycieraczki nie wyłączaj

Podmieniałeś mały przekaźnik przedniej wycieraczki z tylną?
Z tego co wiem, moduł czasowy (w przedlifcie taka duża czarna obudowa w skrzynce bezpieczników pod kierownicą) steruje właśnie włączeniem wycieraczki przedniej na kilka cykli po włączeniu spryskiwaczy. Może on się zepsuł, nie masz żadnego na podmianę?
Arturr300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.