|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-08-2017, 11:08 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-12-2015
Model: Fokus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Witam, czy orientuje się Ktoś czy jest możliwa wymiana silnika w Fordzie MK1 1,8 tdci na silnik benzynowy. Pada mi układ paliwowy(koszt naprawy 5-8 tyś. zł)więc szukam innego rozwiązania.
|
21-08-2017, 11:18 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
a nie lepiej na TDDI ?
|
21-08-2017, 11:30 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
TDDI biorąc pod uwagę sypiące się pompy to też nie jest najlepsze rozwiązanie.
Generalnie ciężki temat... Koszt silnika, skrzyni, elektroniki i poskładania tego do kupy to będzie drugie auto. Przede wszystkim... skąd ta diagnoza? Poza tym: 8 tysia to raczej cena z księżyca. Na allegro idzie kupić wtryski po regeneracji po 300 PLN/sztuka. Plus regeneracja pompy około 1000 PLN i płukanie układu, które zrobisz sam. No i tyle. Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 21-08-2017 o 11:32 |
21-08-2017, 12:28 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-12-2015
Model: Fokus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Ten układ to jak się czyści? Filtr paliwa do śmieci, bak do czyszczenia i co jeszcze?
|
21-08-2017, 12:31 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Jakiś dobry Kubuś zaśpiewał ci tą cenę , jak najszybciej uciekaj od niego
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka |
21-08-2017, 14:54 | #6 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Czyszczenie układu to w praktyce zdjęcie baku, wypłukanie, podobnie z wszystkimi przewodami paliwowymi + wymiana filtra na nowy.
Ja mam swój własny patent który nie wymaga czyszczenia baku ani całego układu, ale wymaga przeróbki układu paliwowego. A co do ceny za regenerację pompy i wtrysków - to na pewno bliżej 5 niż 8tyś. I regenerowane wtryski można kupić jak koledzy wyżej napisali za 300-400zł. Faktem jest że wymiana pompy wiąże się z wymianą rozrządu, ale nawet to nie powinno tak wywindować kosztów. A co do swapa na benzynę - ostateczne koszta zamkną się w podobnej kwocie co regeneracja. To nie tylko sama wymiana silnika, ale układu paliwowego, elektroniki pod postacią sterownika silnika. Wydech trzeba będzie spawać albo przerabiać. Oprócz silnika musiałbyś mieć albo cały osprzęt, albo drugiego focusa na części. To generalnie słaba opcja.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
12-09-2017, 12:30 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-12-2015
Model: Fokus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
A co może jeszcze być przyczyną, że on gaśnie(te wtryski i pompa to na 100% zawsze w nich siadają?) Gdzieś czytałem o zaworze EGR, potęcjometrze pedału gazu. Proszę o pomoc, bo nie wiem co robić.
Ostatnio edytowane przez kosa1121 ; 12-09-2017 o 12:35 |
12-09-2017, 13:07 | #8 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Każdy z tych diesli na pewnym etapie swojego życia dochodzi do tego momentu że stopień zużycia pompy powoduje zasyfienie wtrysków i generalnie silnik odmawia współpracy. Więc jeśli ten jeszcze tego nie przeżył, to najprawdopodobniej właśnie to go boli.
EGR oczywiście można sprawdzić, ale nawet całkowicie otwarty nie spowoduje że silnik nie będzie w ogóle pracował. Pedał gazu - również można sprawdzić. Ale tu 100% pewność uzyskasz jak go podepniesz do kompa i odczytasz błędy.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
12-09-2017, 19:07 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-12-2015
Model: Fokus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
Błąd jest zawór regulacji ciśnienia na pompie.Wymieniłem, to samo dalej.
|
12-09-2017, 19:54 | #10 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Zmiana silnika z diesla na benzynę.
To nie był pewnie błąd regulacji ciśnienia na pompie, tylko błąd związany ze zbyt niskim ciśnieniem na szynie common rail. Diagnoza jest prosta - pompa i wtryski.
W praktyce tą samą kasę musiałbyś włożyć w swapa, co w remont pompy i wtrysków. Wybór należy do Ciebie.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |