Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-07-2017, 09:12   #1
SCOOBY92
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie Magnes w baku sposobem na opiłki ?

Witam,

Jestem 2 lata po kompletnej regeneracji układu wtryskowego w foczce 1.8 TDCI jak wiadomo przyczyną zapchania były opiłki z pompy. Jako, że koszt tej naprawy w sumie równał się z wartością auta nie chciałbym drugi raz takiej sytuacji.

Kiedyś całkiem przypadkowo rozmawiałem z pewnym mechanikiem i powiedział mi on o ciekawej rzeczy a mianowicie o umieszczeniu malutkiego ale bardzo silnego magnesu w baku samochodu który to miałbym wyłapywać owe opiłki z pompy a co za tym idzie zwiększyć żywotność układu.

I teraz moje pytania do was czy to ma sens ? Czy te opiłki w ogóle są magnetyczne ? czy to nie pogorszy sprawy bo np w przypadku oderwania się tego magnesu.


I kolejny temat a mianowicie formuły do diesla mające czyścić układ paliwowy, co o nich sądzicie czy ktoś je stosuje w tego typu silnikach jeśli tak to jakie polecacie ?

Czy macie jeszcze jakieś sposoby pozwalające przedłużyć żywotność układu wtryskowego w tym silniku ?

SCOOBY92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 10:15   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

Magnes można wrzucić, ale luzem, tak aby sie przemieszczał po dnie baku, a opiłki, myślę że są nie przyciągalne przez magnes, bo pompa , jej wnetrze jest ze specjalnego stopu, ale dla lepszego samopoczucia, możesz to zrobic, nie zaszkodzi.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 10:20   #3
funny
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-11-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 23
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

A ja myślę że mocny magnes neodymowy mógłby się sprawdzić. Skoro jest to stop różnych metali to może być niewielka zawartość żelaza.
__________________
Ford Focus mk1 2003 115km - 140km Heco
Ford Mondeo mk4 2012 140km - 197km Heco
Ford Ka mk2 2012 70km
funny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 10:20   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

a może pierw warto sprawdzić czy przyciąga opiłki czy nie ?
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 10:42   #5
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

Sprawdzałem we filtrze 2,2 HDI, nie przyciąga.
Jak się pojawiły opiłki, to syn tym autem przejechał jeszcze 150 tys, a potem sprzedał, było to 5 lat temu, znajomy co kupił, jeżdzi do dzisiaj, opiłki się pojawiaja, choć nie zwiekszają.
Tyle, odrobina jak była tak jest.
Jak ktoś chce profilaktycznie wymieniać podzespoły, bo mogą się zepsuć w drodze, to lepiej kupić nowe auto, jak ktoś ma za co, bo wkładac niepotrzebnie w starocie, to po co.


A czy zastanawiał się ktoś z szanownych Kolegów Forumowiczów, skąd sie biorą opiłki, jaka jest przyczyna, jaka dalsza ich podróż po układzie paliwowym,?
I w jaki sposób dostają się do zbiornika paliwa, jak niektórzy piszą ?

Ostatnio edytowane przez salom ; 12-07-2017 o 10:48
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 10:54   #6
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

Przyciąga. Ale musi to być naprawdę silny magnes neodymowy, a nie jakaś mała popierdółka. Generalnie jest to jakiś sposób na opiłki, ale nie w takim wykonaniu jak tutaj sugerowany (magnes w baku).

Generalnie problem z opiłkami jest taki, że pompa łuszcząc się, produkuje opiłki, które w pierwszej kolejności idą na wtryskiwacze, zatykając je. Oprócz tego, część opiłków wraca za pomocą przewodu powrotnego z pompy (i w niewielkiej części z przewodów powrotnych wtryskiwaczy) z powrotem do filtra paliwa, gdzie pompa znów je zaciąga do siebie, powodując jeszcze większe uszkodzenia pompy, a co za tym idzie - wtryskiwaczy. Jest to taki swoisty "obieg zamknięty" który powoduje recyrkulację opiłków z pompy, z powrotem do pompy.

Więc jeśli ktoś już chce startować z magnesami neodymowymi, to najlepsze miejsce na te magnesy w tym silniku są dwa:
1) Filtr paliwa
2) Rozdzielacz CR (gwiazda), z którego wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy.

Jeśli ktoś chce jeszcze bardziej chronić układ wtryskowy przed krążeniem opiłków w układzie, powinien przede wszystkim zlikwidować układ recyrkulacji powrotu paliwa z pompy poprzez filtr paliwa - bo ten fragment układu powoduje największe spustoszenie w układzie, i powoduje wykładnicze narastanie problemu z opiłkami. W praktyce polega to na puszczeniu powrotu z pompy bezpośrednio do baku z pominięciem głównego filtra paliwa, i wymiana filtra na taki z pojedynczym przepływem (znany ze starszych diesli, i również innych diesli CR, które o dziwo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie miały tak katastrofalnych problemów z opiłkami jak fordy).
W takim układzie 99% opiłków przechwytuje filtr paliwa (bo wkład filtrujący jest wystarczająco dokładny by nie przepuścić opiłków w stronę pompy), a resztę opiłków przechwyci magnes przytwierdzony do rozdzielacza.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Ostatnio edytowane przez ministerq ; 12-07-2017 o 11:00 Powód: poprawki
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 12:01   #7
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

a te opilki to nie czasem aluminiowe? korpus pompy wykonany jest ze stali? jezeli to kwasowka to tez nic z tego, koleja sprawa to sens tego zabiegu przecierz opilki ida prosto z pompy na wtryski pozniej powrotem do baku i dalej wylapie je filtr zeby znow nie wrocili do pompy

Ostatnio edytowane przez rumunn95 ; 12-07-2017 o 12:08
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2017, 12:10   #8
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Magnes w baku sposobem na opiłki ?

To nie korpus pompy się ściera (a przynajmniej nie na początku), tylko części pompy wstępnej wewnątrz pompy wysokiego ciśnienia. A ona nie jest ani z kwasówki, ani z aluminium.
Jak już opiłków w układzie jest sporo, i układ już zaczyna niedomagać, to i tak nie ma większego znaczenia co się zrobi. Takie operacje jak opisałem, to tylko na w miarę zdrowym układzie, albo zaraz po regeneracji.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.