|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-06-2007, 07:44 | #1 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: wlkp
Model: mondeo mk III
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 84
|
TDCI vs. TDDI
hmm czym one sie różnia i którego lepiej wybrac i dlaczego ?????
__________________
ZAPRASZAM DO GALERII ZDJĘĆ BRONX 2007, IST 2007, MALTA CAR AUDIO 2007 i INNE http://picasaweb.google.pl/Big82Angelo |
20-06-2007, 07:58 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2005
Postów: 114
|
Różnią się tylko układem zasilania. TDDi to starsza, hałaśliwsza ale sprawdzona i mniej zawodna konstrukcja oparta na pompie wtryskowej Boscha VP 44.
TDCI ma chyba 15 koni więcej, łagodniej pracuje silnik, ale często sypała się pompa Delphi zwłaszcza z początkowego okresu produkcji i zapychają wtryski, a naprawa tego kosztuje baardzo słono. P.S. Ja mam TDDI i przejechałem już 181kkm, silnika nawet nie dotknąłem. |
20-06-2007, 08:01 | #3 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: wlkp
Model: mondeo mk III
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 84
|
Cytat:
__________________
ZAPRASZAM DO GALERII ZDJĘĆ BRONX 2007, IST 2007, MALTA CAR AUDIO 2007 i INNE http://picasaweb.google.pl/Big82Angelo |
|
20-06-2007, 10:15 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-05-2005
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk3 kombi Ghia
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: 2011
Postów: 94
|
Rozumiem Cię, bo też chcę coś kupić.
Krótkie sprostowanie: TDDi występowały w wersjach 90 i 115 konnych. Natomiast TDCi są w wersjach 115 i 130-konnych (pojemność 2.0) oraz 155-konnej (pojemność 2.2). Z tego co piszą inni na forum, to problemy z wtryskami były początkowo całkiem nierzadkie ale poprawiono to w 2003 roku. Wymieniono wtedy rodzaj wtrysków i pompę (z Delphi na Boscha). Po tych zmianach problemy z wtryskami są znacznie rzadsze, chociaż występują nadal. Na szczęście opracowano technologie wymiany tylko jednego, walniętego wtrysku, tak że teraz taka naprawa to już nie majątek, chociaż też niemało. Przy kupnie używanego diesla zalecana jest jazda do ASO i sprawdzenie stanu wtrysku, stopnia sprężania itp. Robią tzw. test przelewowy - poszukaj na forum, znajdziesz więcej info. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru kolejnego Mondeo! |
20-06-2007, 10:34 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 587
|
TDCi ma zastosowaną technologię Common Rail natomiast TDDi jest oparty o pompowtryskiwacze. System common rail ze względu na swoją budowę wymaga paliwa czystszego, lepszej jakości, natomiast pompowtryskiwacze są trwalsze na paliwo gorszej jakości. Oczywiście coś za coś, tdci jest niezaprzeczalnie cichszy i dynamiczniejszy a także spalanie jest niższe.
O silniki TDCi trzeba dbać używając np. środki przeczyszczające układy wtryskowe. Nie jest też prawdą że tylko wtryski w fordach siadają, w innych markach również, problem jest w tym że do wtrysków boscha można zakupić zestaw naprawczy, a do wtrysków delphi niestety nie, przez co koszt naprawy jest wyższy. |
20-06-2007, 11:08 | #6 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: wlkp
Model: mondeo mk III
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 84
|
tomnet, rozumiem jak czytałem w innych postach ten zestaw naprawczy jest do TDDI tak?? bo juz troche za duzo tego jak dla mnie, tyle sie naczytałem. czyli tak, zestaw naprawczy jest do TDDI, koszt jak gdzies tam przeczytałem ok 250 zł ale cena ta jest za 1 czy za komplet??? i gdzie taki zestaw mozna wrazie co zakupic??? dzieki wielkie z góry za pomoc.Jak sie wskiego dowiem napewno polecom POMÓGŁ dla niektórych.
__________________
ZAPRASZAM DO GALERII ZDJĘĆ BRONX 2007, IST 2007, MALTA CAR AUDIO 2007 i INNE http://picasaweb.google.pl/Big82Angelo |
20-06-2007, 11:22 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 587
|
Szczerze ci powiem, że nie wiem czy są zestawy naprawcze do tddi a jeżeli są to jaka jest cena, jednak cena samego wtrysku do tddi jest nieporównywalnie niższa niż do tdci oraz z tego co słychać to rzadko się zdarza aby trzeba je było wymieniać. TDDi to silnik oparty o tą samą technologię co popularny TDI.
|
20-06-2007, 11:36 | #8 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: wlkp
Model: mondeo mk III
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 84
|
moje poprzednie auto to Peugeot 206 1,9Diesel, wolnossący, moze nie torpeda ale za to silnik nie do zajechania i dlatego szukam takiego ale w wiekszej obudowie :fcp1
Cytat:
__________________
ZAPRASZAM DO GALERII ZDJĘĆ BRONX 2007, IST 2007, MALTA CAR AUDIO 2007 i INNE http://picasaweb.google.pl/Big82Angelo |
|
20-06-2007, 12:02 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 170
|
Cytat:
Jest oparty na wtrysku bezpośrednim... To nie to samo co pompowtryskiwacze Numery Bosch'a (silnik 2.0 TDDi 115 KM): - wtryskiwacza: 0432133801 - koncowki: DSLA 150 P933 - kompletnego zestawu naprawczego: 2437010129 Zadzwoń do Bosch Serwis podaj numery i poznasz ceny np. wtrysk 600,00 pln, azestaw naprawczy 170,00 czy coś takiego Aby "naprawić" uszkodzony wtrysk w TDDI musisz miec jakiegoś fachowca od Diesla, ponieważ konieczny jest tak zwany stół probierczy, bez tego nie da rady (podobno) rozebrać wtrysku. Ja zrobiłem wtrysk na zestawie naprawczym koszt jeśli mnie pamięć nie myli 250,00 pln Co ciekawe w serwisie Forda po podpięciu do kompa nie wyskoczył żaden błąd. Uszkodzenie wtryskiwacza wakazała dopiero próba przelewowa Wybór między TDCI a TDDI ze względu na większe prawdopodobieństwo awarii systemu paliwowego i, raczej na korzyść TDDI (chociaż ten "klekot" pomału doprowadza moje uszy do stanu agonii) Ja mam chipa Unitronic i za 1500,00 pln mój TDDI 115 przeistoczył się w całkiem żwawe 139 KM Na razie nie żałuję tego wyboru, choć będę sprzedawał swoje cudo... Pozdrawiam
__________________
Było MK III 2.0 TDDI 139 Km powered by Unitronic a jest BMW 525d Touring 01 163 Km max wypas |
|
20-06-2007, 12:04 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-06-2007
Postów: 4
|
koledzy potrzebuję pilnie informacji czy MK III TDDI 115 KM rok. 2001 był wyposażony w przepływomierz czy też nie . na ten temat krążą różne opinie . W ASO powiedzieli ,że ten model nie posiadał przepływki , natomiast po nr VIN programu fordowskiego w sklepie sprawidziłem ,że powinien mieć zamontowaną przepływkę ten konkretny mondziak.
|
|
|
|