|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-06-2007, 09:02 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2006
Skąd: Sosnowiec
Postów: 122
|
Objawy zalozenia gazu
Witam...pytanie mam, czy to normalne ze jak jade na luzie przy predkosci okolo 140km na godzine to czy po daniu na luz auto powinno bylo gasnac?? a przy jezdzie na luzie ok 100 obroty nie schodza ponizej 1500..co moze byc tego przyczyna?? jezeli chodzi o spalanie to na 37 litrach przejedzie sie ok 330 km jazdy mieszanej...z rana czasem sa problemy z odpaleniem, instalacja to II gen, podzespoly Tomasetto, ford mondeo ,mk2 z gory dzieki
|
19-06-2007, 11:38 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
To nie jest normalne, że auto gaśnie. Powiem więcej - jest to niebezpieczne bo ci się wyłącza wspomaganie hamulców, kierownicy, a przy 140 może być słabo. Są różne teorie na temat "zdmuchiwania" LPG. Można zmienić dolot, można dołożyć kompensację, a najlepiej II generację przerobić na blos i nic ci nie będzie gasło. 1500 obrotów na biegu jałowym przy prędkościach powyżej pewnej granicy (nie wiem dokładnie, ale 10-15km/h) to normalny objaw. Chociaż lepiej by było 1200obr.
|
19-06-2007, 14:05 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2006
Skąd: Sosnowiec
Postów: 122
|
no wlasnie bylem u gazownika i mi powiedzial ze to jest normalna rzecz w gazie ze gasnie powyzej jakiejs predkosci...szczerze to nie chce mi sie wierzyc w ta bajke bo jego stwierdzenie bylo jeszce takie ze na seq tez gasnie przy wiekszych predkosciach...pytalem sie go o BLOSa ale odradzil bo powiedzial ze moze rozwalic on mi w samochodzie korbowod...sam juz nie wiem...powiedz mi jezeli chodzi o tego BLOSA...masz kogos kto to zaklada?? u tego mojego gazownika nie chce tego robic..
|
19-06-2007, 14:34 | #4 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
|
borocds, :fcp15 A powiedz mi, Kolego, co Cię inspiruje do wrzucania na luz przy 140/godz? A nawet przy "setce"? Osobny rozdział - to "Twój" gazownik - bajarz niedouczony... Widzę to tak: inaczej jest z wolnymi obrotami, gdy stoisz pod światłami, a inaczej, gdy masz jazdę z dużą prędkością. Wyłączając na luz - jeśli wlot powietrza masz przy maskownicy z przodu - wytwarza się znaczne zubożenie mieszanki gaz/powietrze z nadmiarem powietrza w stosunku do dopływu gazu i silnik gaśnie. Radą może być to, o czym wspomniał llechu - zmiana dolotu powietrza poprzez rozłączenie króćca przy grillu z rurą spłaszczoną chyba do obudowy filtra powietrza.
Niech mnie ktoś poprawi - nie mam mondka. |
19-06-2007, 14:41 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
borocds, zmień tego gazownika czym prędzej bo duby smalone bredzi. Blos urwie korbowód. :-) Kurde, a świnie latają. :-) Ale najlepsze to to, że na sekwencji też gaśnie. Chyba w instalacjach przez niego zakładanych. W sprawie blos-a - poszukaj serwisów gazowych spod znaku czakramu. Albo umów się ze Struną. Do Krakowa z Sosnowca daleko nie masz.
Inna sprawa, że przy 140 się na luz nie wrzuca, co kolega powyżej słusznie zauważył. Masz wtedy większe spalanie bo żeby się silnik kręcił paliwo musi być dostarczane, a przy normalnej jeździe na biegu jest odcinane całkowicie. |
19-06-2007, 15:26 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2006
Skąd: Sosnowiec
Postów: 122
|
czyli llechu mowisz ze zalozyc blosa ;> daj mi jakis namiar na tego Strune jak to nie problem, w krakowie dosyc czesto bywam wiec nie powinno byc problemu, Dresat masz racje co do wrzucania na luz, poprostu z daaaaaaleka widzialem czerwone swiatlo i to mnie zainspirowalo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzieki wielki za pomoc
|
19-06-2007, 15:52 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Struna. Po prostu Struna. Szukaj jego postów. Szczególnie w tematach związanych z blosem. Zagadaj na PW czy innym sposobem.
|
19-06-2007, 22:27 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
Cytat:
Swoją drogę, ten pacjent jest psychiczny i lepiej do niego nie jeździj za często bo ONI są wszędzie :twisted: Co do zdmuchiwania gazu przy wyższych prędkościach - albo założysz blosa i będziesz jeździł jak ta lala albo odwrócisz wąż powietrza ryjem w stronę tyłu auta (jak się da), albo pojedziesz do kolejnego niedouczonego pajaca, który zacznie Ci kryzować dolot i dopiero narobi biedy :fcp12
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
|
21-06-2007, 12:32 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
borocds, u Ciebie puszkę filtra powietrza z błotnikiem łączy taki króciutki kawałek szerokiej gumy zdejmij to i powinno być OK. Na zdjęciu na zielono jak powinna iść guma, a czerwona strzałka pozwala szybciej zlokalizować miejsce.
Kliknij aby powiększyć: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poza tym jak już masz tą II gen. to zakładaj BLOSa, to już nie są stosunkowo duże pieniążki, a całkiem inny silnik na gazie. Z ciekawości się jeszcze zapytam, a jaki założył Ci sterownik (elektronikę) gazu.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
23-06-2007, 22:29 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2006
Skąd: Sosnowiec
Postów: 122
|
dziekuje bardzo Karex za foto, ta gume sciagnalem ale i tak przy wiekszej predkosci obroty spadaja do zera i gasnie...coz..po miescie nie jezdze z taka predkoscia wiec narazie jakos zyje, co do warsztatu lpg spod znaku czakram to na ich stronie pisze ze jedna z filii ma siedzibe w myslowicach czyli bliziutko, w tym tygodniu pojade tam i sie dowiem co i jak w sprawie blosa
|