Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-05-2017, 21:41   #1
john_mlody
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
Domyślnie [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

Eksperymentalnie sprawdziłem jaki wpływ na spalanie ma odłączenie zaworu EGR. W ubiegłym roku wyłączyłem EGR (odpiąłem jego wężyk podciśnienia i zaślepiłem śrubką). Spalanie w trasie miałem na poziomie 5,5 L/100 km, a w mieście ok. 7 litrów. W grudniu 2016 ponownie podłączyłem EGR i tak jeżdziłem do końca zimy. W tym okresie spalanie skokowo wzrosło mi o ok. 1 L/100 km. Od niedawna znowu jeżdżę na odłączonym EGR i spalanie ponownie spadło do wyżej wymienionych wartości.
Zależność odkryłem jakby przypadkowo, bo EGR odpiąłem dlatego, że irytowało mnie zamulanie silnika przy starcie ze świateł na skrzyżowaniach (mam dość ciężką nogę). Mniej więcej rozumiem zasadę działania zaworu recyrkulacji spalin, ale jak to się dzieje, ze bez EGR-a mogę na jednym baku przejechać np. 70 kilometrów więcej niż z nim?

john_mlody jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2017, 21:44   #2
maciaba
ford::specialist
 
Avatar maciaba
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
Domyślnie Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

Wynika to między innymi z tego, że musisz zwiększyć dawkę paliwa żeby ponownie spalić spalone już spaliny. Recyrkulujesz spaliny, a więc tlenu mniej, a więc musisz dodać paliwo żeby uzyskać podobne wynikowe spalania.
__________________

Efekt Krugera - Dunninga
maciaba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2017, 23:10   #3
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

Przecież większa dawka paliwa i mniej tlenu, to niespalona mieszanka i dymienie, czyż nie ? Według tej teorii powinien dymić jak parowóz, a auta z włączonym egr'em tego nie robią.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2017, 17:59   #4
john_mlody
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
Domyślnie Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

W takim razie dodam jedną obserwację, której jakoś nie połączyłem z działającym EGR-em. Przez te parę miesięcy jazdy z nim zauważylem, że przy dynamicznym dodawaniu gazu na postoju z rury wydechowej szedł wyraźnie czarny dym. Nie było kopcenie jak parowóz, ale czarne zabarwienie spalin było ewidentne. Sprawdziłem doloty powietrza i wszystko było w porządku. Wywnioskowałem zatem, że zbyt dużo paliwa jest podawane do spalania i stąd wzięło się niecałkowite spalanie widoczne jako czarne spaliny. Pytanie - czy EGR otwiera się przy wysokich obrotach silnika tj. powyżej 2800 obr.?
john_mlody jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2017, 21:00   #5
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

Egr otwiera się na wolnych obrotach i stopniowo się zamyka wraz ze wzrostem obrotów.
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2017, 07:11   #6
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie

Swego czasu również obserwowałem pracę egr w poprzednim focusie. Na jałowym był otwarty (prawie na 100%), przy jeździe ze średnimi wartościami obciążenia był otwarty na ok 50%, a im bardziej się obciążał to się zamykał czyli dążył do 0%.
Przy gwałtownym depnięciu również następowało zamknięcie. Hamowanie silnikiem otwierał się. Zasada prosta.
A co do różnicy w spalaniu. To wynika z osiąganej sprawności silnika z egr'em i bez.
Po prostu bez doprowadzania spalin motor ma lepsze warunki do dopalenia paliwa (ale nie koniecznie dopalenia związków NOx bo to przez nie jest egr-dopalają się w wyższych temperaturach i dlatego sa ponownie kierowane do spalenia). Taka ekologia.
Masz sprawniejszy motor to i mniej deptasz, a to przekłada się na zużycie paliwa.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.