|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-05-2017, 21:41 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
[1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
Eksperymentalnie sprawdziłem jaki wpływ na spalanie ma odłączenie zaworu EGR. W ubiegłym roku wyłączyłem EGR (odpiąłem jego wężyk podciśnienia i zaślepiłem śrubką). Spalanie w trasie miałem na poziomie 5,5 L/100 km, a w mieście ok. 7 litrów. W grudniu 2016 ponownie podłączyłem EGR i tak jeżdziłem do końca zimy. W tym okresie spalanie skokowo wzrosło mi o ok. 1 L/100 km. Od niedawna znowu jeżdżę na odłączonym EGR i spalanie ponownie spadło do wyżej wymienionych wartości.
Zależność odkryłem jakby przypadkowo, bo EGR odpiąłem dlatego, że irytowało mnie zamulanie silnika przy starcie ze świateł na skrzyżowaniach (mam dość ciężką nogę). Mniej więcej rozumiem zasadę działania zaworu recyrkulacji spalin, ale jak to się dzieje, ze bez EGR-a mogę na jednym baku przejechać np. 70 kilometrów więcej niż z nim? |
21-05-2017, 21:44 | #2 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
Wynika to między innymi z tego, że musisz zwiększyć dawkę paliwa żeby ponownie spalić spalone już spaliny. Recyrkulujesz spaliny, a więc tlenu mniej, a więc musisz dodać paliwo żeby uzyskać podobne wynikowe spalania.
|
21-05-2017, 23:10 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
Przecież większa dawka paliwa i mniej tlenu, to niespalona mieszanka i dymienie, czyż nie ? Według tej teorii powinien dymić jak parowóz, a auta z włączonym egr'em tego nie robią.
|
24-05-2017, 17:59 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
W takim razie dodam jedną obserwację, której jakoś nie połączyłem z działającym EGR-em. Przez te parę miesięcy jazdy z nim zauważylem, że przy dynamicznym dodawaniu gazu na postoju z rury wydechowej szedł wyraźnie czarny dym. Nie było kopcenie jak parowóz, ale czarne zabarwienie spalin było ewidentne. Sprawdziłem doloty powietrza i wszystko było w porządku. Wywnioskowałem zatem, że zbyt dużo paliwa jest podawane do spalania i stąd wzięło się niecałkowite spalanie widoczne jako czarne spaliny. Pytanie - czy EGR otwiera się przy wysokich obrotach silnika tj. powyżej 2800 obr.?
|
24-05-2017, 21:00 | #5 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
Egr otwiera się na wolnych obrotach i stopniowo się zamyka wraz ze wzrostem obrotów.
|
25-05-2017, 07:11 | #6 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: [1,8 TDDI] Zawór EGR a mniejsze spalanie
Swego czasu również obserwowałem pracę egr w poprzednim focusie. Na jałowym był otwarty (prawie na 100%), przy jeździe ze średnimi wartościami obciążenia był otwarty na ok 50%, a im bardziej się obciążał to się zamykał czyli dążył do 0%.
Przy gwałtownym depnięciu również następowało zamknięcie. Hamowanie silnikiem otwierał się. Zasada prosta. A co do różnicy w spalaniu. To wynika z osiąganej sprawności silnika z egr'em i bez. Po prostu bez doprowadzania spalin motor ma lepsze warunki do dopalenia paliwa (ale nie koniecznie dopalenia związków NOx bo to przez nie jest egr-dopalają się w wyższych temperaturach i dlatego sa ponownie kierowane do spalenia). Taka ekologia. Masz sprawniejszy motor to i mniej deptasz, a to przekłada się na zużycie paliwa.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |