Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-05-2017, 16:30   #1
bradley86
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-02-2015
Skąd: Worms
Model: Galaxy MK2
Silnik: AUY
Rocznik: 2004
Postów: 8
Domyślnie Wibracje na pedale sprzegla i halasy

Od paru dni mam dosc dziwne objawy w samochodzie. Podczas ruszania i jazdy na polsprzegle slysze stuki, klekot i lekka pierdziawke. Moje przypuszczenia padly na plecionke, ze rozszczelnila sie i zaczela puszczac spaliny. Tymbardziej, ze ostatnio widzialem lekki slad sadzy wlasnie na niej. Ok... jednak co jest bardzo dziwne to wlasnie kiedy wystepuja te odglosy pedal sprzegla zaczyna wibrowac. Ale nie lekko tylko tak jakbym do nogi przystawil Abgymnic z telezakupow Mango. Mniej wiecej powyzej 2000 obr/min jest juz cisza i brak wibracji. Najgorzej chyba jest przy zmianie z 1 na 2jke gdzie obroty spadaja do 1500 wtedy przy dodaniu gazu halas i wibracje. Puszcze pedal gazu cisza...
Przebieg auta to ok 230 tys km, a silnik seryjny AUY.
Koncepcji mam kilka, ale moze ktos juz mial cos takiego.....

Oto one:
1. Konczy sie sprzeglo, a raczej kolo dwumasowe. Ale co dziwne na biegu jalowym nie ma zadnych wibracji. Czasem slysze pojedyncze gluche stuki. Ale tutaj tez nie ma reguly no i mysle, ze byc moze ma to zwiazek z oberwana plecionka, ktora troche buja sie na boki i stuka o podwozie.
2. To wlasnie plecionka. Jak wymienie cala rure z plecionka to powinna byc cisza bo wibracje przekazywane sa jakos przez podwozie - taka teoria.
3. Konczy sie wysprzeglik. Przystawiam lekko noge na pedal sprzegla i czuje wibracje. Ok... te typy tak maja, ale: jadac i zmieniajac np z 3 na 4, pedal sprzegla nie odbija do konca i zatrzymuje sie gdzies w 3/4. Moge go podciagnac noga, albo... dodac gazu i sam odskakuje. Zeby bylo smieszniej ujmuje gazu i znowu sie zapada....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzieje sie tak nie zawsze. Nie ma reguly. Czasami mam problem z wrzuceniem biegu przy zmianie np z 1 na R. Trzeba puscic sprzeglo i jeszcze raz wcisnac. I raz rano mialem sytuacje, ze na wcisnietym sprzegle nie moglem ani 1 ani R wbic, ale przystawiajac drazek do tych pozycji samochod zaczal baaaardzo delikatnie jechac, odpowiednio w przod i tyl....
4. To najwyzszy czas zeby oddac auto do Zyda, chociaz w moich okolicach to Turka...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Jesli ktos ma jakies pomysly, spostrzezenia i rady to zapraszam do dyskusji.

bradley86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2017, 16:47   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wibracje na pedale sprzegla i halasy

Chyba punkt 4 najlepszy, auto zajeżdżone, jak nie masz warunków, sam nie naprawisz, a warsztat wezmie za naprawę tyle, ile warte jest auto.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2017, 19:20   #3
morob
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-01-2009
Skąd: Portlaoise
Model: Ford Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 147hp
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Re: Wibracje na pedale sprzegla i halasy

Cytat:
Napisał bradley86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od paru dni mam dosc dziwne objawy w samochodzie. Podczas ruszania i jazdy na polsprzegle slysze stuki, klekot i lekka pierdziawke. Moje przypuszczenia padly na plecionke, ze rozszczelnila sie i zaczela puszczac spaliny. Tymbardziej, ze ostatnio widzialem lekki slad sadzy wlasnie na niej. Ok... jednak co jest bardzo dziwne to wlasnie kiedy wystepuja te odglosy pedal sprzegla zaczyna wibrowac. Ale nie lekko tylko tak jakbym do nogi przystawil Abgymnic z telezakupow Mango. Mniej wiecej powyzej 2000 obr/min jest juz cisza i brak wibracji. Najgorzej chyba jest przy zmianie z 1 na 2jke gdzie obroty spadaja do 1500 wtedy przy dodaniu gazu halas i wibracje. Puszcze pedal gazu cisza...
Przebieg auta to ok 230 tys km, a silnik seryjny AUY.
Koncepcji mam kilka, ale moze ktos juz mial cos takiego.....

Oto one:
1. Konczy sie sprzeglo, a raczej kolo dwumasowe. Ale co dziwne na biegu jalowym nie ma zadnych wibracji. Czasem slysze pojedyncze gluche stuki. Ale tutaj tez nie ma reguly no i mysle, ze byc moze ma to zwiazek z oberwana plecionka, ktora troche buja sie na boki i stuka o podwozie.
2. To wlasnie plecionka. Jak wymienie cala rure z plecionka to powinna byc cisza bo wibracje przekazywane sa jakos przez podwozie - taka teoria.
3. Konczy sie wysprzeglik. Przystawiam lekko noge na pedal sprzegla i czuje wibracje. Ok... te typy tak maja, ale: jadac i zmieniajac np z 3 na 4, pedal sprzegla nie odbija do konca i zatrzymuje sie gdzies w 3/4. Moge go podciagnac noga, albo... dodac gazu i sam odskakuje. Zeby bylo smieszniej ujmuje gazu i znowu sie zapada....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzieje sie tak nie zawsze. Nie ma reguly. Czasami mam problem z wrzuceniem biegu przy zmianie np z 1 na R. Trzeba puscic sprzeglo i jeszcze raz wcisnac. I raz rano mialem sytuacje, ze na wcisnietym sprzegle nie moglem ani 1 ani R wbic, ale przystawiajac drazek do tych pozycji samochod zaczal baaaardzo delikatnie jechac, odpowiednio w przod i tyl....
4. To najwyzszy czas zeby oddac auto do Zyda, chociaz w moich okolicach to Turka...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Jesli ktos ma jakies pomysly, spostrzezenia i rady to zapraszam do dyskusji.
Mialem to samo w mk2 ten sam silnik.
Jak bedziesz sie bawil w naprawe to niestety raczej caly komplet z dwumasa wlacznie.
morob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2017, 21:57   #4
bradley86
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-02-2015
Skąd: Worms
Model: Galaxy MK2
Silnik: AUY
Rocznik: 2004
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wibracje na pedale sprzegla i halasy

Wymienilem cala dwumase lacznie z wysprzeglikiem. Z robota i czesciami wyszlo ok 2000zl. Sprzeglo Sachs, a wysprzeglik Luk.

Dwumasa juz miala taki luz, ze mozna bylo nia krecic w jedna i druga strone o 180 stopni. Dojechalem na czas do mechanika. Podczas jazdy potrafilo przerwac naped jakby silnik sie dlawil.

A co do dziwnych dzwiekow to czasem bylo tak ze na wcisnietym sprzegle grzechotalo, po puszczeniu pedalu cisza. A czasem odwrotnie, na luzie grzechotanie po wcisnieciu pedalu halasy. Nie bylo reguly.
bradley86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2017, 12:20   #5
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Wibracje na pedale sprzegla i halasy

Bo przy dwumasie nie ma reguł,raz stuka ,potem nie a niekiedy rąbie mocno i parę dni spokoju
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.