|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-03-2017, 22:31 | #1 |
ford::amateur
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Witam.
Kupiłem Mondeo w styczniu i na początku nie zwracłem na to uwagi. Po zmianie biegu, obojetnie przy jakich obrotach, i ponownym wciśnięciu gazu najpierw przez ok 2 sekundy auto ledwo przyspiesza a potem dostaje ostrego kopa. To samo dzieje sie kiedy odpuszcze gaz i ponownie go wcisnę najpierw ok 2 sek lag a potem odlot. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam, że silnik to 2.0 tdci z przebiegiem 230000km, zero błędów na komputerze, parametry podczas jazdy z podpiętym lapkiem ok. egr wyczyszczony, dpf usunięty ptzez wcześniejszego właściciela fizycznie i programowo. |
13-03-2017, 05:19 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
To twoje pierwsze auto z turbina? To mi wyglada na turbodziure
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka |
13-03-2017, 07:57 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 26-06-2015
Skąd: Rzeszów
Model: GALAXY GHIA
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Można zmieniać biegi bez puszczania gazu. Trzeba tylko lekko odpuścić pedał, tak żeby obroty nie spadły (i nie wzrosły) i po zmianie biegu mamy nadal rozpędzoną turbinę. Dodatkowo nieco wyższe obroty silnika niż wynikało by to dla właśnie wbitego biegu powodują lekkie przyspieszenie, no ale sprzęgło szybciej poleci.
|
13-03-2017, 09:20 | #4 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: podbeskidzie
Model: mondeo mk3, mk4
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, 2.0 TDCi 143KM
Rocznik: 2002, 2007
Postów: 101
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Cytat:
Jeżeli natomiast, było dobrze po modyfikacji, a potem się popsuło (o ile taką informację sprzedał poprzedni właściciel) - warto by było zwrócić uwagę na elektrozawory sterujące turbiną i EGRem (może wystarczy wyczyścić ich filtry). |
|
13-03-2017, 10:14 | #5 |
ford::amateur
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Samochodami z dieslem i turbiną jeżdżę od 7 lat i to różnymi (vw, opel, renault, ford, toyota) i w żadnym nie bylo takiego laga. Nie mam informacji jak było przed modyfikacją, ale mój znajomy który zajmuje się elektroniką w samochodach, programowaniem sterowników, wgrywaniem map, wyłączaniem dpf, twierdzi, że dpf został poprawnie dezaktywowany. Postaram się wyczyścić te gąbkowe filterki w elektrozaworach i na chwilę zaślepić egr.
|
13-03-2017, 14:11 | #6 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-12-2016
Skąd: Lichfield
Model: Mdo IV TITX FIESTA MKVI
Silnik: 2.0TDCI/1,4
Rocznik: 2007.07/2004
Postów: 50
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
cześć Może Ci pomogę
Miałem cos podobnego po zimnie biegu i dodaniu gazu ciężko się wkręcało na obroty az buda telepało cos jakby mnie za hak trzymało, a po chwili strzał. Po wymianie zaworu podciśnienia sterowania turbiną ( ten brązowy bliżej kabiny) problem znikł i nawet dynamiczniejsze i żwawsze się zrobiło. Jeśli oba maja te same oznaczenia i numery podmien i się przejedz. Nie pomyl wężyków oznacz sobie po jednym nawe kolorowa tasmą izolacyjna daj znac czy pomogło a i czy pierdzi po zgaszeniu przez pare sekund Bump: Jeżeli natomiast, było dobrze po modyfikacji, a potem się popsuło (o ile taką informację sprzedał poprzedni właściciel) - warto by było zwrócić uwagę na elektrozawory sterujące turbiną i EGRem (może wystarczy wyczyścić ich filtry).[/QUOTE] Nawe kolega Mareasb o tym wspomniał tylko nie czyść a zamien miejscami Ostatnio edytowane przez KrzysiekMundek ; 13-03-2017 o 14:16 |
13-03-2017, 14:17 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Krzychu egr w dw10 sterowany jest elektrycznie nie podcisnieniem, czyszczenie na 90% nie pomoze jedynie wymiana
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka |
13-03-2017, 21:03 | #8 |
ford::amateur
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
W komorze są dwa takie same brazowe o takich samych oznaczeniach. W wolnym czasie podmienie je miejscami i zobaczymy. Czytałem o pierdzących elektrozaworkach ale u mnie nic takiego nie występuje.
|
13-03-2017, 21:24 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-12-2016
Skąd: Lichfield
Model: Mdo IV TITX FIESTA MKVI
Silnik: 2.0TDCI/1,4
Rocznik: 2007.07/2004
Postów: 50
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
Cytat:
|
|
14-03-2017, 05:01 | #10 |
Postów: n/a
|
Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta
od klapy gaszacej "przepustnicy" przy kolektorze
|