Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-03-2017, 22:31   #1
Gerard1920
ford::amateur
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Witam.
Kupiłem Mondeo w styczniu i na początku nie zwracłem na to uwagi. Po zmianie biegu, obojetnie przy jakich obrotach, i ponownym wciśnięciu gazu najpierw przez ok 2 sekundy auto ledwo przyspiesza a potem dostaje ostrego kopa. To samo dzieje sie kiedy odpuszcze gaz i ponownie go wcisnę najpierw ok 2 sek lag a potem odlot. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam, że silnik to 2.0 tdci z przebiegiem 230000km, zero błędów na komputerze, parametry podczas jazdy z podpiętym lapkiem ok. egr wyczyszczony, dpf usunięty ptzez wcześniejszego właściciela fizycznie i programowo.

Gerard1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 05:19   #2
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

To twoje pierwsze auto z turbina? To mi wyglada na turbodziure

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 07:57   #3
Bogdan1963
ford::beginner
 
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 26-06-2015
Skąd: Rzeszów
Model: GALAXY GHIA
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Można zmieniać biegi bez puszczania gazu. Trzeba tylko lekko odpuścić pedał, tak żeby obroty nie spadły (i nie wzrosły) i po zmianie biegu mamy nadal rozpędzoną turbinę. Dodatkowo nieco wyższe obroty silnika niż wynikało by to dla właśnie wbitego biegu powodują lekkie przyspieszenie, no ale sprzęgło szybciej poleci.
Bogdan1963 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 09:20   #4
mareasb
ford::average
 
Avatar mareasb
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: podbeskidzie
Model: mondeo mk3, mk4
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, 2.0 TDCi 143KM
Rocznik: 2002, 2007
Postów: 101
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Cytat:
Napisał Gerard1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dpf usunięty ptzez wcześniejszego właściciela fizycznie i programowo
Ważne, by to było zrobione przez fachowca - może to być przyczyną i konieczna by była wizyta u hekoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - poprawiał po fachowcach nie jeden raz.

Jeżeli natomiast, było dobrze po modyfikacji, a potem się popsuło (o ile taką informację sprzedał poprzedni właściciel) - warto by było zwrócić uwagę na elektrozawory sterujące turbiną i EGRem (może wystarczy wyczyścić ich filtry).
mareasb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 10:14   #5
Gerard1920
ford::amateur
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Samochodami z dieslem i turbiną jeżdżę od 7 lat i to różnymi (vw, opel, renault, ford, toyota) i w żadnym nie bylo takiego laga. Nie mam informacji jak było przed modyfikacją, ale mój znajomy który zajmuje się elektroniką w samochodach, programowaniem sterowników, wgrywaniem map, wyłączaniem dpf, twierdzi, że dpf został poprawnie dezaktywowany. Postaram się wyczyścić te gąbkowe filterki w elektrozaworach i na chwilę zaślepić egr.
Gerard1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 14:11   #6
KrzysiekMundek
ford::beginner
 
Avatar KrzysiekMundek
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-12-2016
Skąd: Lichfield
Model: Mdo IV TITX FIESTA MKVI
Silnik: 2.0TDCI/1,4
Rocznik: 2007.07/2004
Postów: 50
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

cześć Może Ci pomogę
Miałem cos podobnego po zimnie biegu i dodaniu gazu ciężko się wkręcało na obroty az buda telepało cos jakby mnie za hak trzymało, a po chwili strzał.
Po wymianie zaworu podciśnienia sterowania turbiną ( ten brązowy bliżej kabiny) problem znikł i nawet dynamiczniejsze i żwawsze się zrobiło.
Jeśli oba maja te same oznaczenia i numery podmien i się przejedz.
Nie pomyl wężyków oznacz sobie po jednym nawe kolorowa tasmą izolacyjna
daj znac czy pomogło
a i czy pierdzi po zgaszeniu przez pare sekund

Bump: Jeżeli natomiast, było dobrze po modyfikacji, a potem się popsuło (o ile taką informację sprzedał poprzedni właściciel) - warto by było zwrócić uwagę na elektrozawory sterujące turbiną i EGRem (może wystarczy wyczyścić ich filtry).[/QUOTE]

Nawe kolega Mareasb o tym wspomniał tylko nie czyść a zamien miejscami

Ostatnio edytowane przez KrzysiekMundek ; 13-03-2017 o 14:16
KrzysiekMundek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 14:17   #7
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Krzychu egr w dw10 sterowany jest elektrycznie nie podcisnieniem, czyszczenie na 90% nie pomoze jedynie wymiana

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 21:03   #8
Gerard1920
ford::amateur
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

W komorze są dwa takie same brazowe o takich samych oznaczeniach. W wolnym czasie podmienie je miejscami i zobaczymy. Czytałem o pierdzących elektrozaworkach ale u mnie nic takiego nie występuje.
Gerard1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2017, 21:24   #9
KrzysiekMundek
ford::beginner
 
Avatar KrzysiekMundek
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-12-2016
Skąd: Lichfield
Model: Mdo IV TITX FIESTA MKVI
Silnik: 2.0TDCI/1,4
Rocznik: 2007.07/2004
Postów: 50
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

Cytat:
Napisał rumunn95 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Krzychu egr w dw10 sterowany jest elektrycznie nie podcisnieniem, czyszczenie na 90% nie pomoze jedynie wymiana

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Czyli to od turbo a drugi od czego ???
KrzysiekMundek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2017, 05:01   #10
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Po zmianie biegu lag a potem rakieta

od klapy gaszacej "przepustnicy" przy kolektorze
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.