|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-03-2017, 22:35 | #1 |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-10-2016
Skąd: D-wo
Model: transit
Silnik: 2.2.tdci
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
brak mocy 2.2 tdci
Witam . Jakiś czas temu kupiłem transita 2.2 tdci 110 KM -2006 rok .Tak jak to w życiu bywa ,przy kupnie fascynacja , nowe auto ,jeżdzi ,hamuje, bezwypadkowe ,serwisowane z papierami, wszystko ok. Ale zauroczenie w pewnym momencie mija - pojawiają się pierwsze problemy ,pytania ( zamek centralny z pomocą forum rozwiązałem) ,ale podczas eksploatacji wyszły następne usterki , z którymi widać ktoś już walczył(świeża regeneracja wtrysków- serwis bosch gdzieś koło Poznania ,o pompie nie ma wzmianki w dokumentach ,wymieniony czujnik ciśnienia na pompie) .
1.Problem z odpalaniem po nocy - świece wymienione na nowe (sam wymieniłem) - trzeba długo kręcić ,załapuje ,ale nie odpala . Za drugim razem jest ok.Na ciepłym pali od strzała. 2.Jak zapali potrafi się przydławić ,nieraz zgaśnie - egr wyłączony (też po kupnie auta),usunięty z programu ,bo za każdym usunięciem błędu i włączeniu silnika znów pojawiał się błąd - teraz tego nie ma. 3. W wężyku przeżroczystym od pompy paliwa przy odpalaniu widać pęcherze powietrza - takie ok. 1-2 cm długości . 4.Spod nakrętki wtryskiwacza od strony pompy paliwa - patrząc na silnik z przodu z prawej strony - wyciek paliwa , nie duży ale jest ,ropa stoi w gnieżdzie wtrysku , nakrętka nie daje się więcej dokręcić - kupić używany ?nowy przewód ? gdzie? 5.Teraz podstawowa usterka ,która mnie męczy - postaram się ją opisać tak jak ja to odczuwam . Odpalenie silnika , dodawanie gazu ,bez obciążenia - obroty rosną bez problemu ,żadnych szarpnięć , zadławień . Jazda to już inna historia - 1 bieg przy przyspieszaniu w miarę dobrze , 2 bieg ujdzie w tłoku ,3,4,5 3000rpm i zawiecha . Przy normalnym przyspieszeniu - moment wyprzedzania dochodzi do podanych obrotów i nie wkręca się dalej . Jak jadę z wyczuciem , dochodzę 3000rpm i powoli dozuję gaz auto jedzie i przyspiesza , lecz nie wolno dodać gwałtownie gazu bo znowu nie wkręci się na obroty - stanie na tych co przed przyspieszeniem. Za mała wydajność pompy , potrzeba sprawdzenia komputerowego, Jakiś polecany warsztat ,mechanik - nie ważne gdzie,byle w Polsce -jakiś kumaty gość , warsztat,który chce pomóc , a nie wyciągnąć kasę , bo o takich coraz trudniej w tych czasach . Jakby ,Ktoś -coś -piszcie Ostatnio edytowane przez robi003 ; 08-03-2017 o 07:42 |
08-03-2017, 08:53 | #2 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: brak mocy 2.2 tdci
Cytat:
Cytat:
Ja polecam, gdyby nie ten warsztat, dawno już sprzedałbym Transita.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-03-2017 o 08:57 |
||
08-03-2017, 21:17 | #3 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2015
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE
Model: TRANSIT. 110T260
Silnik: 2,2 tdci 81Kw 110PS
Rocznik: 2007.
Postów: 119
|
Odp: brak mocy 2.2 tdci
Usun wyciek . potem podlaczyc ids i w trase zeby miec podglad na parametry silnika w czasie jazdy i przyspieszania. Jezeli pompa ma roznice miedzy oczekiwanym i zadanym cisnieniem wiecej niz 30bar jak dobrze pamietam to powinien wywalic check. Co do przezroczystego weza u mnie tez sa takie pustki powietrzne . Proponuje na przyszlosc kupic jakis interfejs typu elm327 bluetooth do tego program forscan ....nawet w wersji na tel sporo mozna zobaczyc. Ja mam wpiety na stale . koszt nie duzy a check sam. usuniesz. U mnie wydatek pompy na luzie oczekiwany 230bar . w rzeczywistosci skacze miedzy 205 a 230bar . zadnych problemow z jazda i przyspieszaniem nie mam. Z odpalaniem tez nie ma problemow. Nie dal rady odpalic jak bylo - 25 ale to raczej dlatego ze 3 z czterech swiec nie grzaly. Silnik licznikowo ma ponad 300tys ile jest naprawde kto to wie. Jezeli problem jest po stronie elektrycznej elektronicznej komp powinien to pokazac. Jak problem jest mechaniczny to juz raczej trzeba szukac . moze cos jest z potencjometrem na pedale gazu.... Tak sobie mysle.
__________________
Ostatnio edytowane przez mariusz1978 ; 09-03-2017 o 19:16 |
09-03-2017, 08:51 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: brak mocy 2.2 tdci
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
09-03-2017, 19:50 | #5 |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-10-2016
Skąd: D-wo
Model: transit
Silnik: 2.2.tdci
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: brak mocy 2.2 tdci
Panowie , skąd wziąć przewód od listwy do pierwszego wtryskiwacza .Można kupić nowy , konkretną ,potrzebną sztukę , czy szukać na szrocie używki . Wojtek dzięki za namiar na Auto-Waś ,jeśli nie ogarnie mi tego nikt w okolicy pewno zdecyduje się na rozmowę i wizytę w zakładzie, bo jeżdżenie od mechanika do następnego ,,pseudo,, mechanika pociąga nieraz za sobą większe koszty niż to warte . Jeżeli Ktoś ma jakieś pomysły ,sugestie w opisanej sprawie ,proszę pisać ,co dam radę sprawdzić sam -sprawdzę .
|