Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-03-2017, 22:35   #1
robi003
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-10-2016
Skąd: D-wo
Model: transit
Silnik: 2.2.tdci
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie brak mocy 2.2 tdci

Witam . Jakiś czas temu kupiłem transita 2.2 tdci 110 KM -2006 rok .Tak jak to w życiu bywa ,przy kupnie fascynacja , nowe auto ,jeżdzi ,hamuje, bezwypadkowe ,serwisowane z papierami, wszystko ok. Ale zauroczenie w pewnym momencie mija - pojawiają się pierwsze problemy ,pytania ( zamek centralny z pomocą forum rozwiązałem) ,ale podczas eksploatacji wyszły następne usterki , z którymi widać ktoś już walczył(świeża regeneracja wtrysków- serwis bosch gdzieś koło Poznania ,o pompie nie ma wzmianki w dokumentach ,wymieniony czujnik ciśnienia na pompie) .
1.Problem z odpalaniem po nocy - świece wymienione na nowe (sam wymieniłem) - trzeba długo kręcić ,załapuje ,ale nie odpala . Za drugim razem jest ok.Na ciepłym pali od strzała.
2.Jak zapali potrafi się przydławić ,nieraz zgaśnie - egr wyłączony (też po kupnie auta),usunięty z programu ,bo za każdym usunięciem błędu i włączeniu silnika znów pojawiał się błąd - teraz tego nie ma.
3. W wężyku przeżroczystym od pompy paliwa przy odpalaniu widać pęcherze powietrza - takie ok. 1-2 cm długości .
4.Spod nakrętki wtryskiwacza od strony pompy paliwa - patrząc na silnik z przodu z prawej strony - wyciek paliwa , nie duży ale jest ,ropa stoi w gnieżdzie wtrysku , nakrętka nie daje się więcej dokręcić - kupić używany ?nowy przewód ? gdzie?
5.Teraz podstawowa usterka ,która mnie męczy - postaram się ją opisać tak jak ja to odczuwam . Odpalenie silnika , dodawanie gazu ,bez obciążenia - obroty rosną bez problemu ,żadnych szarpnięć , zadławień . Jazda to już inna historia - 1 bieg przy przyspieszaniu w miarę dobrze , 2 bieg ujdzie w tłoku ,3,4,5 3000rpm i zawiecha . Przy normalnym przyspieszeniu - moment wyprzedzania dochodzi do podanych obrotów i nie wkręca się dalej . Jak jadę z wyczuciem , dochodzę 3000rpm i powoli dozuję gaz auto jedzie i przyspiesza , lecz nie wolno dodać gwałtownie gazu bo znowu nie wkręci się na obroty - stanie na tych co przed przyspieszeniem.

Za mała wydajność pompy , potrzeba sprawdzenia komputerowego, Jakiś polecany warsztat ,mechanik - nie ważne gdzie,byle w Polsce -jakiś kumaty gość , warsztat,który chce pomóc , a nie wyciągnąć kasę , bo o takich coraz trudniej w tych czasach .
Jakby ,Ktoś -coś -piszcie


Ostatnio edytowane przez robi003 ; 08-03-2017 o 07:42
robi003 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2017, 08:53   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: brak mocy 2.2 tdci

Cytat:
Napisał robi003 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.Spod nakrętki wtryskiwacza od strony pompy paliwa - patrząc na silnik z przodu z prawej strony - wyciek paliwa , nie duży ale jest ,ropa stoi w gnieżdzie wtrysku , nakrętka nie daje się więcej dokręcić
Jeżeli jest wyciek, to także jest zapowietrzanie przewodów wysokiego ciśnienia po dłuższym postoju i kłopoty z rozruchem.
Cytat:
Napisał robi003 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakiś polecany warsztat ,mechanik - nie ważne gdzie,byle w Polsce -jakiś kumaty gość , warsztat,który chce pomóc , a nie wyciągnąć kasę , bo o takich coraz trudniej w tych czasach
W zasadzie wiadomo gdzie - Auto-Waś w Warszawie ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]), od 30 lat robią tylko Transity, nie jest to ASO, ale tzw zakład partnerski Forda. Umawiasz się telefonicznie na termin jak do lekarza (pan Jan Waś, właściciel firmy, ma na naszym forum ksywkę dr Waś), przyjeżdżasz i nie ma opcji abyś nie był przyjęty i samochód nie był zrobiony. Bardzo przytomni ludzie, żadnego ściemniania i kombinowania, wszystko robione perfekcyjnie na 100%. Mają swój magazyn części, oryginały i dobre sprawdzone zamienniki..

Ja polecam, gdyby nie ten warsztat, dawno już sprzedałbym Transita.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-03-2017 o 08:57
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2017, 21:17   #3
mariusz1978
ford::average
 
Avatar mariusz1978
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2015
Skąd: PIEKARY ŚLĄSKIE
Model: TRANSIT. 110T260
Silnik: 2,2 tdci 81Kw 110PS
Rocznik: 2007.
Postów: 119
Domyślnie Odp: brak mocy 2.2 tdci

Usun wyciek . potem podlaczyc ids i w trase zeby miec podglad na parametry silnika w czasie jazdy i przyspieszania. Jezeli pompa ma roznice miedzy oczekiwanym i zadanym cisnieniem wiecej niz 30bar jak dobrze pamietam to powinien wywalic check. Co do przezroczystego weza u mnie tez sa takie pustki powietrzne . Proponuje na przyszlosc kupic jakis interfejs typu elm327 bluetooth do tego program forscan ....nawet w wersji na tel sporo mozna zobaczyc. Ja mam wpiety na stale . koszt nie duzy a check sam. usuniesz. U mnie wydatek pompy na luzie oczekiwany 230bar . w rzeczywistosci skacze miedzy 205 a 230bar . zadnych problemow z jazda i przyspieszaniem nie mam. Z odpalaniem tez nie ma problemow. Nie dal rady odpalic jak bylo - 25 ale to raczej dlatego ze 3 z czterech swiec nie grzaly. Silnik licznikowo ma ponad 300tys ile jest naprawde kto to wie. Jezeli problem jest po stronie elektrycznej elektronicznej komp powinien to pokazac. Jak problem jest mechaniczny to juz raczej trzeba szukac . moze cos jest z potencjometrem na pedale gazu.... Tak sobie mysle.
__________________

Ostatnio edytowane przez mariusz1978 ; 09-03-2017 o 19:16
mariusz1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2017, 08:51   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: brak mocy 2.2 tdci

Cytat:
Napisał mariusz1978 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wiecej niz 30bar jak dobrze pamietam to powinien wywalic check.
Układ akceptuje +/-50 barów
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2017, 19:50   #5
robi003
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-10-2016
Skąd: D-wo
Model: transit
Silnik: 2.2.tdci
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: brak mocy 2.2 tdci

Panowie , skąd wziąć przewód od listwy do pierwszego wtryskiwacza .Można kupić nowy , konkretną ,potrzebną sztukę , czy szukać na szrocie używki . Wojtek dzięki za namiar na Auto-Waś ,jeśli nie ogarnie mi tego nikt w okolicy pewno zdecyduje się na rozmowę i wizytę w zakładzie, bo jeżdżenie od mechanika do następnego ,,pseudo,, mechanika pociąga nieraz za sobą większe koszty niż to warte . Jeżeli Ktoś ma jakieś pomysły ,sugestie w opisanej sprawie ,proszę pisać ,co dam radę sprawdzić sam -sprawdzę .
robi003 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.