|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-06-2007, 09:00 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
Szalejące szyby i zamki
Problem mój polega na tym, że po ostatnich ulewach samochód został zalany. Zamki i szyby zaczęły wariować. Po osuszenie sterownika (modułu komfort) pod siedzeniem kierowcy wszystko wróciło do normy. Na trzeci dzień po wyłączeniu zapłonu wszystkie szyby opuściły się na dół. Teraz mam tak, że jak otwieram samochód to zamki z powrotem zostają zamknięte. Jak otworzę szybko drzwi zanim się zamkną to silniki brzęczą i po chwili otwierają się szyby. Różnie to wygląda. Czasem otworzą się wszystkie a czasem tylko tyna prawa albo dwie przednie albo dwie tylne. Jeżeli samochód jest na zapłonie to wszystko jest ok. Zaczyna się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Czy to wina modułu ? czy może przełamanych kabli w drzwiach ? do tej pory problemu nie było. W klapie wszystko połączone na zicher.
Proszę o pomoc !!! Tak jak pisałem wcześniej. Dzisiaj sprawdziłem wszystkie zamki sterujące tj. prawe i lewe drzwi oraz klapę. Posprawdzałem też przewody. Wszystko jest w porządku. Zamki sprawdzałem odłączając kolejno po jednym. Efekt jest taki, że jak zamknę to wszystko jest w porządku. Natomiast ja otworzę to zamki się otwierają i zamykają i tak w koło dopóki nie odłączę kostki od sterownika. Jak wepnę tą drugą wtyczkę to sytuacja wygląda jak w pierwszym poście opisałem. Załączam fotki może ktoś z kolegów bawił się z takim sterownikiem. Jeszcze jedno co zauważyłem, to gdy szyby się opuszczą nie mogę ich podnieść dopóki nie zamknę drzwi. lub nie wcisnę krańcówki drzwi a dioda w drzwiach ledwie się jarzy. Po za tym wszystko jest ok. Dioda sygnalizuje załączenie centrala a po otwarciu drzwi jak zdążę zanim się powtórnie nie zamkną świeci ciągłym do momentu aż zgaśnie oświetlenie wewnętrzne lub po uruchomieniu silnika.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" Ostatnio edytowane przez deku ; 18-02-2016 o 11:10 Powód: prefix i tytuł |
09-06-2007, 14:19 | #2 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: Szalejące szyby i zamki w Ford Galaxy Ghia 96
Cytat:
Czy był zalany :fcp9 Jeżeli był zalany to przemyj płytkę specjalnym płynem do mycia chassis w elektronice. Mogły powstać pojemności między drukiem.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
09-06-2007, 17:22 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
Możesz z łaski Swojej podać nazwę tego środka.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
09-06-2007, 21:37 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W każdym sklepie RTV powinna być chemia i dla przykładu; [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Kiedyś jak brakowało preparatów to używałem spirytus izopropylenowy (metyl). i jechałem po płytce pędzelkiem. Później suszarką wysuszyłem. Uważaj na ładunki elektrostatyczne ( musisz dotknąć do masy - ekran) Moduł odpięty ze złącza.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
10-06-2007, 19:11 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
Tak też robiłem. Pryskałem ją pierwszym razem kontaktem bo po wysuszeniu wyglądała tak jak by ktoś oblał to mlekiem. Kilka razy myłem spirytusem. Później dałem do mycia w wannie ultradźwiękowej. Na koniec jeszcze raz umyłem kontaktem. Na opakowaniu pisze, że jest do obwodów drukowanych. Po wysuszeniu dalej jest to samo. Nie wiem czy winy za to nie ponosi procesor części alarmu. Powoli głupieję !!!
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
11-06-2007, 06:55 | #6 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
Z takimi układami elektronicznymi w których występuje procesor, pamięć itp. należy postępować bardzo ostrożnie. Napisałem nawet o ładunkach elektrostatycznych żeby nie zakłócił się program. A tu jeszcze kąpiel w wannie. Nie wiem czy to jej pomogło. Ponieważ na złączu do modułu istnieje cały czas potencjał 12V oraz sterowanie należy wkładanie i wyjmowanie modułu wykonywać przy odłączonej klemie akumulatora. Proponuję teraz znaleźć ten sam moduł GALAXY i podstawić. Trzeba coś wyelminować. Może gdzieś w serwisie Forda mają stanowisko do kontroli modułów. Może wystarczy wczytać oprogramowanie. Mimo że jestem elektronikiem trudno teraz bez dokumentacji (schematu) i przyrządów cokolwiek doradzić.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
11-06-2007, 20:57 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-07-2006
Skąd: Łask
Postów: 31
|
Witam
ja miałem podobnie .. z tym że sam ten moduł zalałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. /// przypadkiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale po wysuszeniu jest OK Więc radzę dobrze go wysuszyć Pozdrawiam Arek |
12-06-2007, 08:34 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Stargard Szczeciński
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9Tdi 1Z teraz AHU
Rocznik: 1996
Postów: 814
|
Wysuszyłem. Nic nie pomaga. Kolega wojtek60 ma rację najlepszym rozwiązaniem było by podstawienie innego modułu to pozwoli wyeliminować sam moduł, Ale w punktach które odwiedziłem takiego modułu nie mają. Dzisiaj podjadę do elektronika samochodowego.
__________________
"nie zadawaj się z idiotą. Najpierw Cię sprowadzi do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" |
03-03-2009, 18:04 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: legnica
Model: galaxy
Silnik: 2.3
Rocznik: 1998
Postów: 1
|
Odp: Szalejące szyby i zamki w Ford Galaxy Ghia 96
Mam ten sam problem z moim galaxy tylko nie mam sterownika pod siedzeniem wymieniłem panel bezpieczników nic to nie dało auto nie było zalane z dnia na dzień to się stało mam warsztat potrafię sporo ale z tym to nie dam sobie rady proszę o pomoc nie ma elektryka w legnicy co by to zrobił poddali się tak jak ja pozdrawiam
|
03-03-2009, 20:26 | #10 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-07-2005
Skąd: Zielona Góra
Model: Fusion USA
Silnik: 2.5 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 144
|
Odp: Szalejące szyby i zamki w Ford Galaxy Ghia 96
Cytat:
Po rozebraniu okazało się że zamek został w pozycji "otwierania" co wiadomo powoduje otwieranie szyb (jak sie przytrzyma kluczyk w pozycji otwieranie przez 2 sek) Ustawiłem zamek w neutralnej pozycji i wszystko wróciło do normy. Dodam że mam ten sam model bez sterownika pod siedzeniem. |
|