Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-12-2016, 23:29   #1
alfonso
ford::average
 
Imię: Hubert
Zarejestrowany: 30-11-2016
Skąd: Bellangen
Model: nie ma
Silnik: nie ma
Rocznik: 2017
Postów: 78
Domyślnie Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Pojawił mi się problem mocno dziwny.
Na co dzień stacjonuję na północy Norwegii więc zima aż miło.
Dopiero teraz mogę się zająć autem bo wpadłem na święta a tu lato :-)
Pacjent to Focus MK1 2001 bez liftu, kombi, 1.8 16V z gazem.
Niestety, nie wiem co to za instalacja.
Jutro poszukam w papierach i wyedytuję post i dodam.

Od jakiegoś czasu silnik dziwnie pracuje. Pracuje jak by na 3 gary od czasu do czasu. Świece czyściuteńkie. Jutro mam zamiar zmienić kable i świece na nowe bo już by wypadało.
Dużo naczytałem się na temat silniczka krokowego. Mógł by mi ktoś objaśnić jak go fachowo wyczyścić? To pierwsze pytanie.

Drugie: jak sprawdzić czy jest zasilanie na wtryskach?
Chodzi mi o to czy nie ma przerw w dostawie zasilania.

Cewkę mam nową, NGK, kupowana jakieś pół roku temu. Niby sprawna.
Samochód faluje na obrotach. Dzieje się to delikatnie ale jednak faluje.

Kilka dni temu stało się coś czego zrozumieć nie mogę.
Odpaliłem zimny silnik i się nagrzewał. Wszystko było ok, obroty około 1200 na ssaniu, wcisnąłem przez przypadek hamulec i silnik od razu zdławił się i zgasł.

Odpaliłem auto ponownie i powtórzyłem raz jeszcze wciśnięcie hamulca.
Znowu zgasł. Co jest grane?
Gdy silnik się rozgrzał wszystko było ok.

Jutro nagram filmik i pokarzę Wam jak pracuje silnik. Dla mnie jest to lekko nienormalne.
Nie wiem gdzie zacząć poszukiwania.
Dziś sprawdzili mi kompresję. Jest ok a z resztą muszę się już martwić sam.

Falowanie obrotów jest na benzynie, na gazie, na ciepłym, na zimnym.
Obroty falują od 800 do 900 z hakiem.
Na zimnym (na ssaniu) mocniej - 1200-1300

I jeszcze jedno głupie pytanie na koniec.
Gdzie jest parownik od lpg?
Nie ma go pod maską! Nie ma w błotnikach. Nie ma w zderzaku! Nigdzie go nie ma!
Gdzie oni to mogli zamontować?

--------

Doczytałem na forum że muszę sprawdzić także takie jak:
Sonda lambda, czujnik temperatury, przepływomierz, szczelność dolotu.

Szczelność dolotu ok, sprawdzone. Przepływka czysta ale to tylko oględziny wzrokowe.
Mógł bym prosić jak sprawdzić sondę, przepływomierz i czujnik temperatury?
Do dyspozycji mam jedynie dobry mutimetr, podstawowe narzędzia, trochę kumatości i masę chęci.

Wydaje mi się że czujnik temp. będzie ok. Wskazania temp. mam ok, gaz przełącza się automatycznie już po 2,3 min. jazdy od startu.
Resztę sprawdzę gdy ktoś pomoże.
Na sondzie to pewnie jakieś napięcia ale co i jak to już ktoś mi musi dopomóc.


Ostatnio edytowane przez alfonso ; 19-12-2016 o 23:43
alfonso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 06:25   #2
si3wc4
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Tarnów
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6 Zetec SE 100KM
Rocznik: 2002
Postów: 2
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Dziwna sprawa z tym gazem skoro nie widać parownika. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest założona instalacja gazu w fazie ciekłej, ale to wydaje się dziwnym posunięciem - droga sprawa jak na tak leciwe autko.

Odnośnie silniczka krokowego to ja u siebie w 1.6 czyściłem w małym pojemniczku z benzyną ekstrakcyjną. Dokładnie umyłem pędzlem i przedmuchałem sprężonym powietrzem. Zajęło mi to nie więcej jak 10 minut a pomogło na falowanie obrotów i gasnący silnik po odpaleniu.

Co do pedału hamulca to wydaje się, że to jakieś podciśnienie od serwa hamulcowego ale w tym temacie mam za mało doświadczenia. Niech ktoś kto lepiej się zna potwierdzi lub zaprzeczy tej tezie.

Ostatnio edytowane przez si3wc4 ; 20-12-2016 o 06:29
si3wc4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 06:37   #3
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

A z autem, zanim cokolwiek zaczniesz być może psuć, a nie naprawiać, podjedż do warsztatu do Józefowa, do warsztatu p. Kaczorka, podepnie komputer, i zdiagnozuje przyczynę i programem po ustawia co trzeba.

Gdybyś miał Poloneza, to tak wziął byś parę kluczy w rękę, młotek, lagę, i do dzieła.
Z w miarę nowoczesnymi autami, tak się nie da.

A ciśnienie w cylindrach wiele mówi, a co dla ciebie dobre, to nie dla reszty.
Czy wstydzisz sie napisać jakie w atm ??

Ostatnio edytowane przez salom ; 20-12-2016 o 06:44
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 09:57   #4
Konani
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-08-2016
Skąd: Kato
Model: Focus
Silnik: 2.0 ST170
Rocznik: 2003
Postów: 308
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Skoro faluje na benzynie , odstaw lpg, zajmij się samą benzyną. Jak silniczek krokowy walnięty, nic z nim nie zrobisz, trzeba wymienić na nowy lub używany i zaadoptować. Jednak, wpierw sprawdz, czy gdzieś rurki nie popękane od podciśnienia.
Potem jak już będzie jezdzil dobrze na beznynie zajmujesz się lpg. Parownik znajdziesz idąc po rurze plynu chlodzącego z pompy lub z chlodnicy.

Ostatnio edytowane przez Konani ; 20-12-2016 o 10:12
Konani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 10:11   #5
hak64
ford::advanced
 
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Cytat:
Napisał Konani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak silniczek krokowy walnięty, nic z nim nie zrobisz, trzeba wymienić na nowy lub używany i zaadoptować.
Nie tak szybko! Do poprawnego działania silniczka krokowego niezbędne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury silnika, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Jeśli więc któryś z czujników nawalił, to dalej sobie dopisz...
__________________
§23
hak64 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 10:14   #6
Konani
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-08-2016
Skąd: Kato
Model: Focus
Silnik: 2.0 ST170
Rocznik: 2003
Postów: 308
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Cytat:
Napisał hak64 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie tak szybko! Do poprawnego działania silniczka krokowego niezbędne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury silnika, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Jeśli więc któryś z czujników nawalił, to dalej sobie dopisz...
To oczywiste, że się wpierw podpina komputer, przed diagnozą, ale autor tematu pisze że takowego sprzętu tam nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Konani ; 20-12-2016 o 10:17
Konani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 21:16   #7
alfonso
ford::average
 
Imię: Hubert
Zarejestrowany: 30-11-2016
Skąd: Bellangen
Model: nie ma
Silnik: nie ma
Rocznik: 2017
Postów: 78
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Jeśli znajdę czas to podjadę. Dajcie na PW dokładne namiary na tego gościa i cenę.
Dziś nie miałem czasu być pod maską. Jutro będę przy nim grzebał więc dam znać co sprawdziłem a czego nie. Może samo mycie silniczka krokowego coś pomoże a z tą adaptacją to jak powinno być. Odłączyć klemę na 15min, uruchomić auto i co dalej?
alfonso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2016, 05:54   #8
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

100zł podpięcie kompa, diagnoza, odzielnie za ustawianie i kasowanie błędów, koło stacji ul Wiosenna, chyba ...
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2016, 19:12   #9
Szymon:-)
ford::average
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 29-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk1
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 159
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

Miałem podobne objawy i okazało się, że pękł wężyk odpowietrzenia skrzyni korbowej. Po wymianie wszystko ok.
Szymon:-) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2016, 08:08   #10
alfonso
ford::average
 
Imię: Hubert
Zarejestrowany: 30-11-2016
Skąd: Bellangen
Model: nie ma
Silnik: nie ma
Rocznik: 2017
Postów: 78
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów na LPG i na benzynie

No to mam nowy temat. Kupiłem świece, kable zapłonowe i dziś poszedłem grzebać pod maskę. Pierwsza rzecz, otwieram z pilota i zamek centralny działa.
Piszę o tym ponieważ nie zawsze działa. Otworzyć z pilota go zawsze mogłem ale zamknąć w 90% przypadków już nie. Wspominam o tym tylko dlatego że zawsze gdy jest problem z zamkiem centralnym to jest i problem z elektryką w wozie. Stawiam na to że ani silniczek krokowy, ani świece, ani kable zapłonowe czy też sondy i przepływki nie będą problemem.
Otwieram auto, odpalam, silnik pracuje jak nowy! Zero zafalowania obrotów, zero pierdnięcia, zero przyduszenia, przydławienia i podobnych. Gdy go odpalałem 2,5h temu było -1 a auto stało na parkingu kilka dni bez jazdy.
Odpaliłem silnik, obroty na ssaniu około 1100, po 2,3 minutach spadek na 1000, później na około 900 i na koniec po rozgrzaniu na 800 z hakiem. Przełączyłem na gaz, spokój, norma, wskazówka obrotów nawet nie drgnie.
Samochód odpalałem kilkanaście razy i wszystko ok. Przejechałem się kawałek (2km) po prostej (idealnie równej), wszystko ok. Zgasiłem, zamek centralny z pilota zareagował normalnie a bawiłem się dobre 10min zamykając i otwierając drzwi z pilota. No za groma nie chciał się zaciąć tak jak zawsze to robił. Pomyślałem że może coś w elektryce luźne i podczas jazdy traci połączenie więc zrobiłem mu rundkę po parkingu po wertepach i wybojach. No i się zaczęło. Pilot nie zamyka auta, falowanie obrotów wróciło i to praktycznie po "wbiciu" się po ch*amsku na garba na osiedlowej uliczce. Gdy tylko autko wskoczyło na garba, było "jebut" ostre to zaczęły się chimery. Pilot nie zamyka auta, gdy go nie zamyka to mrugają tylko kierunkowskazy po prawej stronie auta (przód, bok, tył) a po lewej nic i silnik lekko faluje.
Gdy auto stało w miejscu przez 2h i silnik pracował to nagrzał się odpowiednio. Nie ma mowy o tym że się rozgrzał i zaczął wariować bo na parkingu dobre 60min czasu pracy miał już temperaturę w połowie skali a w środku parnik.
Zauważyłem także że pulsuje mi podświetlenie przebiegu kilometrów. Nie świeci równomiernie lecz przygasa i się rozjaśnia i tak cały czas. Dzieje się to wtedy gdy auto zacznie fochy (falowanie).

1. potrzebuję informacji gdzie szukać wszystkich punktów masy w kombiaku
2. czy elektryka zamka centralnego w drzwiach kierowcy może powodować jakieś zwarcia?
Pytam bo od czasu do czasu gdy zamknę i otworzę drzwi z "hukiem" to zamek zaczyna działać.
3. potrzeba mi jakiegoś taniego środka w spreju do czyszczenia kostek i styków
(chciał bym te ślimaki łącznikowe w drzwiach wyczyścić)

Dodam że kabli i świec nie wymieniłem.
Nadmienię jeszcze to że dopóki auto nie ruszyło z miejsca i nie przejechało się po garbie wszystko było ok. Klemy czyste, połączenie prawidłowe, auto podczas jazdy po wertepach nigdy nie traciło prądu.
alfonso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.