Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-11-2016, 09:14   #1
mcsiu
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 114
Domyślnie 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Witam,

Chciałbym dowiedzieć się czegoś o niezawodności i faktycznych kosztach serwisu wynalazku jakim jest silnik 2.5 T montowany w S-maxach.

Wiem że pochodzi od Volvo i można go znaleźć także w Mondeo czy Focusie, jednak czasami osprzęt wpływa na eksploatację, silniki są też nieznacznie modyfikowane a mi zależy na opinii konkretnie jak się ów wynalazek sprawuje w S-maxie.

Proszę więc o konkretne opinie użytkowników którzy jeździli 2.5 T conajmnniej kilkadzięsiąt tys. Proszę też nie pisać ogólników w stylu: "silnik dość niezawodny", "ogólnie lubiany przez mechaników i nie sprawiający dużych problemów", "wytrzymuje duże przebiegi". Artykuły w internecie też są raczej mało rzeczowe. Ewentualnie można znaleźć coś o psującej się przepustnicy.

Nie interesują mnie żadne ogólniki! ani subiektywne opinie w stylu "jest bardzo fajny"! brakuje mi opinii od konkretnych użytkowników takich jak:
- jaki przebieg ten silnik wytrzymał przed kapitalnym remontem lub wymianą
- jakie konkretnie poważne usterki były w nim naprawiane, przy jakim przebiegu i mniej więcej za ile
- ewentualnie jeśłi ktoś jest szczęśliwym posiadaczem na prawdę niezawodnego silnika proszę o informację jak długo w tym stanie niezawodności jeździ (1 tys. km to niedużo)

Bardzo proszę o takie merytoryczne informacje od użytkowników. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

mcsiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2016, 17:35   #2
k0b3
ford::average
 
Avatar k0b3
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Chyba najwiekszy problem, który może się pojawić to pękające tuleje cylindrów.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
k0b3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2016, 07:37   #3
orzel_man
ford::advanced
 
Avatar orzel_man
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-01-2016
Skąd: Północna Polska
Model: E61 Bandziora
Silnik: M57N biturbo +++virus ;)
Rocznik: 2005
Postów: 477
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Przytrafiają się awarie komputera sterującego ...
mój tak miał. Na szczęście samochód był w tym czasie na GW12 i wymienili na gwarancji.
poza tym. padła mi cewka.
aha..., korek od płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym mi się ukręcił.
Przejechałem 13 tys.
auto ma nalotu 185 000 mniej więcej.

zależy jak kto dba.
jak byłem na etapie zakupu, to jechał do mnie S-max na pełnym wypasie z niemiec,
za dobrą cenę... ale niestety po przeroczeniu granicy tłok wystrzelił...
jest to gdzieś opisane.

używany silnik, z przebiegiem do 100 tys. to kwota rzędu 5 - 6 tysięcy zł.

poza tym autko świetne.
orzel_man jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2016, 13:46   #4
mcsiu
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 114
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

k0b3,

Możesz określić przy jakim mniej więcej przebiegu to pękanie tulei jest możliwe? to jest typowy problem tych silników?

orzel_man,
Korek czy cewka to pewnie nie były kosmicznie drogie naprawy, wymiana komputera bez GW12 to już pewnie sporo większy koszt.
Jeśli chodzi o używane silniki (w razie jakiegoś wystrzału) to robocizna + transport + dodatkowe elementy do wymiany w praktyce razem z silnikiem może pewnie przekroczyć 8 tys..

Dzięki za informacje. Może ktoś jeszcze mógłby się podzielić wrażeniami z eksploatacji swojego S-maxa? Najchętniej poczytałbym relacje w stylu: przejechałem 200 tys. bez większej usterki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Biorę pod uwagę zakup S-maxa z tym silnikiem. W grę wchodzi jeszcze 2.0 EB. Do 2.0 pewnie przydałby się oddzielny wątek. Silniki na pewno mocne i przyjemne dla kierowcy. Pytanie czy nie zbankrutuje po zakupie starszego egzemplerza..
mcsiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2016, 14:59   #5
bananmin
ford::average
 
Avatar bananmin
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-06-2016
Skąd: Busko-Zdrój
Model: S-MAX 2.5T był /teraz ESCAPE
Silnik: 2L ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 57
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Mój ma 140tys , z tego 15 tys u mnie . Gaz założylem od razu po zakupie. Problemy to tarcze przód słabe , drzy kierownica przy hamowaniu czasem . Mialem też nieszczelność dachu . Reszta bezproblemowa
bananmin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2016, 17:23   #6
k0b3
ford::average
 
Avatar k0b3
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Co do pękania tulei ja mam w tej chwili nalatane 202000 km. Przebieg pewny. Kupiłem go jak auto miało 170000 km. Zaraz założyłem gaz i przejechałem nim jakieś 30000 km na gazie. Problem z ubytkiem płynu chłodniczego zaczął się nasilać. Wcześniej tego nie zauważyłem. Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chlodniczym i wyszło, że jakaś niewielka obecność jest. W przyszłym tygodniu wybieram się do Thomasa z FSV Performance na oględziny endoskopem tulei cylindrów i zobaczymy co wyjdzie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
k0b3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 08:02   #7
ogodaw
ford::advanced
 
Avatar ogodaw
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 22-03-2008
Skąd: Opolskie
Model: Mondeo MK3, MK4 VW Touareg
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM, 2.5T, 3,0 TDI
Rocznik: 2001 JEST 2007
Postów: 313
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

ile płynu ci ubywało?

proszę nie cytować całych bezpośrednio poprzedzających postów deku

Ostatnio edytowane przez deku ; 28-11-2016 o 13:04
ogodaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 08:54   #8
k0b3
ford::average
 
Avatar k0b3
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Sprawdzałem ostatnio i wychodzi, że około 0.8 litra na jakieś 2000 do 3000 km


I na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju zero mazi. Idealnie czyste.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez k0b3 ; 26-11-2016 o 08:56
k0b3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 09:08   #9
cliner
ford::professional
 
Avatar cliner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Najchętniej poczytałbym relacje w stylu: przejechałem 200 tys. bez większej usterki .
Tyle na moim jeszcze nie przejechałem.Miał ok.42 tysięcy jak kupowałem,obecnie jakieś 100 tysi więcej.Eksploatacja raczej z ciężką nogą,trochę modyfikacji sprzętowych.Sam silnik raczej pancerny(wszystkie można załatwić na amen,olej zbyt rzadko wymieniany,pałowanie do odcinki co chwila,przeciąganie na niższych biegach-szczególnie na 2,jakieś wycieki na wałkach,odma gwiżdże-bagatelizowanie jest groźne).Osobiście wymieniam olej dwa razy do roku,październik-kwiecień(leje Millersa),odmę wymieniłem na nowszą serię nie czekając na problemy z pękniętą membraną.Zbliża się czas wymiany rozrządu,będzie okazja podnieść klapę od zaworów i wałków,jej uszczelka ma znaki pocenia.Turbo jeszcze ok,chociaż syn ma Mondka z tym samym silnikiem i przebiegiem i zaczęło lekko puszczać olej do IC.
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786
---------------------------------------------------
269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm...
cliner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 21:14   #10
planeta58
ford::advanced
 
Avatar planeta58
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 14-01-2015
Skąd: Lublin/ okolice
Model: S max
Silnik: 2.5 T +lpg
Rocznik: 2006
Postów: 292
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał k0b3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdzałem ostatnio i wychodzi, że około 0.8 litra na jakieś 2000 do 3000 km


I na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju zero mazi. Idealnie czyste.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Taki ubytek plynu też miałem , okazało się ,że był wyciek na trójniku płyn skapywał na rozgrzany silnik i od razu odparowywał ,tylko czuć było zapach ,, magii" , a plamy nie bylo , dlatego nie mogłem zlokalizować wycieku .
Ogólnie silnik po przebiegu 215 tyś. ,wymienic musiałem cały separator oleju , byl pęknięty na obudowie ( koszt850 zł).
planeta58 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.