|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-11-2016, 09:14 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 114
|
2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Witam,
Chciałbym dowiedzieć się czegoś o niezawodności i faktycznych kosztach serwisu wynalazku jakim jest silnik 2.5 T montowany w S-maxach. Wiem że pochodzi od Volvo i można go znaleźć także w Mondeo czy Focusie, jednak czasami osprzęt wpływa na eksploatację, silniki są też nieznacznie modyfikowane a mi zależy na opinii konkretnie jak się ów wynalazek sprawuje w S-maxie. Proszę więc o konkretne opinie użytkowników którzy jeździli 2.5 T conajmnniej kilkadzięsiąt tys. Proszę też nie pisać ogólników w stylu: "silnik dość niezawodny", "ogólnie lubiany przez mechaników i nie sprawiający dużych problemów", "wytrzymuje duże przebiegi". Artykuły w internecie też są raczej mało rzeczowe. Ewentualnie można znaleźć coś o psującej się przepustnicy. Nie interesują mnie żadne ogólniki! ani subiektywne opinie w stylu "jest bardzo fajny"! brakuje mi opinii od konkretnych użytkowników takich jak: - jaki przebieg ten silnik wytrzymał przed kapitalnym remontem lub wymianą - jakie konkretnie poważne usterki były w nim naprawiane, przy jakim przebiegu i mniej więcej za ile - ewentualnie jeśłi ktoś jest szczęśliwym posiadaczem na prawdę niezawodnego silnika proszę o informację jak długo w tym stanie niezawodności jeździ (1 tys. km to niedużo) Bardzo proszę o takie merytoryczne informacje od użytkowników. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. |
24-11-2016, 17:35 | #2 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Chyba najwiekszy problem, który może się pojawić to pękające tuleje cylindrów.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
25-11-2016, 07:37 | #3 |
ford::advanced
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-01-2016
Skąd: Północna Polska
Model: E61 Bandziora
Silnik: M57N biturbo +++virus ;)
Rocznik: 2005
Postów: 477
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Przytrafiają się awarie komputera sterującego ...
mój tak miał. Na szczęście samochód był w tym czasie na GW12 i wymienili na gwarancji. poza tym. padła mi cewka. aha..., korek od płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym mi się ukręcił. Przejechałem 13 tys. auto ma nalotu 185 000 mniej więcej. zależy jak kto dba. jak byłem na etapie zakupu, to jechał do mnie S-max na pełnym wypasie z niemiec, za dobrą cenę... ale niestety po przeroczeniu granicy tłok wystrzelił... jest to gdzieś opisane. używany silnik, z przebiegiem do 100 tys. to kwota rzędu 5 - 6 tysięcy zł. poza tym autko świetne. |
25-11-2016, 13:46 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 114
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
k0b3,
Możesz określić przy jakim mniej więcej przebiegu to pękanie tulei jest możliwe? to jest typowy problem tych silników? orzel_man, Korek czy cewka to pewnie nie były kosmicznie drogie naprawy, wymiana komputera bez GW12 to już pewnie sporo większy koszt. Jeśli chodzi o używane silniki (w razie jakiegoś wystrzału) to robocizna + transport + dodatkowe elementy do wymiany w praktyce razem z silnikiem może pewnie przekroczyć 8 tys.. Dzięki za informacje. Może ktoś jeszcze mógłby się podzielić wrażeniami z eksploatacji swojego S-maxa? Najchętniej poczytałbym relacje w stylu: przejechałem 200 tys. bez większej usterki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Biorę pod uwagę zakup S-maxa z tym silnikiem. W grę wchodzi jeszcze 2.0 EB. Do 2.0 pewnie przydałby się oddzielny wątek. Silniki na pewno mocne i przyjemne dla kierowcy. Pytanie czy nie zbankrutuje po zakupie starszego egzemplerza.. |
25-11-2016, 14:59 | #5 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-06-2016
Skąd: Busko-Zdrój
Model: S-MAX 2.5T był /teraz ESCAPE
Silnik: 2L ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 57
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Mój ma 140tys , z tego 15 tys u mnie . Gaz założylem od razu po zakupie. Problemy to tarcze przód słabe , drzy kierownica przy hamowaniu czasem . Mialem też nieszczelność dachu . Reszta bezproblemowa
|
25-11-2016, 17:23 | #6 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Co do pękania tulei ja mam w tej chwili nalatane 202000 km. Przebieg pewny. Kupiłem go jak auto miało 170000 km. Zaraz założyłem gaz i przejechałem nim jakieś 30000 km na gazie. Problem z ubytkiem płynu chłodniczego zaczął się nasilać. Wcześniej tego nie zauważyłem. Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chlodniczym i wyszło, że jakaś niewielka obecność jest. W przyszłym tygodniu wybieram się do Thomasa z FSV Performance na oględziny endoskopem tulei cylindrów i zobaczymy co wyjdzie.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
26-11-2016, 08:02 | #7 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 22-03-2008
Skąd: Opolskie
Model: Mondeo MK3, MK4 VW Touareg
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM, 2.5T, 3,0 TDI
Rocznik: 2001 JEST 2007
Postów: 313
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
ile płynu ci ubywało?
proszę nie cytować całych bezpośrednio poprzedzających postów deku Ostatnio edytowane przez deku ; 28-11-2016 o 13:04 |
26-11-2016, 08:54 | #8 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Sprawdzałem ostatnio i wychodzi, że około 0.8 litra na jakieś 2000 do 3000 km
I na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju zero mazi. Idealnie czyste. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez k0b3 ; 26-11-2016 o 08:56 |
26-11-2016, 09:08 | #9 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Najchętniej poczytałbym relacje w stylu: przejechałem 200 tys. bez większej usterki .
Tyle na moim jeszcze nie przejechałem.Miał ok.42 tysięcy jak kupowałem,obecnie jakieś 100 tysi więcej.Eksploatacja raczej z ciężką nogą,trochę modyfikacji sprzętowych.Sam silnik raczej pancerny(wszystkie można załatwić na amen,olej zbyt rzadko wymieniany,pałowanie do odcinki co chwila,przeciąganie na niższych biegach-szczególnie na 2,jakieś wycieki na wałkach,odma gwiżdże-bagatelizowanie jest groźne).Osobiście wymieniam olej dwa razy do roku,październik-kwiecień(leje Millersa),odmę wymieniłem na nowszą serię nie czekając na problemy z pękniętą membraną.Zbliża się czas wymiany rozrządu,będzie okazja podnieść klapę od zaworów i wałków,jej uszczelka ma znaki pocenia.Turbo jeszcze ok,chociaż syn ma Mondka z tym samym silnikiem i przebiegiem i zaczęło lekko puszczać olej do IC.
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/ http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786 --------------------------------------------------- 269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm... |
26-11-2016, 21:14 | #10 | |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 14-01-2015
Skąd: Lublin/ okolice
Model: S max
Silnik: 2.5 T +lpg
Rocznik: 2006
Postów: 292
|
Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania
Cytat:
Ogólnie silnik po przebiegu 215 tyś. ,wymienic musiałem cały separator oleju , byl pęknięty na obudowie ( koszt850 zł). |
|
|
|
|