|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-11-2016, 21:22 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2016
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Witam, przymierzam się do wyczyszczenia turba z sadzy w MK3 '06 2.2 TDCI.
Posiadam zmienna geometrię łopatek sterowaną elektronicznie. Chemii jakiej chce użyć to VALVOLINE EGR TURBO. Jednak widziałem, że i zwykłą naftą podawaną rurką od strony katalizatora czyszczą, podobno daje też lepszy efekt. Pytanie mam więc takie, czy muszę wyciągać turbo na wierzch w celu operacji? Czy ktoś robił podobną robotę i może podzielić się opinią i wskazówkami? Rozmyslam też nad profilaktycznym czyszczeniem kata, ale nie mogę znaleźć środka, który rozpuści mi osad nie uszkadzając powierzchni rurek. Mam nadzieję, że wszystko to pomoże na ból sprężynki, ospałość po 2500rpm i dymienie . Żeby nie zaśmiecać forum, chcę spytać o jeszcze jedną rzecz. W ostatnim czasie, gdy przyszłe chłodniejsze dni, mondeo bardzo długo się grzeje. Nawet do 10km by wskazówka stanęła w pion. Dodatkowa sytuacja, to wentylator pracujący na drugim biegu. O ile wykluczenie termostatu to nie jest straszna sprawa, to nie wiem, w czym szukać problemu dotyczącego wentylatora. Jakiś czujnik? Może forscan nakieruje mnie na przyczynę problemu? Albo inny program? Od niedawna mam ELM327 od viaken, więc nie ogarnięty do końca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-11-2016, 21:46 | #2 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Masz ELMa to napisz jaki błąd ci wywala.
|
22-11-2016, 21:55 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2016
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Wywala mi sprężynkę, bez checka.
Forscan nie widzi błędu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pomiary przelewów w owym programie wskazują, że wtryski są w dobrej kondycji. Tak samo, jak pompa WC. By potwierdzić pomiary, byłem na kompie Delphi, który wskazał podobne wartości. Układ trzyma podcisnienie po turbie, wszystkie 4 filtry nowe. Od ostatnich mrozików turbo zaczęło mocniej świstać, dlatego też kolejną rzeczą, którą chcę zrobić, to czyszczenie kierownicy i "prowadnicy" Ostatnio edytowane przez Maro03 ; 22-11-2016 o 21:59 |
22-11-2016, 22:36 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-07-2009
Skąd: Kraków/York
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI 197HP
Rocznik: 2013
Postów: 32
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
U mnie też gwizdała trochę i silnik był troszkę mułowaty na wyższych obrotach.
Okazało się że kierownica prawie się nie ruszała. Nie wiem czy turbina w 2.0 TDCI jest podobna ale ja swoją wymontowałem (słaby dostęp ale szybko poszło) i po rozłożeniu umyłem za pomocą małego pędzelka i Lydian Degreasing Fluid firmy Morris. Gdzie sadza bardziej zalegała, wystarczyło dłużej namoczyć w środku odtłuszczającym. Po tym zabiegu zrobiłem jakieś 30tyś mil do sprzedania autka i z turbo nie było kłopotu. |
22-11-2016, 23:05 | #5 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
U mnie zapieczona geometria wywalała spręzynę. I forscan zapisywał błędy. W twoim przypadku raczej to nie turbina.
|
23-11-2016, 07:11 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Jak z geo jest problem to najczesciej jest P003A
Wysłane z mojego LG-D802 |
23-11-2016, 07:11 | #7 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Cytat:
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
||
23-11-2016, 21:31 | #8 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Cytat:
|
|
23-11-2016, 22:48 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2016
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Cytat:
Kurcze, to już nie wiem, co jest nie tak u mnie. Nie mam błędów z tym związanych. Układ paliwowy wykluczyłem, wraz z filtrme(mann). Sprawdziłem, czy gdzies nie ma nieszczelności w układzie zasilania paliwem, jak i dołodowania. Pozostało mi jeszcze ogarnąć turbo. Jaki środek polecacie, jeśli produkt valvoline to słaby pomysł? Pozdrawiam |
|
23-11-2016, 23:08 | #10 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Czyszczenie turba w 2.2TDCI
Nie wywalało checka. Na początku sprężyna sporadycznie przy mocnym przyśpieszaniu. Później doszło do tego że sprężyna mrugała zaraz po odpaleniu. Sterownik turba przy włączaniu zapłonu wykonuje testowy ruchu cięgnem na maxa i jak są opory to odpala w trybie awaryjnym z obciętą mocą. Turbina poszła na stół. Geometria dosłownie stanęła w miejscu. Po czyszczeniu z nagaru problem zniknął. Ale u mnie błąd był P132B.
U ciebie jak była sprężyna to musi się błąd zapisać, nie ma bata. Checka może wywalić EGR ale mocy nie obetnie. Ostatnio edytowane przez Deryll ; 23-11-2016 o 23:11 |