Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-11-2016, 20:11   #1
Fazik83
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
Domyślnie Termostat - wymiana. Czy obudowa również

Witam,
Wqurzyłem się ostatnio. Jeżdżę delikatnie po mieście - spalanie 9/100.
Przejechałem ostatnio aubanem 1/3 baku z prędkością do 100km/h - wiem, że wariactwo, ale chciałem sprawdzić ile łyknie tego paliwa. No i dalej 9 litrów.
Zagotowałem się.
Zrobiłem dziś test. Rano, zimny silnik. Odpaliłem i już po minucie - dwóch czułem ciepły przewód z płynem do nagrzewnicy - ok, no ale niestety górny przewód do chłodnicy też się zrobił cieplejszy. Nie tak jak do nagrzewnicy, ale czuć było, że temperatura płynu w tym przewodzie wzrasta.
Myślę sobie: trzeba kupić nowy termostat, nie majątek, a pewnie pomoże.

Tylko teraz pytanie: czy wymienić sam termostat, czy wymienia się również obudowę termostatu? Dlaczego pytam? Ano, miałem wcześniej polówkę 6N 1997 i tam niestety króciec (jeśli nie był wymieniony na oryginalny) potrafił robić cuda...
Ano i zapytam jeszcze o czujnik temperatury cieczy chłodzącej: wymieniać czy nie? Temperatura na wskaźniku pokrywa się ze wskazaniami Forscana, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów ze strony czujnika. Jednak w polówce pomimo, że czujnik dobrze wskazywał, spalanie było zwiększone, bo jednak w jakiś sposób był uszkodzony i wymiana załatwiała sprawę.

Bardzo proszę o doradę osoby, które mają doświadczenie w temacie.
Dodam, że za częściami obieram kierunek ASO, no chyba, że wyjdzie kosmos, to będę się zastanawiał.

Fazik83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2016, 20:40   #2
mookie
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

W Duratecu 1.6 wymienić musisz obudowę+termostat+czujnik. Dlaczego? Bo są zespolone w jeden moduł.
mookie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2016, 21:17   #3
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

Są jakieś pułapki przy wymianie termostatu ? Sam wymieniam u siebie za dwa tygodnie . Upuszczam trochę płynu , demontuję termostat , zakładam nowy , sprawdzam czy uszczelka dobrze weszła i tyle ? Nie spodziewam się tu smarowania silikonem jak przy pokrywach czy misce olejowej , ale może jakiś inny haczyk ?
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 08:05   #4
damianisko5
ford::professional
 
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,226
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

W 1.6 Ti-VCT 115KM są dwa paski napędu osprzętu, bez napinacza. Ford zaleca ich ucięcie !!! Demontowaliśmy 2 razy obudowę z termostatem i czujnikiem /jeden moduł jak napisał mookie/ bez ucinania. Trochę zabawy jest z ich założeniem. Potrzebny specjalny przyrząd sprzedawany razem z paskami. Widziałem taki w komplecie z nowymi paskami u niektórych sprzedawców.
damianisko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 09:04   #5
masmed
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-09-2015
Skąd: okolice Kłodzka
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2005
Postów: 24
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

[QUOTE=damianisko5;2696981]W 1.6 Ti-VCT 115KM są dwa paski napędu osprzętu, bez napinacza. Ford zaleca ich ucięcie !!

tak jak kolega piszę, da się ponownie założyć oba paski, sam tak miałem przy wymianie termostatu, potrzebne specjalne narzędzia i odpowiedni mechanik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
masmed jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 09:12   #6
Fazik83
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

Po pierwsze: mój silnik to HWDA..., czyli 1.6 16v 100KM
Po drugie: zajrzałem pod maskę i moja obudowa termostatu wygląda jak [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

To w końcu da się wymienić sam termostat czy trzeba całość?
Fazik83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 09:14   #7
damianisko5
ford::professional
 
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,226
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

Napisałem, że Ford zaleca, ale ja dwukrotnie je ściągałem, 2 razy zakładałem czyli te stare, używane. !!!! Użyłem innego narzędzia i z pomocą drugiej osoby da się to zrobić.

Ostatnio edytowane przez damianisko5 ; 20-11-2016 o 13:34
damianisko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 11:20   #8
andrzej_wwa
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-07-2011
Skąd: Sierpeckie
Model: focus MK2 kombi
Silnik: 1,6 HWDA
Rocznik: 05
Postów: 47
Domyślnie Re: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

a czy w tym silniku termostat nie jest ukryty przy alternatorze? i siedzi w plastikowej czarnej obudowie a nie metalowej jak pokazujesz w linku... jeszcze nie szukałem termostatu ale tak mi wychodzi, że jest przy altku...
andrzej_wwa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 11:41   #9
Fazik83
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
Domyślnie Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

Rzeczywiście, termostat jest prawdopodobnie pod alternatorem.
A ja po fotce tej metalowej obudowy sądziłem, że jest on pod cewką.
No i sprawdziłem węże i teraz ten cienki przybierał na temperaturze, a ten większy był zimny, więc pewnie termostat jet OK.
Fazik83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2016, 12:38   #10
andrzej_wwa
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-07-2011
Skąd: Sierpeckie
Model: focus MK2 kombi
Silnik: 1,6 HWDA
Rocznik: 05
Postów: 47
Domyślnie Re: Termostat - wymiana. Czy obudowa również

a tak z ciekawości, ktoś wymieniał samodzielnie termostat w tym silniku?
żeby go wymienić trzeba zdejmować alternator? bo coś ciasno się wydaje z podejściem do niego od góry - chyba, że od dołu jest lepiej - ma ktoś doświadczenia?
andrzej_wwa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.