|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2016, 20:11 | #1 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Termostat - wymiana. Czy obudowa również
Witam,
Wqurzyłem się ostatnio. Jeżdżę delikatnie po mieście - spalanie 9/100. Przejechałem ostatnio aubanem 1/3 baku z prędkością do 100km/h - wiem, że wariactwo, ale chciałem sprawdzić ile łyknie tego paliwa. No i dalej 9 litrów. Zagotowałem się. Zrobiłem dziś test. Rano, zimny silnik. Odpaliłem i już po minucie - dwóch czułem ciepły przewód z płynem do nagrzewnicy - ok, no ale niestety górny przewód do chłodnicy też się zrobił cieplejszy. Nie tak jak do nagrzewnicy, ale czuć było, że temperatura płynu w tym przewodzie wzrasta. Myślę sobie: trzeba kupić nowy termostat, nie majątek, a pewnie pomoże. Tylko teraz pytanie: czy wymienić sam termostat, czy wymienia się również obudowę termostatu? Dlaczego pytam? Ano, miałem wcześniej polówkę 6N 1997 i tam niestety króciec (jeśli nie był wymieniony na oryginalny) potrafił robić cuda... Ano i zapytam jeszcze o czujnik temperatury cieczy chłodzącej: wymieniać czy nie? Temperatura na wskaźniku pokrywa się ze wskazaniami Forscana, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów ze strony czujnika. Jednak w polówce pomimo, że czujnik dobrze wskazywał, spalanie było zwiększone, bo jednak w jakiś sposób był uszkodzony i wymiana załatwiała sprawę. Bardzo proszę o doradę osoby, które mają doświadczenie w temacie. Dodam, że za częściami obieram kierunek ASO, no chyba, że wyjdzie kosmos, to będę się zastanawiał. |
19-11-2016, 20:40 | #2 |
ford::beginner
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
W Duratecu 1.6 wymienić musisz obudowę+termostat+czujnik. Dlaczego? Bo są zespolone w jeden moduł.
|
19-11-2016, 21:17 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
Są jakieś pułapki przy wymianie termostatu ? Sam wymieniam u siebie za dwa tygodnie . Upuszczam trochę płynu , demontuję termostat , zakładam nowy , sprawdzam czy uszczelka dobrze weszła i tyle ? Nie spodziewam się tu smarowania silikonem jak przy pokrywach czy misce olejowej , ale może jakiś inny haczyk ?
|
20-11-2016, 08:05 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,226
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
W 1.6 Ti-VCT 115KM są dwa paski napędu osprzętu, bez napinacza. Ford zaleca ich ucięcie !!! Demontowaliśmy 2 razy obudowę z termostatem i czujnikiem /jeden moduł jak napisał mookie/ bez ucinania. Trochę zabawy jest z ich założeniem. Potrzebny specjalny przyrząd sprzedawany razem z paskami. Widziałem taki w komplecie z nowymi paskami u niektórych sprzedawców.
|
20-11-2016, 09:04 | #5 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 26-09-2015
Skąd: okolice Kłodzka
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2005
Postów: 24
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
[QUOTE=damianisko5;2696981]W 1.6 Ti-VCT 115KM są dwa paski napędu osprzętu, bez napinacza. Ford zaleca ich ucięcie !!
tak jak kolega piszę, da się ponownie założyć oba paski, sam tak miałem przy wymianie termostatu, potrzebne specjalne narzędzia i odpowiedni mechanik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-11-2016, 09:12 | #6 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
|
20-11-2016, 09:14 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,226
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
Napisałem, że Ford zaleca, ale ja dwukrotnie je ściągałem, 2 razy zakładałem czyli te stare, używane. !!!! Użyłem innego narzędzia i z pomocą drugiej osoby da się to zrobić.
Ostatnio edytowane przez damianisko5 ; 20-11-2016 o 13:34 |
20-11-2016, 11:20 | #8 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-07-2011
Skąd: Sierpeckie
Model: focus MK2 kombi
Silnik: 1,6 HWDA
Rocznik: 05
Postów: 47
|
Re: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
a czy w tym silniku termostat nie jest ukryty przy alternatorze? i siedzi w plastikowej czarnej obudowie a nie metalowej jak pokazujesz w linku... jeszcze nie szukałem termostatu ale tak mi wychodzi, że jest przy altku...
|
20-11-2016, 11:41 | #9 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 23-09-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 100 ps
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Odp: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
Rzeczywiście, termostat jest prawdopodobnie pod alternatorem.
A ja po fotce tej metalowej obudowy sądziłem, że jest on pod cewką. No i sprawdziłem węże i teraz ten cienki przybierał na temperaturze, a ten większy był zimny, więc pewnie termostat jet OK. |
20-11-2016, 12:38 | #10 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-07-2011
Skąd: Sierpeckie
Model: focus MK2 kombi
Silnik: 1,6 HWDA
Rocznik: 05
Postów: 47
|
Re: Termostat - wymiana. Czy obudowa również
a tak z ciekawości, ktoś wymieniał samodzielnie termostat w tym silniku?
żeby go wymienić trzeba zdejmować alternator? bo coś ciasno się wydaje z podejściem do niego od góry - chyba, że od dołu jest lepiej - ma ktoś doświadczenia? |