|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-10-2016, 18:19 | #1 |
ford::amateur
Imię: adrian
Zarejestrowany: 20-10-2016
Skąd: gliwice/frankfurt
Model: kuga I 2.0 Diesel
Silnik: Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Wymiana alternatora
Na początek wypadało by mi się przywitać, a więc witam serdecznie wszystkich użytkowników Forda.
Wybaczcie jeśli pomyliłem działy, albo tematy... Forum jest dość rozległe a ja jestem tu nowy. Panowie potrzebuje pomocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W Fordzie Kuga I z 2007 r. Silnik 2.0 Diesel (TDCI) padł wczoraj alternator... Nowy już kupiony (czekam aż dojdzie) Jako iż w życiu nie robiłem czegoś takiego w tym aucie, uprzejmie proszę o jakieś rady, najlepiej manual który pomoże mi zdjąc pasek klinowy, odkręcić alternator, wpakować nowy i założyć pasek ponownie. Szukałem troche ale nie znalazłem, jeśli jest a nie zauważyłem, proszę moderatorów o wyczaczenie i odpowiednie podlinkowanie. W sobote mam zamiar walczyć z zepsutym alternatorem. Auto nie należy do mnie, jest mojego przyrodniego brata, on nie bardzo się na tym zna, ogólnie nawet z komputerami nie ma zbyt wiele wspólnego. Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie! |
21-10-2016, 20:47 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2016
Model: KUGA I
Silnik: diesel
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Wymiana alternatora
Witam.
Ja wymieniłem alternator w mojej kuge. Na co zwróciłbym uwagę - przed wymontowaniem filtra paliwa zatkaj przewody paliwowe koreczkami, które dostarczone są wraz z nowym filtrem. U mnie strasznie się zapowietrzył i musiałem kombinować ( jak się zapowietrzy to do przewodu za filtrem musisz wlać paliwo, az po sam koniec. Przewód przed wejściem do filtr poprostu mocniej dmuchnij i poczekaj aż wyleci paliwo) - miałem też problem z wyjęciem całego filtra - po prawej stronie trzymała metalowa tulejka, w ktorą wkręca się śrubę. Nie schowała się do filtra i zahaczyła o metalową osłonę filtra. - sprawdź pasek może od razu go wymienisz - aby dobrze nałożyć pasek musisz "podnieść" napinacz paska blokując go np. małym gwoździem, są takie trzy albo cztery oczka ( zakładasz pasek na koło i mocno do góry i blokujesz by nie opadło) nakładasz pasek, wybijasz gwoździa. |
29-10-2016, 19:37 | #3 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 25-11-2014
Skąd: Warszawa
Model: Kuga II
Silnik: 1.5 EcoBoost 150KM Titanium
Rocznik: 11.2018
Postów: 61
|
Odp: Wymiana alternatora
Ja u siebie też wymieniałem - znaczy mechanik, ale widziałem jak wymieniał i nie jest to prosta sprawa, sporo odkręcania, jest schowany pod pompą paliwa trzeba się nakombinować co by nie wykręcić połowy silnika, ale jest do zrobienia
|
29-10-2016, 19:54 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2016
Model: KUGA I
Silnik: diesel
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Wymiana alternatora
Cytat:
|
|
30-10-2016, 04:42 | #5 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 25-11-2014
Skąd: Warszawa
Model: Kuga II
Silnik: 1.5 EcoBoost 150KM Titanium
Rocznik: 11.2018
Postów: 61
|
Odp: Wymiana alternatora
A nie ma pojęcia, zaczął piszczeć jak wracałem z pracy, dojechałem do domu, a rano auto nie zareagowało na pilota do samochodu, dodatkowo pozamieniał bieguny w akumulatorze więc do wymiany był alternator i akumulator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
30-10-2016, 13:30 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2016
Model: KUGA I
Silnik: diesel
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Wymiana alternatora
u mnie pewnego dnia poczułem w kabinie zapach palonego plastiku. Gdy otworzyłem maskę to myślałem, że jakieś przewody prądowe się jarają. Dotknąłem alternatora o on parzy. Po tym fakcie zauważyłem, że alternator strasznie szybko się grzeje. Dosłownie po 30 sek. po uruchomieniu silnika jest już bardzo ciepły. Nowy - regenerowany alternator również bardzo szybko łapie temperaturę.
Wymieniłem alternator bo za kilka dni wyjeżdżałem na urlop i nie mogłem ryzykować, że coś strzeli mi na trasie. Mam pytanie do innych użytkowników kugi Czy u was też alternator po uruchomieniu silnika dostaje taką wysoką temperaturę? |
30-10-2016, 17:24 | #7 | |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 25-11-2014
Skąd: Warszawa
Model: Kuga II
Silnik: 1.5 EcoBoost 150KM Titanium
Rocznik: 11.2018
Postów: 61
|
Odp: Wymiana alternatora
Cytat:
|
|
19-12-2016, 10:39 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2007
Model: Kuga 4x4 / Insignia
Silnik: 2.0 TDCi / 2.0 CDTI
Rocznik: 2010 / 2012
Postów: 138
|
Odp: Wymiana alternatora
W przypadku mojego auta, zanim alternator padł, słychać było gwizd przy przyśpieszaniu i zwalnianiu auta i czasem czuć było swąd przegrzewanego plastyku czy blachy. Nigdy jednak nie zapalała się kontrolka braku ładowania - a aku rozładował się do zera. Po naładowaniu aku, wszystko działało jak należy przez tydzień - po tygodniu włączyła się kontrolka braku ładowania i altek dokonał żywota.
|
09-02-2017, 21:30 | #9 |
ford::amateur
Imię: Kasia
Zarejestrowany: 09-02-2017
Skąd: Sosnowiec
Model: Ford Kuga
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 9
|
Odp: Wymiana alternatora
Cześć, mam problem. W dniu dzisiejszym miałam wymieniany alternator oraz pasek. Od wczoraj Kuga stała u mechanika z odłączonym akumulatorem. Po odebraniu auta od mechanika okazało się, że komputer został zresetowany i wszystko oszalało. Nie otwierają się szyby, a przyciski od otwierania szyb przestawiają mi lusterka. Centralny zamek - cały czas słychać dźwięk ryglowania drzwi podczas jazdy, a także jak wyłączę silnik. Radio chyb ok bo wpisałam kod. Pomocy!!
|
15-06-2017, 20:01 | #10 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 14-02-2017
Skąd: Piaseczno
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
Odp: Wymiana alternatora
|