|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-10-2016, 15:42 | #1 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
Focus II TDCI - opinie użytkowników
Witajcie Panowie,
Zastanawiam się nad kupnem Forda Focusa II TDCI. Posiadam aktualnie Focusa z 2000 roku w gazie i chętnie zostałbym przy tej właśnie marce. Miałem ostatnimi czasy okazję jeździć silnikiem diesla i bardzo pozytywnie do mnie przemówił - pomimo, że zawsze turbiny, dwumasy itd odpychały mnie od siebie ze względu na koszty eksploatacji. Dlaczego jednak tutaj piszę? Rozejrzałem się wstępnie w internecie i przeraziła mnie jedna rzecz - dlaczego Focus w dieslu jest tak TANI!? Autko z 2005-2006 roku bez problemu kupie do 10 000zł... Co z tymi autami jest nie tak, że są tak mało warte, jakie macie doświadczenia? Na co zwrócić uwagę, czego się obawiać i przede wszystkim czy warto? Proszę o Wasze opinie, które być może pomogą mi rozwiać wątpliwości na zadane powyżej pytania. Pozdrawiam! |
10-10-2016, 16:30 | #2 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 08-08-2013
Skąd: Paderborn
Model: Focus
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 52
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Ja ze swojej strony polecam, ale ogólnie to ile aut/osób tyle opinii.
Mam focusa mk2 fl 2.0 tdci 2008r.(tydzień mu brakuje do 2009) i dziękuję opatrzności że nie słuchałem innych(w tym żony) żeby kupić inne auto bądź z innym silnikiem. Zakupiłem auto w Niemczech, w maju zeszłego roku, kupione tam gdzie serwisowane. Przebieg startowy 153tys km obecnie stuknie mu za chwilę 220 tys.(Częste przejazdy polska-niemcy i ogólnie dużo jeżdżę)autko zadbane itp. Od zakupu jedyne co wymieniłem to łożysko w prawym przednim kole,łączniki stabilizatora tył, rozrząd przy 160k(jak się później dowiedziałem w fordzie był wymieniony przy 140 tyś więc na darmo), olej, filtry itp. Nigdy mnie nie zawiódł, i nawet mój mechanik w Polsce który stwierdził że nie przepada za fordami ale silnik żyleta. Oczywiście też coś za coś. Paliwo Aral, częstsze wymiany oleju i filtrów paliwa oraz powietrza. I oczywiście rozgrzewanie silnika przed jazdą i chłodzenie turbo po. Zwracanie uwagi na proces wypalania dpf. Odpalanie i gaszenie na sprzęgle oraz nie katowanie go a więc jazda wbrew ecodriving. |
10-10-2016, 16:41 | #3 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Możesz zdradzić ile dałeś za niego w zeszłym roku? Zastanawia mnie mocno ich ilość na sprzedaż i to, że bardzo szybko straciły na wartości
|
10-10-2016, 17:26 | #4 |
ford::average
Imię: Karol
Zarejestrowany: 07-03-2016
Skąd: Białystok
Model: Focus mk1 Mondeo mk3 2.0 tdci
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 179
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Za fordem ciągnie się nie najlepsza opinia u ludzi którzy nigdy go nie mieli i też takich którzy trafili na okazję od dziadka z Niemiec, szczególnie słynne silniki diesla na delphi. Jak ktoś szuka samochodu który traci mniej to proponuję na toyotę.
|
10-10-2016, 18:44 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 08-08-2013
Skąd: Paderborn
Model: Focus
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 52
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Dałem 6k euro. Auto akurat po kobiecie pracującej w banku. A traci na wartości przez opinię i poparte wieloletnim powtarzaniem że tylko Bmw,Vw, czy inne Audi. Tylko to co zaobserwowałem tutaj, to osoby jeżdżące np. Fordami, Toyotami, Mazdami itp. bardziej szanują te samochody(mówię o nowszych powyżej 2005-6) a jeżdżące markami niemieckimi oczekują od ich aut więcej co odbija się w rzeczywistości na ich żywotności. I wiem jak wygląda ta żywotności i ceny napraw tych aut. Tylko nikt o tym głośno nie mówi. No jak Janusz zakupił passerati b5 czy b6, z przekręconym licznikiem że szkoda tylko, że sprężynka z nich jak w kreskówce nie wyskakuje mógłby narzekać i przyznawać się do wydatków na Vw. A w Niemczech tłumaczą, auto kosztuje( ale i tak stwierdzą że lepsze niż Ford choć rachunek za naprawę aż parzy)
Mieszkam w mniejszej miejscowości i znam właścicieli kilku fordów(min. focusów i fiest zarówno ON jak i Pb/ST) i niektórzy mają podobne odczucia. Ostatnio edytowane przez haddi ; 10-10-2016 o 18:46 |
10-10-2016, 20:24 | #6 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-03-2016
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Cytat:
Standardowo klocki- tarcze- łożyska w dwóch kołach i jakaś rura dolotowa kiedyś pękła w tym czasie użytkowania. Najbardziej upierdliwa sprawa jaka mnie spotkała to ten felerny zamek maski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dwa razy mi spadał. |
|
10-10-2016, 23:48 | #7 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Ogolnie teraz auta sa tanie, wiec... to dobrze dla tych co kupuja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sam mam FF MK2 1.8tdci i to w podstawce wlasciwie (tylko klimatronik+skora na kierownicy+tempomat). Bardzo zadowolony jestem. Jakbym mial dzis wybor to zamiast 1.8 wybralbym 2.0 (lepsze przelozenia skrzyni, wiecej mocy/momentu). NIkdy mnie nie zawiodl. Wymieniane te rzeczy ktore sie zuzywaja (hamulce, lozyska, wycieraczki, stabilizatory, silenbloki). Na przestrzeni przejechanych 120 tkm (teraz ma 170) wymienialem tez wentylator chlodnicy i kompresor klimy. Ale wszystko to sa groszowe rzeczy wlasciwie. Szczegolnie w skali calej eksploatacji. Raz chcieli mi wymieniac turbo a okazalo sie ze pekla rura miedzy turbina a IC - standardowa okazaja dla serwisow aby wydoic klienta. Na dodatek mam wrazenie, ze mimo iz w moim MDO jest na pewno ciszej, to tapicerka ma wieksze tendencje to trzeszczenia niz w tym Focusie. Ogolnie FoFo2 moge polecic z calego serca i rozumu
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 10-10-2016 o 23:50 |
11-10-2016, 07:15 | #8 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Jest to najtańszy używany kompakt z wielowahaczem i to jest jego główna zaleta. Można przymknąć oko na niską jakość wykonania nadwozia.
|
11-10-2016, 11:17 | #9 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Dziękuję Wam Panowie za wszelkie wypowiedzi. Może jeszcze ktoś bardziej obyty i doświadczony może podpowiedzieć za jakim silnikiem najlepiej się rozejrzeć? Słyszałem, że są takie bez dpfa i bez dwumasy co znacznie obniża ryzyko drogich napraw.
|
11-10-2016, 11:24 | #10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Focus II TDCI - opinie użytkowników
Bez DPFa jest każdy 1.8 (na 101%) oraz niektóre pozostełe diesle, głównie te starsze roczniki albo nowsze, ale z Europy Wschodniej. A bez dwumasy starsze egzemplarze 1.6.
|
|
|
|