|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-09-2016, 12:43 | #1 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Brak mocy, słabe przyśpieszenie - błąd P0299 - [ROZWIĄZANY]
Witam,
nie bardzo wiedziałem, co wpisać w temacie, gdyż problem mam dość obszerny. Jakieś 1,5 miesiąca temu zauważyłem wyraźny spadek mocy w samochodzie. Tak jakby turbina w ogóle się nie włączała. Robiłem trasę znad morza na lubelszczyznę i była to katorga. Auto muli, słabo się rozpędza, o wyprzedzaniu nie mówię, bo jechałem potulnie. Silnik 2.0 TDCi 136 kuca jeszcze niedawno uciekał mi spod tyłka, a jedzie jakby miał max 80km. Podjechałem do mechanika, okazało się, że jest jakiś błąd w ciśnieniu w turbosprężarce (nieciągłe, czy coś takiego) - przyjechał spec od Forda posprawdzali wszystko z turbiną, okazało się, że padł zawór sterujący - Pierburg, czy jak mu tam. Poszło na wymianę. Teraz wracałem do domu, okazało się, że czuć turbinę, ale tak jakby na 30% jej mocy, mam taką dziurę w mocy do 2000 obr, a jeśli utrzymam auto np na 4 biegu na granicy 1800 obrotów, to wyczuwalne jest lekkie szarpanie. Postanowiłem wymienić również filtr paliwa i powietrza, jednak nic to nie dało. Wczoraj przycisnąłem auto, bo ciężko go w ogóle było rozbujać i na ekspresówce udało się wycisnąć zawrotne 150km/h, przy czym wyskoczyła mi pierwszy raz i świeci teraz cały czas "check engine". Ogólnie na 5-6 biegu to wykręcenie 3tys obrotów graniczy z cudem. Generalnie auto odpala normalnie, nie kopci, spalanie w normie, silnik pracuje w miarę równo. Zastanawiam się, czy to nie objaw EGR ale mechanik, u którego auto robiłem, stwierdził, że EGR wyszedłby na komputerze, a on obstawałby raczej przy przepływomierzu. Jestem teraz z dala od domu i samochód muszę odstawić tutaj, a nie chciałbym, żeby mnie tu powieźli na kosztach. Czy ktoś z was miał podobne problemy? Może na coś ukierunkować mechanika? Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez lostdesper ; 16-12-2016 o 13:42 Powód: Zmiana tematu |
26-09-2016, 13:34 | #2 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-04-2015
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 17
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
"Auto muli, słabo się rozpędza, o wyprzedzaniu nie mówię, bo jechałem potulnie. Silnik 2.0 TDCi 136 kuca jeszcze niedawno uciekał mi spod tyłka, a jedzie jakby miał max 80km."
A sprawdź, czy samochód nie wszedł w tryb awaryjny? |
26-09-2016, 13:43 | #3 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
A możesz powiedzieć jak to zrobić? Nie mam kabla, sprawdziłem tylko błędy w zegarach w teście, wyszedł tylko D900. Przy trybie awaryjnym z tego co się orientuję, to powyżej 3tys obrotów się nie rozchula. Na biegu jałowym jaki i 1,2,3 wkręcę auto powyżej 3tys. gorzej przy 4,5 a o 6 biegu to nawet nie ma co marzyć.
|
26-09-2016, 18:24 | #4 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
d900(U1900)CAN Communication Bus Fault -Błąd komunikacji magistrali CAN ,sprawdz bezpieczniki F43, F46
Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 26-09-2016 o 18:32 |
27-09-2016, 06:41 | #5 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
A ja bym sprawdził ten EGR, jak go ktoś wyprogramował to nie wyjdzie na kompie, a to nic nie kosztuje. Zatkaj sobie wlot do EGR (luzujesz 2 śrubki, wkladasz miedzy flansze a obudowe kawalek blaszki i dokręcacz) i przejedz się. Mi EGR rozsypał się zaraz po wyprogramowaniu, ale miałem dużo grosze objawy problem opisałem tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
27-09-2016, 10:10 | #6 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Zamówiłem sobie kabel, bo i tak będzie potrzebny, odczytam błędy forscanem i podam, co wyszło. Jeszcze do tego dochodzi fakt, że czasami blokuje mi skrzynię, tzn nie mogę nic zrobić, dopiero jak zgaszę auto i spróbuję to działa jak należy, jakaś czarna seria mi się trafiła :/
|
02-10-2016, 18:34 | #7 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Witam, kupiłem kabel, podpiąłem dopiero dzisiaj do auta. Poniżej wklejam log, z tego co zauważyłem dalej jest problem z turbosprężarką (być może przewody - wydawało mi się, że podczas naprawy mechanicy wszystko sprawdzili), nie widzę tu jednak nic o EGR.
W tym tygodniu umówiony jeszcze jestem do elektromechanika, który i tak na swoim sprzęcie posprawdza wszystko, zobaczymy co powie. Aha, z wstępnej rozmowy z tym elektromechanikiem ustaliliśmy, że on mi wyprogramuje całkowicie EGR. Nie bardzo wiem jak wkleić log, więc wklejam cały: ===PCM DTC P0299-E1=== Kod: P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Przyczyną tego kodu DTC może być: Niedrożne przewody podciśnieniowe. Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy Możliwe przyczyny: Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia. Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej. Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Niesprawny albo uszkodzony PCM. ===END PCM DTC P0299-E1=== ===OBDII DTC P0299-C=== Kod: P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona Moduł: Diagnostyka pokładowa II Szczegóły kodów usterek Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej Przyczyną tego kodu DTC może być: Niedrożne przewody podciśnieniowe. Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy Możliwe przyczyny: Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia. Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej. Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Niesprawny albo uszkodzony PCM. ===END OBDII DTC P0299-C=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS ===END ABS DTC Brak=== ===EPS DTC C1956-30=== Kod: C1956 - Usterka obwodu czujnika kata skretu Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy Szczegóły kodów usterek Usterka obwodu czujnika kata skretu Możliwe przyczyny: Usterka obwodu czujnika kata skretu Sprawdzić wiązkę przewodów i odpowiedni bezpiecznik. Wykonaj reset ECU Jezeli usterka jest trwala, nastapila awaria czujnika SAS. Wymien czujnik jedynie wtedy, gdy usterka jest wciaz obecna. ===END EPS DTC C1956-30=== ===EPS DTC U1900-20=== Kod: U1900 - Brak komunikatów sieci CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy Szczegóły kodów usterek Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów) Możliwe przyczyny: Brak komunikatów sieci CAN Nieprawidłowe dane RPM silnika. Nieprawidłowe dane czujnika prędkości pojazdu. Sprawdz przewody CAN /czy siec CAN dziala. Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END EPS DTC U1900-20=== ===IC DTC U1900-20=== Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Tablica przyrządów Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END IC DTC U1900-20=== ===PDM DTC U0202-20=== Kod: U0202 - Utrata łączności z modułem D sterującym drzwiami Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera ===END PDM DTC U0202-20=== ===PDM DTC U1900-20=== Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END PDM DTC U1900-20=== ===DFDM DTC C198F-20=== Kod: C198F - Utrata łączności z zespołem przełączników Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy ===END DFDM DTC C198F-20=== ===DFDM DTC B166A-20=== Kod: B166A - Otwarty obwód ogrzewania lusterka Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy ===END DFDM DTC B166A-20=== ===DFDM DTC U0201-20=== Kod: U0201 - Utrata łączności z modułem C sterującym drzwiami Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy ===END DFDM DTC U0201-20=== ===DFDM DTC U1900-20=== Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END DFDM DTC U1900-20=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===EATC DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury ===END EATC DTC Brak=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===GEM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic) ===END GEM DTC Brak=== Może ktoś z forumowiczów jeszcze coś podpowie? Pozdr Ostatnio edytowane przez lostdesper ; 02-10-2016 o 18:37 |
02-10-2016, 19:06 | #8 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Cytat:
|
|
02-10-2016, 19:26 | #9 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Najwidoczniej coś tam chyba nie bardzo im poszło z wymianą tego pierburga, bo znowu tutaj są błędy. Zobaczymy co tam wyjdzie w tym tygodniu u tego elektromechanika. Wtedy podziałamy ze sprawdzaniem po kolei co i jak.
|
03-10-2016, 07:12 | #10 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Sprawdź wężyk prowadzący do MAP Sensora.
|