Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-09-2016, 12:43   #1
lostdesper
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
Domyślnie Brak mocy, słabe przyśpieszenie - błąd P0299 - [ROZWIĄZANY]

Witam,

nie bardzo wiedziałem, co wpisać w temacie, gdyż problem mam dość obszerny.

Jakieś 1,5 miesiąca temu zauważyłem wyraźny spadek mocy w samochodzie. Tak jakby turbina w ogóle się nie włączała. Robiłem trasę znad morza na lubelszczyznę i była to katorga. Auto muli, słabo się rozpędza, o wyprzedzaniu nie mówię, bo jechałem potulnie. Silnik 2.0 TDCi 136 kuca jeszcze niedawno uciekał mi spod tyłka, a jedzie jakby miał max 80km.

Podjechałem do mechanika, okazało się, że jest jakiś błąd w ciśnieniu w turbosprężarce (nieciągłe, czy coś takiego) - przyjechał spec od Forda posprawdzali wszystko z turbiną, okazało się, że padł zawór sterujący - Pierburg, czy jak mu tam. Poszło na wymianę.

Teraz wracałem do domu, okazało się, że czuć turbinę, ale tak jakby na 30% jej mocy, mam taką dziurę w mocy do 2000 obr, a jeśli utrzymam auto np na 4 biegu na granicy 1800 obrotów, to wyczuwalne jest lekkie szarpanie. Postanowiłem wymienić również filtr paliwa i powietrza, jednak nic to nie dało.
Wczoraj przycisnąłem auto, bo ciężko go w ogóle było rozbujać i na ekspresówce udało się wycisnąć zawrotne 150km/h, przy czym wyskoczyła mi pierwszy raz i świeci teraz cały czas "check engine". Ogólnie na 5-6 biegu to wykręcenie 3tys obrotów graniczy z cudem.

Generalnie auto odpala normalnie, nie kopci, spalanie w normie, silnik pracuje w miarę równo. Zastanawiam się, czy to nie objaw EGR ale mechanik, u którego auto robiłem, stwierdził, że EGR wyszedłby na komputerze, a on obstawałby raczej przy przepływomierzu.

Jestem teraz z dala od domu i samochód muszę odstawić tutaj, a nie chciałbym, żeby mnie tu powieźli na kosztach. Czy ktoś z was miał podobne problemy? Może na coś ukierunkować mechanika?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez lostdesper ; 16-12-2016 o 13:42 Powód: Zmiana tematu
lostdesper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2016, 13:34   #2
Xyjon
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-04-2015
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 17
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

"Auto muli, słabo się rozpędza, o wyprzedzaniu nie mówię, bo jechałem potulnie. Silnik 2.0 TDCi 136 kuca jeszcze niedawno uciekał mi spod tyłka, a jedzie jakby miał max 80km."

A sprawdź, czy samochód nie wszedł w tryb awaryjny?
Xyjon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2016, 13:43   #3
lostdesper
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

A możesz powiedzieć jak to zrobić? Nie mam kabla, sprawdziłem tylko błędy w zegarach w teście, wyszedł tylko D900. Przy trybie awaryjnym z tego co się orientuję, to powyżej 3tys obrotów się nie rozchula. Na biegu jałowym jaki i 1,2,3 wkręcę auto powyżej 3tys. gorzej przy 4,5 a o 6 biegu to nawet nie ma co marzyć.
lostdesper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2016, 18:24   #4
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

d900(U1900)CAN Communication Bus Fault -Błąd komunikacji magistrali CAN ,sprawdz bezpieczniki F43, F46

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 26-09-2016 o 18:32
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2016, 06:41   #5
cobrasnake
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

A ja bym sprawdził ten EGR, jak go ktoś wyprogramował to nie wyjdzie na kompie, a to nic nie kosztuje. Zatkaj sobie wlot do EGR (luzujesz 2 śrubki, wkladasz miedzy flansze a obudowe kawalek blaszki i dokręcacz) i przejedz się. Mi EGR rozsypał się zaraz po wyprogramowaniu, ale miałem dużo grosze objawy problem opisałem tu:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
cobrasnake jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2016, 10:10   #6
lostdesper
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

Zamówiłem sobie kabel, bo i tak będzie potrzebny, odczytam błędy forscanem i podam, co wyszło. Jeszcze do tego dochodzi fakt, że czasami blokuje mi skrzynię, tzn nie mogę nic zrobić, dopiero jak zgaszę auto i spróbuję to działa jak należy, jakaś czarna seria mi się trafiła :/
lostdesper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2016, 18:34   #7
lostdesper
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

Witam, kupiłem kabel, podpiąłem dopiero dzisiaj do auta. Poniżej wklejam log, z tego co zauważyłem dalej jest problem z turbosprężarką (być może przewody - wydawało mi się, że podczas naprawy mechanicy wszystko sprawdzili), nie widzę tu jednak nic o EGR.
W tym tygodniu umówiony jeszcze jestem do elektromechanika, który i tak na swoim sprzęcie posprawdza wszystko, zobaczymy co powie.

Aha, z wstępnej rozmowy z tym elektromechanikiem ustaliliśmy, że on mi wyprogramuje całkowicie EGR.

Nie bardzo wiem jak wkleić log, więc wklejam cały:



===PCM DTC P0299-E1===
Kod: P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Niedrożne przewody podciśnieniowe.

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Możliwe przyczyny:

Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.

Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END PCM DTC P0299-E1===

===OBDII DTC P0299-C===
Kod: P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Niedrożne przewody podciśnieniowe.

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Możliwe przyczyny:

Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.

Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END OBDII DTC P0299-C===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===EPS DTC C1956-30===
Kod: C1956 - Usterka obwodu czujnika kata skretu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu czujnika kata skretu

Możliwe przyczyny:

Usterka obwodu czujnika kata skretu

Sprawdzić wiązkę przewodów i odpowiedni bezpiecznik.

Wykonaj reset ECU

Jezeli usterka jest trwala, nastapila awaria czujnika SAS.

Wymien czujnik jedynie wtedy, gdy usterka jest wciaz obecna.

===END EPS DTC C1956-30===

===EPS DTC U1900-20===
Kod: U1900 - Brak komunikatów sieci CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

Szczegóły kodów usterek

Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów)

Możliwe przyczyny:

Brak komunikatów sieci CAN

Nieprawidłowe dane RPM silnika.

Nieprawidłowe dane czujnika prędkości pojazdu.

Sprawdz przewody CAN /czy siec CAN dziala.

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END EPS DTC U1900-20===

===IC DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END IC DTC U1900-20===

===PDM DTC U0202-20===
Kod: U0202 - Utrata łączności z modułem D sterującym drzwiami

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC U0202-20===

===PDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END PDM DTC U1900-20===

===DFDM DTC C198F-20===
Kod: C198F - Utrata łączności z zespołem przełączników

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy

===END DFDM DTC C198F-20===

===DFDM DTC B166A-20===
Kod: B166A - Otwarty obwód ogrzewania lusterka

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy

===END DFDM DTC B166A-20===

===DFDM DTC U0201-20===
Kod: U0201 - Utrata łączności z modułem C sterującym drzwiami

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy

===END DFDM DTC U0201-20===

===DFDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END DFDM DTC U1900-20===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===EATC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury

===END EATC DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===GEM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END GEM DTC Brak===



Może ktoś z forumowiczów jeszcze coś podpowie?

Pozdr

Ostatnio edytowane przez lostdesper ; 02-10-2016 o 18:37
lostdesper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2016, 19:06   #8
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

Cytat:
Napisał lostdesper Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może ktoś z forumowiczów jeszcze coś podpowie?
Pomiń/wykasuj błędy "U". Wywala je przy rozruchu, gdy napięcie mocno spada i moduły przestają się komunikować. Reszta błędów do skasowania i sprawdzenie, które pojawią się ponownie. Najbardziej czepiłbym się elementów sterowania zmiennej geometrii turbiny. Gruszka, przewody podciśnienia, czujnik ciśnienia, kierownice łopatek, pierburg i jego zachowanie...
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2016, 19:26   #9
lostdesper
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

Najwidoczniej coś tam chyba nie bardzo im poszło z wymianą tego pierburga, bo znowu tutaj są błędy. Zobaczymy co tam wyjdzie w tym tygodniu u tego elektromechanika. Wtedy podziałamy ze sprawdzaniem po kolei co i jak.
lostdesper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2016, 07:12   #10
maol
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie

Sprawdź wężyk prowadzący do MAP Sensora.
maol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.