Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ka
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2016, 20:26   #1
luka1755
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-08-2016
Skąd: Świbie
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 4
Lightbulb Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

Witam wszystkich forumowiczów.

W ramach podziękowań za poradnik Sam Naprawiam do kaczuszki, chciałbym podzielić się z Wami instrukcją montażu zamka centralnego z pilotem w kaczuszce.

Montażu dokonałem w Fordzie Ka Edition Lufthansa z silnikiem 1.3 98r.
Kaczuszka posiadała już zamek centralny, ale otwierany tylko z klucza, pozostawało więc zaadoptować do istniejącej instalacji, centralkę z popularnego portalu aukcyjnego.

Minusem takiej centralki jest to, że jeżeli zamkniemy kaczuszkę kluczem, to kluczem musimy ją otworzyć, analogicznie w przypadku pilota.

UWAGA!!!
PRZY INGERENCJI W INSTALACJĘ ELEKTRYCZNĄ W SAMOCHODZIE TRZEBA MIEĆ CHOĆ MINIMALNE POJĘCIE NA TEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH NISKONAPIĘCIOWYCH, ELEKTRONIKI, CZYTANIA SCHEMATÓW CZY MAJSTERKOWANIA.

JAKIKOLWIEK BŁĄD, MOŻE MIEĆ SKUTKI W POSTACI USZKODZONYCH PODZESPOŁÓW W SAMOCHODZIE, POŻARU CZY NAWET USZCZERBKU NA ZDROWIU.

JEŚLI NIE CZUJESZ SIĘ NA SIŁACH - ODDAJ SAMOCHÓD DO MECHANIKA.

PAMIĘTAJ, ABY PODCZAS WSZELKICH PRAC MIEĆ ODŁĄCZONY AKUMULATOR!

NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WSZELKIE USZKODZENIA CZY USZCZERBKI NA ZDROWIU!



CO POTRZEBNE:

-kaczuszka
-centralka z pilotem
-kilka przewodów LgY 1,5mm2
-2 złączki OK-4 (4 piny każda) do łączenia przewodów razem z konektorami
-konektor oczkowy 6mm
-rurki termokurczliwe*
-opalarka (ew. suszarka :D, zapalniczka, itp.)*
-lutownica
-spoiwo lutownicze
-kalafonia
-ściągacz izolacji (ew. nożyk)
-kombinerki
-szczypce tnące (ew. nożyk)
-śrubokręt krzyżowy PH2x100 (lub zbliżony)
-torx T20
-wiertła do metalu**
-wiertarka pasująca do posiadanych wierteł**
-gaśnica z kaczuszki (przecież nigdy nie wiadomo, co może się stać)
*lub taśma izolacyjna
**niepotrzebne, jeśli diodę imitującą alarm można przykleić

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


JAK PRZYGOTOWAĆ PRZEWODY:

1. Zdejmij ściągaczem 8-10mm izolacji (pamiętaj, aby dopasować ściągacz do średnicy przewodu)
2. Skręć druciki
3. Nałóż kalafonię
4. Rozgrzej druciki lutownicą i nałóż spoiwo lutownicze

UWAGA!
Spoiwo lutownicze po nałożeniu na druciki powinno się błyszczeć. Jeżeli zbyt długo będziemy rozgrzewać spoiwo, stanie się ono matowe i straci swoje właściwości (powstanie tzw. zimny lut"), dla tego zaleca się wpierw rozgrzać druciki, a następnie zbliżyć do nich spoiwo lutownicze.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


JAK ŁĄCZYĆ PRZEWODY:

1. Przygotuj przewody według powyższego opisu
2. Na jeden z przewodów nałóż rurkę termokurczliwą (rurka winna być dłuższa od łączenia o ok. 20mm oraz o większej średnicy niż łączenie)
3. Przyłóż druciki do siebie, rozgrzej je lutownicą i nałóż spoiwo lutownicze
4. Przesuń rurkę na środek łączenia
5. Podgrzewaj rurkę opalarką, aż do jej skurczenia

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


JAK ZAROBIĆ KONEKTORY I ZŁOŻYĆ ZŁĄCZKI:

1. Nałóż na konektor kalafonię
2. Włóż wcześniej przygotowany przewód, rozgrzej miejsce łączenia lutownicą i nałóż spoiwo lutownicze
3. Zaciśnij blaszki kombinerkami

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

4. Do części żeńskiej "Ż" złączki włóż konektor męski "M"
5. Do części męskiej "M" złączki włóż konektor żeński "Ż" (zwróć uwagę na rowek "1" w konektorze i wypustkę "2" w złączce - wypustka musi się znaleść w rowku)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


INSTRUKCJA MONTAŻU CENTRALKI:

1. Jeżeli posiadamy oryginalne radio, upewniamy się, że posiadamy do niego kod. Następnie otwieramy maskę, kluczem 10 poluzowujemy klemę bieguna ujemnego i zdejmujemy ją, analogicznie z klemą bieguna dodatniego.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

2. Zdejmujemy osłonę kolumny kierownicy - od spodu odkęcamy 5 śrubek (2 środkowe z przodu odkręcamy torxem, resztę śrubokrętem krzyżowym). Górną część osłony zdejmujemy ciągnąc delikatnie jej przód do góry, a następnie do siebie, natomiast dolną część zdejmujemy ciągnąc delikatnie jej przód w dół, a następnie do siebie, pamiętając przy tym, aby jej prawą część delikatnie odgiąć w prawo (musi zeskoczyć ze stacyjki)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

3. W nogach od kierowcy po lewej stronie lokalizujemy słupek, następnie wyjmujemy (wykręcamy) zatrzask i odginamy wykładzinę. OPCJONALNIE dla ułatwienia dalszych prac, rozłączamy przewody między drzwiami, a wnętrzem samochodu, kręcąc wtyczką w lewo. Teraz musimy "wymacać ręką to złącze w słupku i kręcąc w prawo, odblokować je i wyjąć

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

4. Posiłkując się zamieszczonymi schematami przygotowujemy centralkę do montażu. Warto sobie do oryginalnych przewodów dorobić złączki tak jak ja. Jedna złączka odpowiada za zamykanie/otwieranie, druga za zasilanie i kierunkowskazy. Takie połączenie może znacznie ułatwić życie w przyszłości, dodatkowo, z kostek można wyjść już przewodami o kolorystyce odpowiadającej instalacji elektrycznej samochodu (tak jak ja zrobiłem), co zmniejsza ryzyko pomyłki przy podłączaniu wszystkiego w samochodzie.
Na centralce należy zmienić czas impulsu z 3,5s na 0,5s.
Nieużywane przewody z centralki należy zaizolować.
Na końcu przewodu czarnego (masa/minus) nr 4 z centralki, zarabiamy konektor oczkowy (pozwoli on na łatwe pobranie masy z metalowej konstrukcji samochodu)

SCHEMAT 1
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

SCHEMAT 2
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

SCHEMAT 3
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

SCHEMAT 4
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

SCHEMAT 5
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

5. Montujemy centralkę (za pomocą samoprzylepnej taśmy do niej dołączonej) u góry w skrzynce z bezpiecznikami, następnie przekładamy przewody tak, aby wiązka odpowiedzialna za zamykanie/otwieranie wyszła przy słupku (pkt. 3 instrukcji), a wiązka odpowiedzialna za zasilanie i kierunkowskazy oraz przewód z diodą led - obok stacyjki (pkt. 2 instrukcji)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

6. W wiązce przy słupku (pkt. 3 instrukcji) lokalizujemy przewody: biały z fioletowym paskiem (UWAGA, TAKIE PRZEWODY SĄ DWA. NAS INTERESUJE TEN CIENKI), pomarańczowy z czarnym paskiem oraz żółty z czarnym paskiem. Wszystkie trzy przewody przecinamy i zdejmujemy z nich izolację. Następnie łączymy przewody według schematu 1 i 4. Przecięty przewód biały z fioletowym paskiem (odpowiedzialny za otwieranie) łączymy z przewodem nr 1 z centralki, przecięty przewód pomarańczowy z czarnym paskiem (odpowiedzialny za zasilanie oryginalnego zamka) łączymy z przewodem nr 2 z centralki, a przecięty przewód żółty z czarnym paskiem (odpowiedzialny za zamykanie) łączymy z przewodem nr 3 z centralki

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

7. W wiązce na kolumnie kierownicy (pkt. 2 instrukcji) lokalizujemy gruby czerwony przewód (dochodzi od tyłu do stacyjki) (odpowiedzialny za zasilanie odbiorników w samochodzie). Nad stacyjką z lewej strony znajdziemy również cienkie przewody: niebieski i niebieski z czerwonym paskiem (odpowiedzialne za zasilanie odpowiednio lewych i prawych kierunkowskazów). Wszystkie trzy przewody przecinamy (jeżeli nie czujesz się na siłach z solidnym połączeniem grubego czerwonego przewodu, nie musisz go przecinać! Wystarczy, nożykiem ściąć od góry trochę izolacji aż do pojawienia się drucików, następnie dolutować przewód z centralki i połączenie zaizolować taśmą izolacyjną) i zdejmujemy z nich izolację. Następnie łączymy przewody według schematu 1, 3 i 5. Przecięty przewód czerwony łączymy z przewodem nr 5 z centralki, przecięty przewód niebieski łączymy z przewodem nr 6 z centralki, przecięty przewód niebieski z czerwonym paskiem łączymy z przewodem nr 7 z centralki. Przewód czarny (masa/minus) nr 4 z centralki, zakończony konektorem oczkowym przykręcamy pokazaną śrubą (wymagamy klucz 10) do konstrukcji metalowej samochodu.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

8. W dowolnym miejscu na górnej części osłony kolumny kierownicy przyklejamy diodę imitującą alarm (jeżeli taką opcję przewidział producent) lub wiertłem o średnicy odpowiadającej średnicy diody led (+1 do 1,5mm w przypadku diody led z plastikową nasadką jak u mnie na kolejnych zdjęciach) założonym do wiertarki, po czym mocujemy diodę na wcisk.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

9. Sprawdzamy wszystkie połączenia, czy są dobrze zaizolowane i zgodne ze schematami oraz czy wszystkie rozłączone przewody zostały połączone.Jeżeli wszystko jest OK, podłączamy akumulator zaczynając od klemy dodatniej, a kończąc na ujemnej (PRZY PODŁĄCZANIU MIEJ GAŚNICĘ W POBLIŻU). Teraz wystarczy włożyć bezpiecznik do przewodu z centralki i sprawdzić poprawność działania.
Jeżeli okazało by się, że zamek zamiast się otwierać - zamyka się, a zamiast zamykać się - otwiera, to trzeba w słupku zamienić miejscami przewody wychodzące z centralki, odpowiedzialne za zamykanie (nr 3 na schemacie 1) i otwieranie (nr 1 na schemacie 1)

10. Jeżeli wszystko działa poprawnie, przystępujemy do złożenia elementów z punktów 2 i 3 niniejszej instrukcji.

11. GRATULACJE!!!



Mam nadzieję, że poradnik będzie dla Was zrozumiały.

Jeżeli się uda, to w najbliższym czasie poradnik zostanie rozszerzony o domykanie szyb i otwieranie klapy bagażnika z pilota (w tej chwili można otwierać tylko kluczykiem).


Ostatnio edytowane przez luka1755 ; 23-11-2016 o 19:15 Powód: BHP ITP.
luka1755 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 22:29   #2
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 105
Domyślnie Odp: Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

Skorzystałem z twojej instrukcji, bardzo mi pomogła choć nie wszystko zrobiłem tak jak ty. Nie wpinałem się we wiązce drzwi w zasilanie centralnego, ten plus wziąłem bezpośrednio z zasilania sterownika a zasilanie z bezpieczników. Nie podłączyłem jeszcze kierunkowskazów ale też poszukam podpięcia na bezpiecznikach bo nie chcę sięgać aż do zespolonego. Sterowanie bagażnikiem w sterowniku jest minusem a w kaczuszce plusem, trzeba skorzystać z dodatkowego przekaźnika. Nie wiem jeszcze jak podłączyć domykanie szyb bo nie mam schematu instalacji szyb z kaczuszki, może coś ty w tej sprawie pomożesz?

Jeszcze jedno, nie wiem o co ci chodzi z tym:
"Minusem takiej centralki jest to, że jeżeli zamkniemy kaczuszkę kluczem, to kluczem musimy ją otworzyć, analogicznie w przypadku pilota.".
Przecież do zamknięcia i otwarcia jest potrzebny impuls i nie ma znaczenia czy będzie podany z kluczyka czy sterownika (pilota), tak mi się wydawało gdy czytałem twoją instrukcję i potwierdziło się po podłączeniu, działa naprzemiennie bez problemu, zamykam pilotem - otwieram kluczykiem i odwrotnie. Mój sterownik podaje takie same impulsy jak ten z twojego opisu.
Dzięki za opis i czekam na info potrzebne do domykania szyb. Pozdrowionka.

P.S.
Moja (właściwie córki) kaczuszka to 2005 1.3 51kW klimka, elektryczne szyby i centralny (teraz już z pilotem), LPG.

Ostatnio edytowane przez iksilak ; 31-10-2016 o 22:36
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 23:32   #3
luka1755
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-08-2016
Skąd: Świbie
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 4
Domyślnie Odp: Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

"Minusem takiej centralki jest to, że [...]"

Tak, dobrze zauważyłeś, tylko że wtedy nowa centralka z alledrogo jest "zmylona".

Zrób sobie test:
Zakładam że diodę imitującą alarm masz założoną (mruga- centralny zamknięty, nie mruga- centralny otwarty), więc obserwuj ją podczas testu. Zamknij samochód pilotem, teraz otwórz kluczykiem i zauważ, że centralka nadal myśli, że samochód jest zamknięty (mruga dioda). Teraz spróbuj zamknąć samochód z pilota - nie uda się (centralka myśli że jest już zamknięty i nie poda impulsu na siłowniki). Aby go zamknąć musisz albo zamknąć kluczykiem, albo wpierw "otworzyć" pilotem i później nim zamknąć.


"Sterowanie bagażnikiem w sterowniku jest minusem [...]"

I tak i nie, zależy od centralki. W moim przypadku według schematu centralki impuls miał być ujemny, w rzeczywistości był dodatni. Tak czy siak należy zastosować przekaźnik. Dodatkowo w szeregu z cewką przekaźnika należy dodać kondensator elektrolityczny w granicach 100uF-470uF/25V (dobrać tak, aby długość impulsu pozwoliła na otwarcie bagażnika przez siłownik)(im mniejsza pojemność, tym krótszy będzie czas działania siłownika), a równolegle do kondensatora dodać rezystor 1kOhm/0,5W.
Zapytasz poco to? Już Ci odpowiadam, impuls z centralki jest zbyt długi dla siłownika-klapa została już otwarta, a siłownik nadal próbuje ją otworzyć. Takie otwieranie znacznie skróciłoby żywotność siłownika.
Jak to działa? Po podaniu impulsu kondensator ładuje się przez króciutki czas, w tym samym czasie cewka przekaźnika działa. Gdy kondensator się naładuje, cewka wyłącza się (mimo, że z centralki nadal podawany jest impuls, to naładowany kondensator zachowuje się jak "przerwa w obwodzie"). Zadaniem rezystora jest szybkie rozładowanie kondensatora po zaniku impulsu (w razie, gdyby była potrzeba jeszcze raz otworzyć bagażnik w krótkim odstępach czasu od poprzedniego otwarcia).

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wykonałem to otwieranie bagażnika od podstaw, muszę tylko znaleźć zdjęcia i dodać je w końcu wraz z opisem.
Dodałem także dodatkowo przycisk schowany w mieszku drążka zmiany biegu, dzięki czemu nie trzeba przez 3s trzymać przycisku na pilocie.


"Nie wiem jeszcze jak podłączyć domykanie szyb [...]"

Moim skromnym zdaniem odradzam dorabiać domykanie szyb.
Dlaczego? Skróci znacznie żywotność silników szyb. Przy każdym zamykaniu kaczuszki z pilota, centralka próbuje domknąć szyby. Jeżeli były one otwarte, to nic się nie dzieje. Problem zaczyna się, gdy są one lekko uchylone lub całkowicie zamknięte. Centralka przez 20-30s podaje napięcie do silników, które nie mogą się obracać. No ale energia nie może tak po prostu wyparować, więc zamienia się w ciepło-uzwojenia silnika się wtedy bardzo mocno nagrzewają. Dobra, ktoś powie że są zabezpieczenia. Owszem, w każdym silniku jest bezpiecznik termiczny, który rozłącza obwód zasilania silnika po osiągnięciu zadanej temperatury, tylko, że osiągnięcie tej temperatury zajmowało ok. 4s, a bezpiecznik rozłączał obwód tylko na 2,5s (po ochłodnięciu bimetalu w bezpieczniku, obwód załącza się ponownie). Można powiedzieć, że w takiej sytuacji silniki są katowane.
Można by się pobawić w dorobienie jakiś czujników czy wykrywaczy. Osobiście nie miałem już na to czasu.

Jeżeli bardzo chcesz, to mogę postarać się do końca tygodnia podesłać schemat podłączenia domykania (bez zabezpieczeń).





OOOO, znalazłem większość zdjęć z montażu siłownika klapy bagażnika i sterowania:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez luka1755 ; 02-11-2016 o 17:35 Powód: zdjęcia
luka1755 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2016, 20:04   #4
iksilak
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 105
Smile Odp: Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

No ja miałem znacznie łatwiej z bagażnikiem, elektryczne fabryczne z przyciskiem na kokpicie po lewej stronie kierownicy (dostęp do niego od spodu pod klapką bezpieczników), sterowany plusem. Po przytrzymaniu przycisku pilota przez 3s, ze sterownika sygnał 0,5s -12V, więc ja tylko potrzebowałem przekaźnika by sterowanie z minus zamienić na plus - prościzna z łatwym dostępem do kabelków przy oryginalnym przycisku. Mój sterownik nie ma diody i nie zapamiętuje też ostatniego impulsu, mogę kilka razy wcisnąć na pilocie otwarcie i za każdym razem zadziała, zamknięcie oczywiście też, dla tego śmiga bez problemów naprzemiennie z kluczykiem (ale kto używa kluczyka jak ma pilota). Zastanowiłem się nad szybami i szybko doszedłem do wniosku, że masz absolutną rację w tej sprawie - nie podłączam.
Dzięki za poradnik. Myślę, że admin powinien go przypiąć na górze.
iksilak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2016, 20:34   #5
luka1755
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-08-2016
Skąd: Świbie
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 4
Domyślnie Odp: Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

W takim razie zazdroszczę centralki i oryginalnego elektrycznego zamka w bagażniku. Dziękuję za docenienie pracy włożonej w poradnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez luka1755 ; 08-01-2017 o 07:48 Powód: refresh
luka1755 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2016, 11:55   #6
kołekst
Zablokowany
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Focus
Silnik: st170
Rocznik: 2002
Postów: 127
Domyślnie Odp: Instrukcja montażu zamka centralnego z pilotem (PORADNIK)

Poradnik fajny, ja kupowałem gotowy kpl od STIGA na allegro

Siłowniki drzwi i do klapy przystosowane do zamków forda. Centralka malutka że na taśmę 2 stronną do klapki od bezpieczników przyklejona. Zasilanie wpinane do skrzynki, wolny plus.

Kable puscić przelotkami, przykręcić siłowniki i gotowe.
kołekst jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.