Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-05-2016, 05:59   #1
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego

Pytanie TYLKO do użytkowników tego silnika/mechaników, którzy wymieniali w nim rozrząd.

Zabrałem się za wymianę rozrządu jw, po ponad 8 latach (kilometrów jeszcze nie przekroczyłem).
Strasznie upie...liwa zabawa (w warunkach "pod chmurka"). Ale ze wszystkim jakoś sobie poradziłem, aż do śruby koła pasowego wału korbowego. NIE IDZIE TEGO ODKRĘCIĆ!!! Zacząłem od grzechotki 1/2, później dynamometrykiem (bo dłuższy), później jeszcze takim "krzyżowym" kluczem do kół, bo na 2 ręce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., w końcu poleciałem do marketu po klucz pneumatyczny.... NIE dało się. Obejrzałem tę śrubę od przodu, i ewidentnie z powodu braku osłony pod silnikiem jest w żałosnym stanie. Pewnie syf dostał się też pod gwint i utknęła/zardzewiała w wale korbowym?
I pytanie - czy ktoś, wymieniając pasek rozrządu w tym silniku, miał podobne problemy? Czym odkręcaliście tę cholerną śrubę?

Od razu też chciałbym przestrzec przed tym zestawem blokad:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], bo chyba nie wiedzą co sprzedają (i produkują, bo to wina producenta w sumie).
Nie wiem jak reszta elementów zestawu, ale blokada koła zamachowego się nie nadaje do tego silnika. Jest ok. 10mm za krótka - musiałem zlecić ślusarzowi wykonanie dłuższej o 15mm i dopiero wtedy udało się ładnie zablokować koło zamachowe. A ten "pin" do blokady wału korbowego w TDP cyl#1 o długości ze 20cm to też jakaś kpina, tyle miejsca żeby to wkręcić na pewno tam nie ma - dobrze, że mam inny pin. W sumie ten zestaw blokad to szmelc, i tyle.


Ostatnio edytowane przez ciafka ; 12-05-2016 o 17:20 Powód: poprawam tytuł
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 07:26   #2
petrus1
ford::specialist
 
Avatar petrus1
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Jestem przed wymianą i nie mam doświadczenia w tym temacie, ale w poniższym poście wskazane jest, że 115 Nm to moment dokręcenia śruby, a to już sporo. Dodatkowo, jak piszesz, rdza plus ew. klej na gwincie i całość stawia opór. Może klasycznie potraktować penetratorem i ponowić "walkę".
link: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
petrus1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 07:46   #3
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Naturalnie, bardzo słuszna sugestia. Zaaplikowałem już WD40 w rozsądnych ilościach (żeby nie ochlapać rowków koła pasowego i okolic paska rozrządu), ale na wczoraj to nic nie dało. Dzisiaj dalej pomęczę tę śrubę - w sumie, nie mam wyboru. Śrubę, w zależności od tego jaka jest (widać dopiero po odkręceniu), przykręca się albo 40NM, albo 100NM + 90st. - sporo, ale nie na tyle, żebym nie dał rady ręcznie odkręcić (nie wnikając w szczegóły, daję radę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.), nie mówiąc o pneumatyku...
Szczerze mówiąc - gdybym wiedział, że ta wymiana to taka męczarnia, chyba bym prędzej pojeździł jeszcze rok, i sprzedał ten wóz, zostawiając walkę następcy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zasadniczo - nadal mogę złożyć to z powrotem, i tak zrobić - pójdą tylko nowe paski osprzętu...
petrus1 - jeżeli jesteś przed wymianą pamiętaj, żeby przygotować sobie odpowiednią blokadę koła zamachowego, jak pisałem.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 08:13   #4
petrus1
ford::specialist
 
Avatar petrus1
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Z tą procedurą dokręcania śruby to chyba w zależności od konkretnego silnika - tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (dalej z tego samego wątku), opisane jest początkowo 40Nm i potem 90 stopni
A co do wymiany u mnie, to zlecę to w warsztacie. Koła, zawieszenie, klocki, tarcze, filtry i inne drobne elementy ogarniam sam, ale z rozrządem nie ryzykuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No ale będę Tobie dopingować w osiągnięciu sukcesu z samodzielną wymianą rozrządu.
petrus1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 08:24   #5
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

No dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...
Gdybym miał warsztat, w którym mógłbym sensownie zrobić chociaż bieżącą obsługę, to pewnie wybrałbym się do nich i z rozrządem...

Co do śruby, zależy jaka jest zainstalowana (wybolodwanie moje):
  • A – M12: 40 Nm + 90°.
    B – M14: 100 Nm + 90°. Wait 10 secs. Tighten crankshaft pulley bolt a further 15°.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 08:45   #6
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Kiedyś tak się męczyłem ze śrubą koła pasowego - prawie dwa dni. Pomogła jedyna metoda - przecinak i młotek. Poszła chyba za drugim razem. Nie wiem czy pomoże, ale może spróbuj tej metody.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 08:50   #7
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Dzięki, będę pamiętał o tej opcji.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 10:45   #8
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct

Cytat:
Napisał ciafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie TYLKO do użytkowników tego silnika/mechaników, którzy wymieniali w nim rozrząd.

Zabrałem się za wymianę rozrządu jw, po ponad 8 latach (kilometrów jeszcze nie przekroczyłem).
Strasznie upie...liwa zabawa (w warunkach "pod chmurka"). Ale ze wszystkim jakoś sobie poradziłem, aż do śruby koła pasowego wału korbowego. NIE IDZIE TEGO ODKRĘCIĆ!!! Zacząłem od grzechotki 1/2, później dynamometrykiem (bo dłuższy), później jeszcze takim "krzyżowym" kluczem do kół, bo na 2 ręce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., w końcu poleciałem do marketu po klucz pneumatyczny.... NIE dało się. Obejrzałem tę śrubę od przodu, i ewidentnie z powodu braku osłony pod silnikiem jest w żałosnym stanie. Pewnie syf dostał się też pod gwint i utknęła/zardzewiała w wale korbowym?
I pytanie - czy ktoś, wymieniając pasek rozrządu w tym silniku, miał podobne problemy? Czym odkręcaliście tę cholerną śrubę?

Od razu też chciałbym przestrzec przed tym zestawem blokad:
http://www.proficentrum.pl/1868,blok...t-benzyna.html, bo chyba nie wiedzą co sprzedają (i produkują, bo to wina producenta w sumie).
Nie wiem jak reszta elementów zestawu, ale blokada koła zamachowego się nie nadaje do tego silnika. Jest ok. 10mm za krótka - musiałem zlecić ślusarzowi wykonanie dłuższej o 15mm i dopiero wtedy udało się ładnie zablokować koło zamachowe. A ten "pin" do blokady wału korbowego w TDP cyl#1 o długości ze 20cm to też jakaś kpina, tyle miejsca żeby to wkręcić na pewno tam nie ma - dobrze, że mam inny pin. W sumie ten zestaw blokad to szmelc, i tyle.
Proszę poprawić tytuł tematu.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 17:27   #9
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego

No to tylko dodam, że poległem. Śruba ani drgnie. Nie ma za bardzo warunków do traktowania tej śruby młotkiem i przecinakiem, bo jest schowana w kole pasowym - a koła nie chcę zniszczyć, bo odciąłbym sobie możliwość złożenia z powrotem wszystkiego bez wymiany paska rozrządu. Właśnie tak zrobię - jutro ostatnie parę prób, i jak nie pójdzie - składam bez wymiany paska rozrządu. Mam niecałe 140kkm i 8 lat - może do 200kkm pociągnie, a może i wcześniej go rozbiję albo sprzedam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ... Ogólnie - kicha.
Naprawdę nikt nie wymieniał rozrządu w tym silniku?
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 20:26   #10
petrus1
ford::specialist
 
Avatar petrus1
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
Domyślnie Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego

Może jakąś herezję podam, ale czy gdybyś uderzył w tę śrubę wzdłuż osi śruby (młotek + pobijak) dało by negatywne efekty na łożyskowanie wału?
A może podgrzanie punktowe śruby palnikiem? Co do samego odkręcenia "klasyczną metodą" czyli zakładam klucz i równo ciągnę, to w przypadku niektórych połączeń lepszym rozwiązaniem jest "szarpnięcie" kluczem. Nie wiem jak Ci pomóc ale walcz chłopieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Może z nim pogadaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez petrus1 ; 12-05-2016 o 21:21
petrus1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.