|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-05-2016, 05:59 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Pytanie TYLKO do użytkowników tego silnika/mechaników, którzy wymieniali w nim rozrząd.
Zabrałem się za wymianę rozrządu jw, po ponad 8 latach (kilometrów jeszcze nie przekroczyłem). Strasznie upie...liwa zabawa (w warunkach "pod chmurka"). Ale ze wszystkim jakoś sobie poradziłem, aż do śruby koła pasowego wału korbowego. NIE IDZIE TEGO ODKRĘCIĆ!!! Zacząłem od grzechotki 1/2, później dynamometrykiem (bo dłuższy), później jeszcze takim "krzyżowym" kluczem do kół, bo na 2 ręce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., w końcu poleciałem do marketu po klucz pneumatyczny.... NIE dało się. Obejrzałem tę śrubę od przodu, i ewidentnie z powodu braku osłony pod silnikiem jest w żałosnym stanie. Pewnie syf dostał się też pod gwint i utknęła/zardzewiała w wale korbowym? I pytanie - czy ktoś, wymieniając pasek rozrządu w tym silniku, miał podobne problemy? Czym odkręcaliście tę cholerną śrubę? Od razu też chciałbym przestrzec przed tym zestawem blokad: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], bo chyba nie wiedzą co sprzedają (i produkują, bo to wina producenta w sumie). Nie wiem jak reszta elementów zestawu, ale blokada koła zamachowego się nie nadaje do tego silnika. Jest ok. 10mm za krótka - musiałem zlecić ślusarzowi wykonanie dłuższej o 15mm i dopiero wtedy udało się ładnie zablokować koło zamachowe. A ten "pin" do blokady wału korbowego w TDP cyl#1 o długości ze 20cm to też jakaś kpina, tyle miejsca żeby to wkręcić na pewno tam nie ma - dobrze, że mam inny pin. W sumie ten zestaw blokad to szmelc, i tyle. Ostatnio edytowane przez ciafka ; 12-05-2016 o 17:20 Powód: poprawam tytuł |
12-05-2016, 07:26 | #2 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Jestem przed wymianą i nie mam doświadczenia w tym temacie, ale w poniższym poście wskazane jest, że 115 Nm to moment dokręcenia śruby, a to już sporo. Dodatkowo, jak piszesz, rdza plus ew. klej na gwincie i całość stawia opór. Może klasycznie potraktować penetratorem i ponowić "walkę".
link: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
12-05-2016, 07:46 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Naturalnie, bardzo słuszna sugestia. Zaaplikowałem już WD40 w rozsądnych ilościach (żeby nie ochlapać rowków koła pasowego i okolic paska rozrządu), ale na wczoraj to nic nie dało. Dzisiaj dalej pomęczę tę śrubę - w sumie, nie mam wyboru. Śrubę, w zależności od tego jaka jest (widać dopiero po odkręceniu), przykręca się albo 40NM, albo 100NM + 90st. - sporo, ale nie na tyle, żebym nie dał rady ręcznie odkręcić (nie wnikając w szczegóły, daję radę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.), nie mówiąc o pneumatyku...
Szczerze mówiąc - gdybym wiedział, że ta wymiana to taka męczarnia, chyba bym prędzej pojeździł jeszcze rok, i sprzedał ten wóz, zostawiając walkę następcy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zasadniczo - nadal mogę złożyć to z powrotem, i tak zrobić - pójdą tylko nowe paski osprzętu... petrus1 - jeżeli jesteś przed wymianą pamiętaj, żeby przygotować sobie odpowiednią blokadę koła zamachowego, jak pisałem. |
12-05-2016, 08:13 | #4 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Z tą procedurą dokręcania śruby to chyba w zależności od konkretnego silnika - tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (dalej z tego samego wątku), opisane jest początkowo 40Nm i potem 90 stopni
A co do wymiany u mnie, to zlecę to w warsztacie. Koła, zawieszenie, klocki, tarcze, filtry i inne drobne elementy ogarniam sam, ale z rozrządem nie ryzykuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No ale będę Tobie dopingować w osiągnięciu sukcesu z samodzielną wymianą rozrządu. |
12-05-2016, 08:24 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
No dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...
Gdybym miał warsztat, w którym mógłbym sensownie zrobić chociaż bieżącą obsługę, to pewnie wybrałbym się do nich i z rozrządem... Co do śruby, zależy jaka jest zainstalowana (wybolodwanie moje):
|
12-05-2016, 08:45 | #6 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Kiedyś tak się męczyłem ze śrubą koła pasowego - prawie dwa dni. Pomogła jedyna metoda - przecinak i młotek. Poszła chyba za drugim razem. Nie wiem czy pomoże, ale może spróbuj tej metody.
|
12-05-2016, 08:50 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Dzięki, będę pamiętał o tej opcji.
|
12-05-2016, 10:45 | #8 | |
Moderator
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
|
Odp: problem z wymianą rozrządu w 1.6 ti-vct
Cytat:
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988 |
|
12-05-2016, 17:27 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
No to tylko dodam, że poległem. Śruba ani drgnie. Nie ma za bardzo warunków do traktowania tej śruby młotkiem i przecinakiem, bo jest schowana w kole pasowym - a koła nie chcę zniszczyć, bo odciąłbym sobie możliwość złożenia z powrotem wszystkiego bez wymiany paska rozrządu. Właśnie tak zrobię - jutro ostatnie parę prób, i jak nie pójdzie - składam bez wymiany paska rozrządu. Mam niecałe 140kkm i 8 lat - może do 200kkm pociągnie, a może i wcześniej go rozbiję albo sprzedam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ... Ogólnie - kicha.
Naprawdę nikt nie wymieniał rozrządu w tym silniku? |
12-05-2016, 20:26 | #10 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Może jakąś herezję podam, ale czy gdybyś uderzył w tę śrubę wzdłuż osi śruby (młotek + pobijak) dało by negatywne efekty na łożyskowanie wału?
A może podgrzanie punktowe śruby palnikiem? Co do samego odkręcenia "klasyczną metodą" czyli zakładam klucz i równo ciągnę, to w przypadku niektórych połączeń lepszym rozwiązaniem jest "szarpnięcie" kluczem. Nie wiem jak Ci pomóc ale walcz chłopieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może z nim pogadaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez petrus1 ; 12-05-2016 o 21:21 |