|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-03-2016, 19:52 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V, 2,0 TDCI
Rocznik: 2001, 2006
Postów: 59
|
TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Witam
Mam Focusa 2.0TDCI ktorym jezdzi glownie moja zona (krotkie odcinki po miescie). Dzis jak jechała spotkała ją dziwna sytuacja - w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania (czerwona) potem zaczely wariowac kontrolki ESP i ABS - zjechala z drogi i po zgaszeniu silnika juz go nie mogla odpalic. Mowila ze poczula lekki swąd spalenizny. Podjechałem do niej z klemami i chcialem odpalic na kable. Jak podlaczylem to na poczatku zapalaly sie tylko kontrolki ale wogole nie krecil. Odlaczylem i podlaczylem drugi raz - przy podlaczaniu "-" walneło ostro iskrami i chyba mi usmażyło kable. Po tym juz wogole zasilania auto nie miało. Nawet kontrolki sie nie zapalaly po przekreceniu kluczyka. Podjechał kumpel - posprawdzalismy bezpieczniki i tez na swoich klemach sprobował swoimi klemami i o tyle sukces ze kontrolki sie zapalily ale znow nie zakrecil - kable sie zaczely mega nagrzewac wiec odlaczylismy. Auto poki co zepchnelem na parking i tam se stoi. Kiedys juz mi sie dwa razy aku rozladowal ale doladowywalem i jakos chodzilo. Ogolenie aku juz chyba lekko stary - auto jest w PL od 2010 i u Nas aku nie był kupowany No właśnie. Co powiecie. Aku? Alternator? Czy nie daj Boze cala instalacja :/ |
30-03-2016, 20:46 | #2 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Wyglada ze aku ma zwarcie , sprubuj twoj wyciagnac i inny wsadzic i sprawdzic . A do sprawdzenia jeszcze kable od altka i rozrusznika
|
30-03-2016, 21:42 | #3 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
|
30-03-2016, 22:22 | #4 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 26-03-2016
Skąd: Wałbrzych
Model: focus 1.8 TDCI
Silnik: 1,8
Rocznik: 2003
Postów: 32
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Może być jeszcze padnięty alternator miałem podobny problem i okazało się że szczotki przetarly komutator i robiły zwarcie
|
30-03-2016, 22:30 | #5 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Tylko koledze palilo kable jak do swojego aku podlaczyl , czyli razem mamy te same podejrzenie zwarcie w aku . Tak o 6.00 wyjazd i o 11.00 na miejscu najlepiej z rana bo potem tylko meczarnia jechac 500km
Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 30-03-2016 o 22:38 |
30-03-2016, 22:41 | #6 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Cytat:
|
|
31-03-2016, 08:17 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V, 2,0 TDCI
Rocznik: 2001, 2006
Postów: 59
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Aktualizacja
Wlasnie zamontowalem nowiutki aku. Auto zakrecilo ale kontrolka ladowania caly czas czerwona i za chwile piekny smierdzacy dym poszedl z alternatora. Teraz siedze i mysle czy dojade autem do warsztatu ok 3km. I czy warto tak obciazac nowy aku :/ |
31-03-2016, 09:51 | #8 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
To alternator regulator napiecia prawdopodobnie do wymiany . Nie ryzykuj jak smierdzi na kable bo auto moze ci sie sfajfczyc
Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 31-03-2016 o 09:55 |
31-03-2016, 11:19 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 26-03-2016
Skąd: Wałbrzych
Model: focus 1.8 TDCI
Silnik: 1,8
Rocznik: 2003
Postów: 32
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
Cytat:
|
|
31-03-2016, 11:32 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,656
|
Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania
No niestety od początku wyglądało to na altka.
U mnie w FF1 jak aku dostało zwarcia to żadnego dymu, kontrolek ani nic nie było. Po prostu raz zgasiłem auto i 5 minut później już nawet kontrolki się nie zaświecił po przekręceniu klucza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wymieniaj altka i śmigaj. |