Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-03-2016, 19:52   #1
bodziotx
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V, 2,0 TDCI
Rocznik: 2001, 2006
Postów: 59
Domyślnie TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Witam

Mam Focusa 2.0TDCI ktorym jezdzi glownie moja zona (krotkie odcinki po miescie). Dzis jak jechała spotkała ją dziwna sytuacja - w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania (czerwona) potem zaczely wariowac kontrolki ESP i ABS - zjechala z drogi i po zgaszeniu silnika juz go nie mogla odpalic. Mowila ze poczula lekki swąd spalenizny. Podjechałem do niej z klemami i chcialem odpalic na kable. Jak podlaczylem to na poczatku zapalaly sie tylko kontrolki ale wogole nie krecil. Odlaczylem i podlaczylem drugi raz - przy podlaczaniu "-" walneło ostro iskrami i chyba mi usmażyło kable. Po tym juz wogole zasilania auto nie miało. Nawet kontrolki sie nie zapalaly po przekreceniu kluczyka. Podjechał kumpel - posprawdzalismy bezpieczniki i tez na swoich klemach sprobował swoimi klemami i o tyle sukces ze kontrolki sie zapalily ale znow nie zakrecil - kable sie zaczely mega nagrzewac wiec odlaczylismy.

Auto poki co zepchnelem na parking i tam se stoi.
Kiedys juz mi sie dwa razy aku rozladowal ale doladowywalem i jakos chodzilo. Ogolenie aku juz chyba lekko stary - auto jest w PL od 2010 i u Nas aku nie był kupowany

No właśnie. Co powiecie. Aku? Alternator? Czy nie daj Boze cala instalacja :/

bodziotx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2016, 20:46   #2
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Wyglada ze aku ma zwarcie , sprubuj twoj wyciagnac i inny wsadzic i sprawdzic . A do sprawdzenia jeszcze kable od altka i rozrusznika
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2016, 21:42   #3
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Daj drugi aku, jak napisał @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . Jeśli ma zwarcie, albo padła cela, to oprócz kontrolek nic więcej się nie pojawi. Rozładowany aku w aucie musi być sprawny i trzeba go ładować z innego auta przez dłuższą chwilę, inaczej będą tylko iskry na klemach.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2016, 22:22   #4
wodnik0214
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 26-03-2016
Skąd: Wałbrzych
Model: focus 1.8 TDCI
Silnik: 1,8
Rocznik: 2003
Postów: 32
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Może być jeszcze padnięty alternator miałem podobny problem i okazało się że szczotki przetarly komutator i robiły zwarcie
wodnik0214 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2016, 22:30   #5
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Cytat:
Napisał radek70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Daj drugi aku, jak napisał @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . Jeśli ma zwarcie, albo padła cela, to oprócz kontrolek nic więcej się nie pojawi. Rozładowany aku w aucie musi być sprawny i trzeba go ładować z innego auta przez dłuższą chwilę, inaczej będą tylko iskry na klemach.
Tylko koledze palilo kable jak do swojego aku podlaczyl , czyli razem mamy te same podejrzenie zwarcie w aku . Tak o 6.00 wyjazd i o 11.00 na miejscu najlepiej z rana bo potem tylko meczarnia jechac 500km

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 30-03-2016 o 22:38
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2016, 22:41   #6
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Cytat:
Napisał krzys1968 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak o 6.00 wyjazd i o 11.00 na miejscu najlepiej z rana bo potem tylko meczarnia jechac 500km
Cieszę się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2016, 08:17   #7
bodziotx
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V, 2,0 TDCI
Rocznik: 2001, 2006
Postów: 59
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Aktualizacja
Wlasnie zamontowalem nowiutki aku. Auto zakrecilo ale kontrolka ladowania caly czas czerwona i za chwile piekny smierdzacy dym poszedl z alternatora. Teraz siedze i mysle czy dojade autem do warsztatu ok 3km. I czy warto tak obciazac nowy aku :/
bodziotx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2016, 09:51   #8
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

To alternator regulator napiecia prawdopodobnie do wymiany . Nie ryzykuj jak smierdzi na kable bo auto moze ci sie sfajfczyc

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 31-03-2016 o 09:55
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2016, 11:19   #9
wodnik0214
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 26-03-2016
Skąd: Wałbrzych
Model: focus 1.8 TDCI
Silnik: 1,8
Rocznik: 2003
Postów: 32
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

Cytat:
Napisał wodnik0214 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może być jeszcze padnięty alternator miałem podobny problem i okazało się że szczotki przetarly komutator i robiły zwarcie
A nie mówiłem
wodnik0214 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-03-2016, 11:32   #10
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,656
Domyślnie Odp: TDCI zapalona kontrolka ładowania, ESP i całkowity brak zasilania

No niestety od początku wyglądało to na altka.
U mnie w FF1 jak aku dostało zwarcia to żadnego dymu, kontrolek ani nic nie było. Po prostu raz zgasiłem auto i 5 minut później już nawet kontrolki się nie zaświecił po przekręceniu klucza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymieniaj altka i śmigaj.
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.