Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-03-2016, 14:58   #1
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Dokładka klimatyzacji 2.5d

Witajcie,
Poszukuje zdjęć silnika 2.5td z mk5 który ma sprężarkę klimatyzacji.
Dokupiłem cały zestaw klimatyzacji z mk5 i chce dołożyć go do mojego kamperka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Podobno w zestawie jest też org. łapa tyle że chciałbym zobaczyć jak to wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może macie schemat gdzie sprężarka jest zamocowana, czy potrzebuje jakieś inne koła pasowe z tego org. silnika ?

Dzięki za pomoc

bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 08:15   #2
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Dobra mam już trochę wiedzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kompresor wchodzi po stronie pompy wspomagania,
Zmienia się odpowiednio łapę pompy tak aby trzymała także sprężarkę.

O ile pozytywnym jest że mam 3 dziury na łapę wspomagania w bloku silnika to jest pewien problem z samym wspomaganiem.

W moim transicie wspomaganie napędzane jest paskiem klinowym, a w wersji z sprężarką klimatyzacji jest to pasek wielorówkowy .

Zatem trzeba zmienić także koło napędowe wału korbowego.

I tu zaczynają się schody - bo na tym samym kole pracuje także pasek rozrządu.

zatem moje pytanie brzmi następująco:
Czy koła napędowe wału korbowego od wersji z klimatyzacją
http://flyelectronics.eu/westfalia/nowe.jpg
jest kompatybilne (jeśli chodzi o wał i pasek rozrządu) z tym kołem pasowym
http://flyelectronics.eu/westfalia/stare.jpg

Bump: Ew. może macie pojęcie jakie oznaczenie ma ten silnik ?
http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_ford-transit-silnik-d-film-1219201.jpg
bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 09:18   #3
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Koła pasowe wału korbowego są zamienne. Koła te mają nie tylko czasami podwójny napęd, ale także inną średnicę pod napęd podstawowy wentylatora i alternatora - więc także paski podstawowe są różnej średnicy. Czasami przy nieodpowiednim pasku brakuje regulacji na napinaczu alternatora...

Ale sądzę, że masz większy problem z kołem pasowym pompy serwa. Bo było co najmniej kilka różnych pomp serwa z różnymi kołami - tylko w niektórych przypadkach są zamienne...
Zajrzyj pod linki i porównaj rysunki i numery - czasami są zamienne, czasami nie...
Z tego co się zorientowałem, zamienne są czasami koła jeżeli są pod taki sam pasek - klinowy lub wielorowkowy.
Czyli przechodząc z paska klinowego na wielorowkowy, chyba będziesz musiał zmienić całą pompę serwa z kołem, mocowaniem i osprzętem...

Mk3: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Mk4: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Mk5: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ew. może macie pojęcie jakie oznaczenie ma ten silnik ?
http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_f...lm-1219201.jpg
Ten silnik ma aluminiową obudowę termostatu, czyli musi to być Mk3 i jeżeli to jest oryginalnie Bosch (a nie CAV Lucas, który miał inny filtr powietrza, metalowy), to jest to silnik 4BA 68KM.
Definitywnie można to stwierdzić sprawdzając, czy silnik ma pompę podającą paliwo - Lucas nie miał, Bosch miał. Tu na zdjęciu tego nie widać.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 09:47
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 09:33   #4
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Pompą wspomagania się nie martwię bo prawdopodobnie zakupię cały ten zestaw (łapa + pompa wspomagania + sprężarka klimy), także tu nie upatruje problemu.

Martwi mnie jedynie główne koło wału korbowego (które jak piszesz jest zamienne) ale czy aby na pewno:
wg. transit center miały one inną głębokość zęba. tj. starsze miały 2.1 a nowsze 3.coś

Czy jeśli średnica i ilość zębów będzie się zgadzać to mogę włożyć koło z głębszymi zębami ?

Co prawda nie jestem pewien czy nie mam nowszego silnika - wtedy problem byłby mniejszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez bluebit ; 11-03-2016 o 09:39
bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 09:57   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Martwi mnie jedynie główne koło wału korbowego (które jak piszesz jest zamienne) ale czy aby na pewno:
wg. transit center miały one inną głębokość zęba. tj. starsze miały 2.1 a nowsze 3.coś
Jeżeli masz Mk3 (1986-1991) to faktycznie jest problem, bo one miały niższe zęby 2,5mm.
Przechodząc na koło na wale korbowym o wyższych zębach musisz pozostawić stary pasek o niższych zębach, bo zostają stare koła rozrządu z niskimi zębami na pompie wtryskowej i wałku rozrządu.

Były trzy różne paski:

- od 1984 do 1991 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677)
- od 1992 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355)
- od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354).

Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie...
Najstarszy pasek o niższych zębach teoretycznie powinien pracować poprawnie we wszystkich wariantach rozrządu - ale lepiej tak nie kombinować, bo zwiększono wysokość ze względu na wysoką awaryjność pasków.

Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co prawda nie jestem pewien czy nie mam nowszego silnika - wtedy problem byłby mniejszy
Lokalizację oznaczeń silnika 2,5diesel w Transicie pokazuje rysunek. Nr seryjny silnika - jeżeli silnik jest oryginalny - powinien być identyczny z końcówką VIN-u samochodu. 1 - oznaczenie kodowe, 2 - nr seryjny silnika

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 10:07
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 10:08   #6
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli masz Mk3 (1986-1991) to faktycznie jest problem, bo one miały niższe zęby 2,5mm.
Przechodząc na koło na wale korbowym o wyższych zębach musisz pozostawić stary pasek o niższych zębach, bo zostają stare koła rozrządu na pompie wtryskowej i wałku rozrządu.
Tak zakładałem - że muszę zostawić stary pasek, ale zastanawia mnie czy są jakieś przeciwskazania aby do wsadzić pasek o płytszych zębach do koła o głebszych otworach. Zdaje się że nie ale wolał bym aby ktoś jeszcze to przemyślał.

Czyli zasadniczo mam 2 możliwości/przypadki :
1)
Jeśli mam silnik <=91' czyli taki o pasku z zębami 2,5mm - powinno dać się założyć nowe koło wału korbowego (tj. z głebszymi otworami zębów),
Pasek nie powinien mieć problemów z tym że otwory są głębsze (tak sądzę),
i wszystko było by ok,

2) Jeśli mam silnik nowszy - to w ogóle nie powinno być problemu aby założyć inne koło wału korbowego,


Co do oznaczeń - oczywiście wcześniej widziałem te rysunki które teraz zamieściłeś (nie poszedłem na łatwiznę) - nie mniej jednak nie mogę doszukać się tych oznaczeń na moim silniki - a szukałem już kilka razy w tym miejscu które wskazuje zamieszczona przez Ciebie grafika.
Mam jeszcze jedno pytanie do grafiki - numer ma być tam gdzie wskazuje strzałka - czy na misie olejowej (na grafice jest tam jakiś ciąg znakowy).
Szukałem w miejscu strzałki bo aby na misie olejowej znalazł się numer to raczej nie możliwe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Dziękuje za pomoc (i liczę na odpowiedz )
bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 10:32   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam jeszcze jedno pytanie do grafiki - numer ma być tam gdzie wskazuje strzałka - czy na misie olejowej (na grafice jest tam jakiś ciąg znakowy).
Szukałem w miejscu strzałki bo aby na misie olejowej znalazł się numer to raczej nie możliwe
Często te wystające żebro jest mocno zaolejone i zabrudzone - trzeba przetrzeć szmatą z rozpuszczalnikiem...

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeżeli masz silnik z Mk3 oraz pompę Boscha z jej zębatym kołem pasowym mocowanym na cztery śruby, to bym kupił nowe koła z głębszymi kołami - także koło wałka rozrządu. I dał nowszy pasek.
Ale są też koła pompy mocowane na trzy śruby - wtedy kicha...
Tak w ogóle to zorientuj się, czy tam już nie jest coś poprzekładane i pozamieniane...

Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompą wspomagania się nie martwię bo prawdopodobnie zakupię cały ten zestaw (łapa + pompa wspomagania + sprężarka klimy), także tu nie upatruje problemu.
Wtedy cała rurkologia serwa także do przełożenia - inne końcówki są...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 10:43
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 11:03   #8
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Dzięki za wskazówki,

Coś tam widać faktycznie (przejechałem szczotką drucianą) bo nie tyle u mnie zaolejone co zardzewiałe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Po pracy przyjrzę się dokładniej.

Rozumiem że zamianę kół zrobił byś z tego względu że pasek o wyższych zębach jest wytrzymalszy ?

Co do pompy wspomagania - przewodologia do przerobienia - ale także ze strony maglownicy i układu kierowniczego ?

Coś czuje że muszę doczepić przyczepkę bo w sobotę mogę brać duż więcej niż planowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: Zdaje się że łapa wspomagania zasłania model silnika,
u mnie widnieje coś takiego
NA0x341
gdzie x to cyfra której nie mogę rozpoznać

Silnik nie mniej jednak nie org. gdyż koncówka vin to 18910 (i ni jak nie ma tam cyfr 341 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeśli łapa pompy wspomagania zasłania silnik to czy są inne możliwości ustalenia co to za motor ?

Dosyć charakterystyczny jest u mnie filtr powietrza kwadratowy - może po tym dojdziemy do jakiegoś modelu ?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Szukając po numerze części 88VB-9600-AD
znalazłem to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ponadto sam katalog który przytaczasz mówi że ten filtr
Filtr powietrza - Filtr powietrza EWG A / B / D / E (15.08.1994)
Filtr powietrza - Filtr powietrza "CAV" (15.08.1994)

czyli silnik zdaje się nowszy niż samo auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Po małych poszukiwaniach :
a) Typ silnika jest faktycznie pod łapą wspomagania :/ co widać na tym zdjęciu (zdjęcie nie moje)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez bluebit ; 11-03-2016 o 13:10
bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 14:23   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rozumiem że zamianę kół zrobił byś z tego względu że pasek o wyższych zębach jest wytrzymalszy ?
Tak
Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do pompy wspomagania - przewodologia do przerobienia - ale także ze strony maglownicy i układu kierowniczego ?
Trudno powiedzieć - niektóre układy wspomagania mają odcinek chłodzący wzdłuż maglownicy, niektóre nie. Nie wiem też, na ile różnią się same maglownice...
Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik nie mniej jednak nie org. gdyż końcówka vin to 18910 (i ni jak nie ma tam cyfr 341
A masz pompę podającą paliwo?
Cytat:
Napisał bluebit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dosyć charakterystyczny jest u mnie filtr powietrza kwadratowy - może po tym dojdziemy do jakiegoś modelu
Ja taki miałem w Mk4 z Boschem. Z kolei aluminiowe obudowy termostatu skończyły się na Mk3 - taką miałem w moim pierwszym Transicie Mk3 z 1986 roku z pompą CAV Lucas.
Kod silnika wszystko by powiedział...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2016, 17:37   #10
bluebit
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d

A powiedz mi jak wygląda ta pompa paliwa ?
i ew. gdzie jej szukać ?
bluebit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.