|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-03-2016, 14:58 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Dokładka klimatyzacji 2.5d
Witajcie,
Poszukuje zdjęć silnika 2.5td z mk5 który ma sprężarkę klimatyzacji. Dokupiłem cały zestaw klimatyzacji z mk5 i chce dołożyć go do mojego kamperka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podobno w zestawie jest też org. łapa tyle że chciałbym zobaczyć jak to wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może macie schemat gdzie sprężarka jest zamocowana, czy potrzebuje jakieś inne koła pasowe z tego org. silnika ? Dzięki za pomoc |
11-03-2016, 08:15 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Dobra mam już trochę wiedzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kompresor wchodzi po stronie pompy wspomagania, Zmienia się odpowiednio łapę pompy tak aby trzymała także sprężarkę. O ile pozytywnym jest że mam 3 dziury na łapę wspomagania w bloku silnika to jest pewien problem z samym wspomaganiem. W moim transicie wspomaganie napędzane jest paskiem klinowym, a w wersji z sprężarką klimatyzacji jest to pasek wielorówkowy . Zatem trzeba zmienić także koło napędowe wału korbowego. I tu zaczynają się schody - bo na tym samym kole pracuje także pasek rozrządu. zatem moje pytanie brzmi następująco: Czy koła napędowe wału korbowego od wersji z klimatyzacją http://flyelectronics.eu/westfalia/nowe.jpg jest kompatybilne (jeśli chodzi o wał i pasek rozrządu) z tym kołem pasowym http://flyelectronics.eu/westfalia/stare.jpg Bump: Ew. może macie pojęcie jakie oznaczenie ma ten silnik ? http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_ford-transit-silnik-d-film-1219201.jpg |
11-03-2016, 09:18 | #3 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Koła pasowe wału korbowego są zamienne. Koła te mają nie tylko czasami podwójny napęd, ale także inną średnicę pod napęd podstawowy wentylatora i alternatora - więc także paski podstawowe są różnej średnicy. Czasami przy nieodpowiednim pasku brakuje regulacji na napinaczu alternatora...
Ale sądzę, że masz większy problem z kołem pasowym pompy serwa. Bo było co najmniej kilka różnych pomp serwa z różnymi kołami - tylko w niektórych przypadkach są zamienne... Zajrzyj pod linki i porównaj rysunki i numery - czasami są zamienne, czasami nie... Z tego co się zorientowałem, zamienne są czasami koła jeżeli są pod taki sam pasek - klinowy lub wielorowkowy. Czyli przechodząc z paska klinowego na wielorowkowy, chyba będziesz musiał zmienić całą pompę serwa z kołem, mocowaniem i osprzętem... Mk3: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Mk4: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Mk5: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Cytat:
Definitywnie można to stwierdzić sprawdzając, czy silnik ma pompę podającą paliwo - Lucas nie miał, Bosch miał. Tu na zdjęciu tego nie widać.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 09:47 |
|
11-03-2016, 09:33 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Pompą wspomagania się nie martwię bo prawdopodobnie zakupię cały ten zestaw (łapa + pompa wspomagania + sprężarka klimy), także tu nie upatruje problemu.
Martwi mnie jedynie główne koło wału korbowego (które jak piszesz jest zamienne) ale czy aby na pewno: wg. transit center miały one inną głębokość zęba. tj. starsze miały 2.1 a nowsze 3.coś Czy jeśli średnica i ilość zębów będzie się zgadzać to mogę włożyć koło z głębszymi zębami ? Co prawda nie jestem pewien czy nie mam nowszego silnika - wtedy problem byłby mniejszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez bluebit ; 11-03-2016 o 09:39 |
11-03-2016, 09:57 | #5 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Cytat:
Przechodząc na koło na wale korbowym o wyższych zębach musisz pozostawić stary pasek o niższych zębach, bo zostają stare koła rozrządu z niskimi zębami na pompie wtryskowej i wałku rozrządu. Były trzy różne paski: - od 1984 do 1991 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677) - od 1992 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355) - od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354). Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie... Najstarszy pasek o niższych zębach teoretycznie powinien pracować poprawnie we wszystkich wariantach rozrządu - ale lepiej tak nie kombinować, bo zwiększono wysokość ze względu na wysoką awaryjność pasków. Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 10:07 |
||
11-03-2016, 10:08 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Cytat:
Czyli zasadniczo mam 2 możliwości/przypadki : 1) Jeśli mam silnik <=91' czyli taki o pasku z zębami 2,5mm - powinno dać się założyć nowe koło wału korbowego (tj. z głebszymi otworami zębów), Pasek nie powinien mieć problemów z tym że otwory są głębsze (tak sądzę), i wszystko było by ok, 2) Jeśli mam silnik nowszy - to w ogóle nie powinno być problemu aby założyć inne koło wału korbowego, Co do oznaczeń - oczywiście wcześniej widziałem te rysunki które teraz zamieściłeś (nie poszedłem na łatwiznę) - nie mniej jednak nie mogę doszukać się tych oznaczeń na moim silniki - a szukałem już kilka razy w tym miejscu które wskazuje zamieszczona przez Ciebie grafika. Mam jeszcze jedno pytanie do grafiki - numer ma być tam gdzie wskazuje strzałka - czy na misie olejowej (na grafice jest tam jakiś ciąg znakowy). Szukałem w miejscu strzałki bo aby na misie olejowej znalazł się numer to raczej nie możliwe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuje za pomoc (i liczę na odpowiedz ) |
|
11-03-2016, 10:32 | #7 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli masz silnik z Mk3 oraz pompę Boscha z jej zębatym kołem pasowym mocowanym na cztery śruby, to bym kupił nowe koła z głębszymi kołami - także koło wałka rozrządu. I dał nowszy pasek. Ale są też koła pompy mocowane na trzy śruby - wtedy kicha... Tak w ogóle to zorientuj się, czy tam już nie jest coś poprzekładane i pozamieniane... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2016 o 10:43 |
||
11-03-2016, 11:03 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Dzięki za wskazówki,
Coś tam widać faktycznie (przejechałem szczotką drucianą) bo nie tyle u mnie zaolejone co zardzewiałe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po pracy przyjrzę się dokładniej. Rozumiem że zamianę kół zrobił byś z tego względu że pasek o wyższych zębach jest wytrzymalszy ? Co do pompy wspomagania - przewodologia do przerobienia - ale także ze strony maglownicy i układu kierowniczego ? Coś czuje że muszę doczepić przyczepkę bo w sobotę mogę brać duż więcej niż planowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Zdaje się że łapa wspomagania zasłania model silnika, u mnie widnieje coś takiego NA0x341 gdzie x to cyfra której nie mogę rozpoznać Silnik nie mniej jednak nie org. gdyż koncówka vin to 18910 (i ni jak nie ma tam cyfr 341 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli łapa pompy wspomagania zasłania silnik to czy są inne możliwości ustalenia co to za motor ? Dosyć charakterystyczny jest u mnie filtr powietrza kwadratowy - może po tym dojdziemy do jakiegoś modelu ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Szukając po numerze części 88VB-9600-AD znalazłem to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ponadto sam katalog który przytaczasz mówi że ten filtr Filtr powietrza - Filtr powietrza EWG A / B / D / E (15.08.1994) Filtr powietrza - Filtr powietrza "CAV" (15.08.1994) czyli silnik zdaje się nowszy niż samo auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po małych poszukiwaniach : a) Typ silnika jest faktycznie pod łapą wspomagania :/ co widać na tym zdjęciu (zdjęcie nie moje) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez bluebit ; 11-03-2016 o 13:10 |
11-03-2016, 14:23 | #9 | ||||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Kod silnika wszystko by powiedział...
__________________
Zgredzik |
||||
11-03-2016, 17:37 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-04-2014
Model: nugget
Silnik: 2.5d
Rocznik: 91
Postów: 50
|
Odp: Dokładka klimatyzacji 2.5d
A powiedz mi jak wygląda ta pompa paliwa ?
i ew. gdzie jej szukać ? |