|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-04-2007, 09:53 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
|
cos jest nie tak z klimatyzacja i hamulcami
Witak wszystkich klubowiczow mam taki maly problem w zasadzie dwa
1.mam klimatyzacje manualna jak ja wlacze to chlodzi ale mnie sie wydaje ze nie dostatecznie to powietrze jest jak dlamnie nie wystarczajaco schlodzone chyba ze sie myle wczesniej mialem auta z klimatyzacja automatyczna i chlodzilo pieknie tzn pare minut i bylo chlodno w aucie teraz musze troche kilometrow przejechac by bylo w miare chlodno coz to moze byc czytalem kiedys iz temperatura powietrza ktore wychodzi z nawiewu przy prawidlowo dzialajacej klimie powinno miec okolo6-7 stopniC czy jest to prawda 2.drugi problem to gdy jade okolo 160-180km/h to gdy lekko nacisne pedal chamulca to kierownica mi bardzo lata w prawo i w lewo czyzby tarcze byly krzywe (przegrzane) lub klocki do wymiany gdy hamuje gwaltownie to tego nie ma prosze o porade od czego najlepiej zaczac sprawdzac Ostatnio edytowane przez deku ; 08-03-2016 o 08:28 |
17-04-2007, 12:12 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 115 kM
Rocznik: 1998/99
Postów: 372
|
Re: cos jest nie tak z klimatyzacja i hamulcami
Jeśli klima ci rzrczywiście słabo chłodzi (tzn. masz temp.przy nawiewach >6*C) to przyczyn może być wiele: mało czynnika w układzie, kiepski (stary) osuszacz, wpływ na to może mieć i parownik i sama sprężarka, a nawet skraplacz, jeśli jest przytkany. Więc przyczyn można szukać wszędzie.
Poza tym zauważ, że galaxy to duże i mocno przeszklone auto, więc schłodzenie takiej przestrzeni klimą wymaga trochę czasu - to nie osobówka, gdzie klima ma o wiele łatwiejsze zadanie. Ja czytałem, że temp. na wylocie nawiewów przy klimie powinna mieć między 4-6*C. Jeśli chodzi o to drżenie przy hamowaniu z duzych prędkości, to raczej wina krzywych tarcz, ewentualnie może to być wina również opon.
__________________
ICHThYS - Pozdrawiam! |
17-04-2007, 17:04 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Witam, co do "telepania" kierownicą podczas hamowania to faktycznie powodów może być kilka, ja tylko napiszę że u mnie na starych końcówkach i drążkach kierowniczych (które miały luzy) też "telepało" kierownicą podczas hamowania, po wymianie już nie telepie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
A co do klimy to i ja mam wrażenie że mi słabo chłodzi. Co prawda nie mierzyłem temp. na wylotach do kabiny ale myślę że powietrze niezbyt jest schładzane. Kiedy dotykam rurek od klimy, w komorze silnika tych z tyłu to jedna jest faktycznie chłodna, ale chyba nie dość chłodna. W związku z tym mam pewne podejrzenie, otóż pod maską mam naklejkę z podanymi dwoma wartościami napełnień klimy : 1. 950+50g 2. 1350+50g kiedy napełniałem ją rok temu, to nalałem 950g czynnika +50g oleju czyli pozycję 1. Ale może powinienem napełnić 1350+50g , dodam że mam klimatronik dwusterfowy - jeśli ktoś orientuje się w tym temacie - proszę o pomoc. P.S. dodałem plik ze zdjęciem naklejki. Pozdrawiam. |
17-04-2007, 19:29 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy 2001
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 319
|
wersja 2 - 1350g to do samochodow z parownikiem z tylu tam gdzie jest dodatkowy nawiew.
__________________
Pozdrowienia |
17-04-2007, 20:34 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Dzięki Szymar, czyli jak mam z tyłu nawiewy (5szt. w podsufitce na tylne fotele) i pod podwoziem do tyłu idą dwie rury aluminiowe od klimatyzacji (z czynnikiem chłodzącym) to powinienem zalać 1350g , czy dobrze rozumuję ?
Pozdrawiam. |
17-04-2007, 20:39 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy 2001
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 319
|
do tylu 4 bo jeszcze ogrzewanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale tak jezeli ida 2 rurki od ukladu klimy to znaczy ze masz wiekszy uklad i wiecej czynnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrowienia |
17-04-2007, 21:54 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: niemcy NRW
Model: MB V-Klasse 220 CDI EDition
Silnik: 2,2 CDI 163 PS
Rocznik: 2014
Postów: 384
|
dzieki za wszystkie wypowiedzi mam umowiony termin w srode 25 kwietnia w warsztacie i jak bede wiedzial co bylo przyczyna telepania kierownica i dlaczego slabo chlodzi klima to napewno napisze musze troche poczekac napewno sie odezwe co i jak bylo
[ Dodano: 2007-04-18, 11:15 ] Witam wszystkich mialem dzisiaj czas i zmierzylem temperature na wylotach do kabiny przy wlaczonej klimie i temperatura byla okolo10 stopni celcjusza mysle ze brakuje mi czynnika chlodzacego ,zauwazylem cos jeszcze ze dosc glosno chodzi mi kompresor od klimy jak ruszam i dodaje gazu to halas zanika ale potem jak jade ta sama predkoscia to znowu to slysze czy cos jest nie tak z kompresorem |
18-04-2007, 13:12 | #8 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
witka
spr dotykowo weze do skraplacza powinien byc goracy za to ten grubszy powinien byc zimny i pokryty po dluzszej pracy woda. co do ilosci to faktycznie 1350 +/-50g gazu R-134A u mnie przy climatroniku z 30 stopni w srodku do 19 robi na dystansie ok 5 km a temp z kratek spada stopniowo. klime spr sie na ok 1500 obr nadmuch skierowany przez centralne kratki dmuchawa na 2 stopniu :fcp2
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |
18-04-2007, 20:57 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Witam, dzisiaj napełniałem klimę i okazało się że miałem tylko 200g czynnika w układzie, a ostatnio nabijałem rok temu i nabili mi wtedy 950g Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Teraz wlali mi 1350g razem z barwnikiem żeby sprawdzić szczelność i po napełnieniu mechanik powiedział żeby uruchomić silnik i włączyć klimę, ale niestety kompresor nie włączył się (nie było napięcia na kostce dołączonej do elektromagnesu kompresora) a temperatura otoczenia miała 6st.C - dodam że dwa dni wcześniej w temperaturze 21st.C kompresor się załączał na 100% (bo specjalnie sprawdzałem - jedna rurka aluminiowa była gorąca a druga mocno chłodna i kręciło się sprzęgiełko w kole kompresora). Czy możliwe jest że kompresor (w klimatroniku) nie załączy się przy niskiej (6st.C) temperaturze ? I czy ubytek w ciągu roku z 950g na 200g czynnika jest duży i możliwy do zaobserwowania metodą "barwnik-ultrafiolet" ? Proszę o pomoc :fcp18 . Pozdrawiam. |
18-04-2007, 21:12 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy 2001
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 319
|
przy 6 stoniach to raczej normlane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ma termowylacznik w ok. 5 stopni.
co do dalszej czesci to jest pytanie czy na pewno "wlali" ci 950 rok temu? zalezy gdzie jest ubytek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jezeli gdzies w srodku to bedzie ciezko ale jezeli gdzies na widoku to da sie to na pewno zobaczyc.
__________________
Pozdrowienia |
|
|
|