|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-01-2016, 16:45 | #1 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z falującymi i podniesionymi obrotami. Wymieniłem EGR, czyściłem przepustnice ... słowem robiłem dużo z tego co się da i co na forum wyczytałem. Niestety bezskutecznie. Dziś znajomy mechanik powiedział, żebym zrobił adaptacje ... wyszukałem, robiłem jak pisali i nic ... w końcu sięgnąłem po ForSCAN oraz interfejs z allegro. Bawiłem się programem i testami i między innymi kasowaniem PCM oraz ustawień adaptacyjnych które były w komputerze. Autoustawienia tym programem na niewiele się zdały, ale pojawił się problem tak,i że po skasowaniu PCM termometr pokazuje mi teraz niewłaściwą temperature ... Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Czy może przypadkiem odwaliłem babola i skasowałem jakieś ustawienia kompa? Da się to jakoś cofnąć? Zaznaczam że auto normalnie odpala i jeździ ale obroty nadal są podwyższone i falują do 2 tys. |
29-01-2016, 18:13 | #2 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Co do temperatury ... powoli zaczyna dochodzić do takiej jak być powinna ... zaraz po odłączeniu aku jest -60 a później zrobiło się nagle 20 ... teraz jest 8 więc można powiedzieć że ok.
Natomiast co do obrotów ... Opisze może to co jest. Auto zimne: Obroty stałe ... na luzie ok 1000 ... przy wciśniętym sprzęgle lub wyciśniętym bez zmian. W trakcie jazdy auto zachowuje się normalnie. Auto rozgrzane: (moim zdaniem po przełączeniu termostatu) - Kiedy stoję - obroty ok 1100 lekko falujące, po dodaniu gazu auto wchodzi na 2000 i bardzo wolno opadają. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje szybszy spadek obrotów, jednak w momencie kiedy są one ok 1500 i puszcze sprzęgło samo podnosi się na 2000 i znów wolno opada. W trakcie jazdy na luzie przy wciśniętym sprzęgle obroty szybko spadają i utrzymują się na 1100 ... przy puszczonym folowanie od 1100 do 1300 ... wciskam sprzęgło, koniec falowania lub bardzo bardzo mało. Może ktoś coś podpowie ... Jeszcze raz napiszę że wymieniałem cały EGR, czyszczona przepustnica, sprawdzone wężyki podciśnienia, sprawdzone zaworki podciśnienia, wszystkie kostki podopychałem ... Brakuje mi pomysłów. Z góry wielkie dzięki. |
29-01-2016, 18:27 | #3 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Cytat:
Co się działo że EGR-a wymianiałeś ? To samo ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
29-01-2016, 19:13 | #4 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Zaczęły lekko szaleć te obroty to wyczytałem ze EGR ... wyjąłem, wyczyściłem (widziałem że był już robiony), zauważyłem że tłoczek zamykający komory EGR pracuje nie do końca tak jak bym sobie tego życzył ... jakby miał tyci tyci luzik na boki (wyrobiony)... Może się czepiam, może było ok... nie wiem ... później sobie to tłumaczyłem, że jak płyn gorący przez niego przechodzi to może mieć to jakiś wpływ na pracę i się przycinać (bo jak gorący to wariują te obroty) ... i żeby mieć jakieś porównanie kupiłem na allegro używkę w lepszym stanie. Niestety wymiana nie pomogła a im więcej dłubie tym jest powiedziałbym że gorzej.
Adaptację robiłem ale miałem ciepłe auto ... jutro jak będzie skostniałe odpalę je i potrzymam az będzie wskazówka temp pionowa, podniosę obroty (o ile same nie będą już na 1100) i potrzymam go te 2 minuty .... Coś mi jednak sumienie podpowiada że to nic nie da. Jeszcze teraz wyczytałem na forum że jeden kolega miał pęknietą rurę między filtrem a przepustnicą ... zobaczę u siebie chociaż to awaria tak częsta jak wygrana w totka. ... sprawdzę jeszcze tą rurkę do kolektora do odmy ... czytam że lubi to polecieć. Ostatnio edytowane przez straszak1976 ; 29-01-2016 o 19:41 |
30-01-2016, 13:20 | #5 |
ford::advanced
Imię: Damian
Zarejestrowany: 18-07-2015
Skąd: Kórnik
Model: Ford Focus C-MAX GHIA
Silnik: 2.0 Duratec He
Rocznik: 2006
Postów: 310
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Witam, spróbuj ściągnąć rurę od filtra powietrza i zatkaj ręką wlot przepustnicy silnik powinien zgasnąć jeżeli nie to ciągnie ci lewe powietrze i od tego też mogą falować obroty.
|
30-01-2016, 15:20 | #6 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Re: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Wlasnie to zrobilem....auto po chwili gasnie. Z drugiej strony znowu jak psikne plakiem w okolice tej rurki co jest miedzy kolektorem a odma to obroty jakby lekko sie podnosza.... Rozbierac kolektor ssacy?
|
31-01-2016, 14:32 | #7 |
ford::advanced
Imię: Damian
Zarejestrowany: 18-07-2015
Skąd: Kórnik
Model: Ford Focus C-MAX GHIA
Silnik: 2.0 Duratec He
Rocznik: 2006
Postów: 310
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Czyli ciągnie gdzieś lewe powietrze bez ściągnięcia kolektora chyba się nie obejdzie , przy okazji sprawdź klapki kolektora. Przyda sie dobry zestaw kluczy bo z dojściem trochę kiepsko przerabiałem to.
|
01-02-2016, 18:20 | #8 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Dzisiaj zdjąłem kolektor i jest ... faktycznie ok. 20mm pęknięcie tej rurki o której mowa tutaj ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]).
Teraz mam problem bo za diabła nie idzie tego kupić - a jeszcze na głowę nie upadłem żeby ok 200 zł dawać za taki kawałek rurki. Pytanko: Jak to naprawiliście? Jakieś coś zastępczego czy ...??? Co do demontażu ... Do zdjęcia kolektora potrzeba nasadki 10, przedłużki ok 10cm i małej grzechotki (1/4 cala), torx żeby odkręcić zaworki sterujące klapkami, małego śrubokręta i sprawnych rąk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Lekko nie jest .. to fakt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-02-2016, 22:48 | #9 |
ford::advanced
Imię: Damian
Zarejestrowany: 18-07-2015
Skąd: Kórnik
Model: Ford Focus C-MAX GHIA
Silnik: 2.0 Duratec He
Rocznik: 2006
Postów: 310
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Przetnij rurkę wciśnij do środka kawałek miedzianej rurki kupisz w sklepie instalacyjny są różne średnicę 15-18-22 coś dobierzesz na to opaski i powinno być ok.Za kawałek gumowej rurki 200 zł masakra!
|
04-02-2016, 23:23 | #10 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 18-08-2013
Model: C-max
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Nierówne obroty, adaptacja, wskazanie temperatury.
Dzięki za podpowiedź ale po godzinach darcia piór z pecyny jednak zamówiłem nową rurkę (której zakup owocował w rzucanie kilogramów podwórkowej łaciny czyli wszystkim dobrze znanej naszej narodowej qr....). Zacząłem rozmyślać o temperaturach, jakby ta guma zachowywała się w bezpośrednim kontakcie z nagrzanym metalem od silnika, naczytałem że rurka zwykła to nie może być ani od wody ani od chłodzenia itd i jak już zdecydowałem się na wymianę uszczelek kolektora to chcę to zrobić tak, żeby już zminimalizować konieczność rozkręcania tego ponownie. Boli po kieszeni ale co zrobić.
Tak czy inaczej dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam. |