Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!

Zobacz wyniki ankiety: czy mondeo mk1 jest bezawaryjne?
tak 11 52.38%
nie 10 47.62%
Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-04-2007, 10:09   #1
zegarek2006
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
Domyślnie mondeo mk1 dziwna kontrolka po zapaleniu auta

1. dlaczego jak zapale mondeo mk1 to mi swieci taka dioda czerwona kolo zegarka?
co to wogule jest?
2. jak sprawdzic czy w kupowanym mondeo mk1 jest poduszka powietrzna a nie atrapa poduszki?
3. czy warto kupic mondeo z regulowanym alektrycznie fotelem kierowcy? czy to sie psuje? mozna ręcznie regulować?

dzięki

zegarek2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2007, 10:20   #2
mf9
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
Domyślnie

Witam.

ad1. Jest to kontrolka od immobilajzera.
ad2. Trzeba podpiąć pod komp. i sprawdzić czy nie ma jakiś usterek, lub odkręcić i sprawdzić, innych możliwości raczej nie ma.
ad3. Jest to wygodne, co do awaryjności, nie może się zepsuć tylko to czego nie ma, mechanizm powinien działać cicho i bez zacięć. Co do ręcznego regulowania, nie można.
mf9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2007, 10:40   #3
zegarek2006
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
Domyślnie

1.
Cytat:
ad1. Jest to kontrolka od immobilajzera.
jestem malo doswiadczony co to jest ten immobilajcer? i dlaczego ona sie zapala?
2.
Cytat:
ad2. Trzeba podpiąć pod komp. i sprawdzić czy nie ma jakiś usterek, lub odkręcić i sprawdzić, innych możliwości raczej nie ma.
ok a jak wylączyc w nim poduszki powietrzne pasarzera oraz kierowcy np jak jezdze bez pasów, lub jedzie na miejscu pasarzera dziecko?
3. jak sprawdzić czy dziala system abs i co to jest system ASR? to kontrola trakcji w starym mondeo?
zegarek2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2007, 10:59   #4
mf9
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
Domyślnie

1. Immobilajzer jest to zabezpieczenie samochodu, w kluczyku masz nadajnik z kodem a w stacyjce odbiornik, jeśli kod z kluczyka jest właściwy to odpalisz auto. Kontrolka sygnalizuje ci poprawność działania, lub ewentualne nieprawidłowości przy pomocy błysków. Co one oznaczają znajdziesz na forum.

2. W mk1 nie da sie wyłączyć poduszek pow., w nowych tak ale tylko pasażera.

3.Po pierwsze po przekręceniu kluczyka powinna ci się zapalić pomarańczowa kontrolka i po chwili zgasnąć, jeśli jest inaczej to masz usterkę ABS. Zahamuj maksymalnie na śliskiej nawierzchni( mokry asfalt, droga szutrowa), powinieneś usłyszeć, nazwijmy to terkotanie i poczuć szarpanie pedału hamulca, to oznacza że ABS zadziałał.

ASR zapobiega zerwaniu przyczepności kół napędzanych, przy ruszaniu i przyspieszaniu. Najlepiej sprawdza się to na śliskiej nawierzchni, nie buksują koła.
mf9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2007, 12:24   #5
zegarek2006
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
Domyślnie

1.
Cytat:
1. Immobilajzer jest to zabezpieczenie samochodu, w kluczyku masz nadajnik z kodem a w stacyjce odbiornik, jeśli kod z kluczyka jest właściwy to odpalisz auto. Kontrolka sygnalizuje ci poprawność działania, lub ewentualne nieprawidłowości przy pomocy błysków. Co one oznaczają znajdziesz na forum.
ja myslalem ze jest tam jakiej urządzenie gdzie przed rozruchem trzeba bylo wpisac 4 cyfrowy kod tak bylo w bmw i mercedesach

2.
Cytat:
2. W mk1 nie da sie wyłączyć poduszek pow., w nowych tak ale tylko pasażera.
troche sie obawiam o te poduchy slyszalem ze w mondeo strzelają nawet jak wjedzie sie szybciej na krawężnik w odróżnieniu do innych systemów gdzie nawet sie nie otworzą po czołowym zderzeniu
podobno jakies dziecko jest kaleką a wlasnie siedzialo w mondeo

3.
Cytat:
3.Po pierwsze po przekręceniu kluczyka powinna ci się zapalić pomarańczowa kontrolka i po chwili zgasnąć, jeśli jest inaczej to masz usterkę ABS. Zahamuj maksymalnie na śliskiej nawierzchni( mokry asfalt, droga szutrowa), powinieneś usłyszeć, nazwijmy to terkotanie i poczuć szarpanie pedału hamulca, to oznacza że ABS zadziałał.
abs nie zadziala na prostej, suchej drodze?
ja myslalem ze bez abs zostaje na drodze slad opon a z absem nie

4.
Cytat:
ASR zapobiega zerwaniu przyczepności kół napędzanych, przy ruszaniu i przyspieszaniu. Najlepiej sprawdza się to na śliskiej nawierzchni, nie buksują koła.
to mondeo ma taką moc ze musi dohamowywac kola podczas ruszania?
asr nei da sie wylączyć i ruszac z piskiem opon?
zegarek2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2007, 12:22   #6
Marek_Bog
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
Domyślnie

Cytat:
Napisał zegarek2006
1.
Cytat:
1. Immobilajzer jest to zabezpieczenie samochodu, w kluczyku masz nadajnik z kodem a w stacyjce odbiornik, jeśli kod z kluczyka jest właściwy to odpalisz auto. Kontrolka sygnalizuje ci poprawność działania, lub ewentualne nieprawidłowości przy pomocy błysków. Co one oznaczają znajdziesz na forum.
ja myslalem ze jest tam jakiej urządzenie gdzie przed rozruchem trzeba bylo wpisac 4 cyfrowy kod tak bylo w bmw i mercedesach
sa 2 rodzaje immobiliserow, albo takie, gdzie musisz wpisac kod, albo wlasnie w kluczyku (te sa znacznie czesciej stosowane, wspolczesnie chyba nie ma tych z panelem do wpisywania kodu)

Cytat:
Napisał zegarek2006
2.
Cytat:
2. W mk1 nie da sie wyłączyć poduszek pow., w nowych tak ale tylko pasażera.
troche sie obawiam o te poduchy slyszalem ze w mondeo strzelają nawet jak wjedzie sie szybciej na krawężnik w odróżnieniu do innych systemów gdzie nawet sie nie otworzą po czołowym zderzeniu
podobno jakies dziecko jest kaleką a wlasnie siedzialo w mondeo
tym bym sie raczej nie przejmowal, niektorych samochody potrafia potracic, inny spadaja z drabiny albo sie moga utopic :fcp4

Cytat:
Napisał zegarek2006
3.
Cytat:
3.Po pierwsze po przekręceniu kluczyka powinna ci się zapalić pomarańczowa kontrolka i po chwili zgasnąć, jeśli jest inaczej to masz usterkę ABS. Zahamuj maksymalnie na śliskiej nawierzchni( mokry asfalt, droga szutrowa), powinieneś usłyszeć, nazwijmy to terkotanie i poczuć szarpanie pedału hamulca, to oznacza że ABS zadziałał.
abs nie zadziala na prostej, suchej drodze?
ja myslalem ze bez abs zostaje na drodze slad opon a z absem nie
spokojnie, wszystko sie da, ale jak masz sucha drogr to trudniej bedzie tak zahamowac zeby abs zadzialal (lepsza przyczepnosc). poza tym jak zadziala na suchej to tylko chwilke, na mokrej (sliskiej) po prostu latwiej to sprawdzic.

Cytat:
Napisał zegarek2006
4.
Cytat:
ASR zapobiega zerwaniu przyczepności kół napędzanych, przy ruszaniu i przyspieszaniu. Najlepiej sprawdza się to na śliskiej nawierzchni, nie buksują koła.
to mondeo ma taką moc ze musi dohamowywac kola podczas ruszania?
asr nei da sie wylączyć i ruszac z piskiem opon?
a jak masz slisko to nawet CC700 potrafi zabuksowac :fcp4 zwlaszcza jak trzeba ruszyc pod gorke. w fordzie to sie nazywa TCS (Traction Control System), a dokladnie BTCS (Breake TCS), a nie ASR, ale to tylko kwestia nazwy. jak masz TCS, to masz tez wylacznik do tego
Marek_Bog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2007, 14:20   #7
zegarek2006
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
Domyślnie

1.
Cytat:
tym bym sie raczej nie przejmowal, niektorych samochody potrafia potracic, inny spadaja z drabiny albo sie moga utopic :fcp4
ok jak jest montowana poducha w mondeo zawsze są 2 sztuki czy niekiedy tylko dla kierowcy?
no i czy montują napinacze pasów seryjnie?

no i jak ma sie poduszke w mondeo trzeba jezdzic chyba w pasach nawet po miescie, slyszalem ze moze cięzko ranić poduszka jak wystrzeli

2.
Cytat:
spokojnie, wszystko sie da, ale jak masz sucha drogr to trudniej bedzie tak zahamowac zeby abs zadzialal (lepsza przyczepnosc). poza tym jak zadziala na suchej to tylko chwilke, na mokrej (sliskiej) po prostu latwiej to sprawdzic.
ja niewiem dlaczego trudno sprawdzic bo chyba jak hamujesz na suchym asfaldzie autem bez abs to kola stają dęba i ryjesz po asfaldize a z abs to kola są caly czas w ruchu i nie zostanie ślad opon po ostrym hamowaniu, zgada sie?

3.
i jeszcze mam pytanie odnoście mondeo mk1
czy tam występuje komputer centralny pokazujący spalanie, zegarek, ilość przejechanych km itp?

4.
jaką pojemność baku ma mondeo mk1/mk2?
zegarek2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2007, 15:27   #8
Marek_Bog
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
Domyślnie

Cytat:
Napisał zegarek2006
1.
Cytat:
tym bym sie raczej nie przejmowal, niektorych samochody potrafia potracic, inny spadaja z drabiny albo sie moga utopic :fcp4
ok jak jest montowana poducha w mondeo zawsze są 2 sztuki czy niekiedy tylko dla kierowcy?
no i czy montują napinacze pasów seryjnie?

no i jak ma sie poduszke w mondeo trzeba jezdzic chyba w pasach nawet po miescie, slyszalem ze moze cięzko ranić poduszka jak wystrzeli
na ogol maja 2 poduszki, ale sa wersje z poducha tylko dla kierowcy. co do napinaczy, to sie nie orientuje, podejrzewam, ze to jest jednoczesnie z poduszkami montowane, wiec jak sa poduszki, to i napinacze sa, bo to jest wspolny obwod.

w pasach, to niby trzeba zawsze jezdzic niezaleznie czy masz poduszki czy nie :fcp4 przynajmniej tak jest w przepisach. prawda jest taka, ze jak szybko jedziesz i masz czolowke to ci i 10 poduszek i napinacze nie pomoga, wiec tu sporo zalezy od sytuacji i szczescia.

Cytat:
Napisał zegarek2006
2.
Cytat:
spokojnie, wszystko sie da, ale jak masz sucha drogr to trudniej bedzie tak zahamowac zeby abs zadzialal (lepsza przyczepnosc). poza tym jak zadziala na suchej to tylko chwilke, na mokrej (sliskiej) po prostu latwiej to sprawdzic.
ja niewiem dlaczego trudno sprawdzic bo chyba jak hamujesz na suchym asfaldzie autem bez abs to kola stają dęba i ryjesz po asfaldize a z abs to kola są caly czas w ruchu i nie zostanie ślad opon po ostrym hamowaniu, zgada sie?
trudno sprawdzic, bo po co masz mocno hamowac na suchej drodze jak mozesz lekko na mokrej? poza tym jak twoje auto potrzebuje niewielkiej sily, aby mu kola stanely na suchym, to chyba masz juz oponki do wymiany :fcp4

Cytat:
Napisał zegarek2006
3.
i jeszcze mam pytanie odnoście mondeo mk1
czy tam występuje komputer centralny pokazujący spalanie, zegarek, ilość przejechanych km itp?
jest ale w opcji

Cytat:
Napisał zegarek2006
4.
jaką pojemność baku ma mondeo mk1/mk2?
61,5L
Marek_Bog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2007, 15:44   #9
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

Cytat:
Napisał mf9
Co do ręcznego regulowania, nie można.
jak nie masz regulacji elektrycznej to można. ja mam ręczną regulację
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2007, 15:56   #10
zegarek2006
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
Domyślnie

1.
Cytat:
w pasach, to niby trzeba zawsze jezdzic niezaleznie czy masz poduszki czy nie :fcp4 przynajmniej tak jest w przepisach. prawda jest taka, ze jak szybko jedziesz i masz czolowke to ci i 10 poduszek i napinacze nie pomoga, wiec tu sporo zalezy od sytuacji i szczescia.
nie no bez przesady pasy ratują życie, a pasy razem z poduchami to jest bardziej bezpiecznie
ale slyszalem ze jak nie zapinamy jest bardziej niebezpiecznie niz jakby nie bylo poduszki wcale
a poduszke wymyslili poto aby nie zapinac pasów, no i ten patent sie nie przyją bo bardziej szkodzi bez pasów

2.
Cytat:
trudno sprawdzic, bo po co masz mocno hamowac na suchej drodze jak mozesz lekko na mokrej? poza tym jak twoje auto potrzebuje niewielkiej sily, aby mu kola stanely na suchym, to chyba masz juz oponki do wymiany :fcp4
ja mówie ze mocnym hamowaniu, maksymalnym przeciez wtedy zawsze kola stają w bezruchu
zegarek2006 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.