|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-12-2015, 19:05 | #1 |
ford::amateur
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 02-05-2015
Skąd: Kraków, Rzeszów
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Witam,
mam problem z pracą na zimnym silniku - silnik chodzi nierówno, obroty falują (aplituda około 200-300 obrotów). Wymienione świece, przeczysczona przepustnica i dalej objawy te same. Zauwyżyłem że wpływ na takie zachowanie ma wilgotność powietrza. Sprawdzałem cewki zapłonowe próbując odpinać kable na działajacym silniku- specjalnej różnicy nie było (jest jakiś inny sposób na sprawdzenie cewek ?). Maf sensor wyczyszczony. Dysponuje elm + pcmsan. I teraz pytanie co to może być ? |
16-12-2015, 19:37 | #2 |
ford::beginner
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Odp: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Silnik krokowy?
__________________
Jak się za dużo grzebie, to się samochód j... psuje |
17-12-2015, 08:31 | #3 |
ford::amateur
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 02-05-2015
Skąd: Kraków, Rzeszów
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Re: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Kolego w duratec 2.0 nie ma silnika krokowego - wszystko załatwia przepustnica.
|
17-12-2015, 08:54 | #4 | |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: Re: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Cytat:
Ja bym zdjął rurę łącząca filtr z przepustnica i zobaczył jak się zachowuje sama przepustnica. Możliwe że winowajca jest potencjometr przy przepustnicy lub przy pedale przyspieszenia + wilgoć i jest problem. Druga kwestia to oczyszczenie fajek od cewek i izolatorow świec a na koniec posmarowanie specjalnym silikonem na wysokie temperatury i napiecia. |
|
17-12-2015, 09:10 | #5 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
jak masz program to podłącz, zobacz co się dzieje z przepustnicą, czy się otwiera, na ile się otwiera i jak reaguję na pedał gazu. Może po prostu przewody lub cewki padły... Spróbuj jeszcze połączenia masowe, klemy i inne styki przeczyścić.
|
17-12-2015, 09:17 | #6 | |
ford::beginner
Imię: Mish
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: Toruń
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0 16V Duratec-HE (145PS) - Pb/LPG
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Odp: Re: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Jak się za dużo grzebie, to się samochód j... psuje |
|
17-12-2015, 09:25 | #7 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 14-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo IV
Silnik: Duratec 2.0 16V + Landi Renzo Omegas
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Odp: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Temat dotyczy Mondeo Mk4, tam jest tylko i wyłącznie elektroniczna przepustnica.
|
19-12-2015, 19:41 | #8 |
ford::amateur
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 02-05-2015
Skąd: Kraków, Rzeszów
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Re: Nierówna praca na zimny silniku Duratec 2.0
Poniżej logi z forscan:
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1) - kat wymieniony 4 miesiace temu Kod: P1131 - HO2S11 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę. Do tego chwilowa korekta mieszanki 99.22% o co kaman ? Wykres sondy 2 (wymienianej przy okazji kata) prawie taki jak pierwszej sinusoida- czy on nie powinien być w miarę "prosty" ? Poniżej link do wykresów sond i rpm: http://s17.postimg.org/jolu9ezlr/mk4.jpg Sprawdziłem 2 sondę zasilanie jest, opór na grzałce 10 omów. Ostatnio edytowane przez JurekKiler ; 19-12-2015 o 20:17 |