|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-10-2015, 18:54 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-09-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Witam, miesiac temu kupiłem fokę 1.8 tdci. Mam problem z szarpaniem przy zmianie biegu 1 na 2. Na początku myślalem ze trzeba sie po prostu przyzyczaic jednak probowalem juz na wszystkie sposoby puszczac sprzegło. Czasem sie uda bez szarpniecia ale wydaje mi sie ze sa to losowe przypadki. Trzeba tez zaznaczyc ze zmiany 2 na 3 itd. Ida bez najmniejszego szarpniecia. Auto ma 170 tys przebiegu oryginalnego. Co moze byc powodem ?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka |
11-10-2015, 19:07 | #2 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Cytat:
Jak dociągniesz na jedynce w granice 3k rpm, to jest o wiele większa szansa na brak szarpnięcia. A dodatkowo dwójeczka nie nadaje się do użytku gdy auto ledwie się toczy. Strasznie męczne to jest w zakorkowanym małym mieście. Trza się przyzwyczaić. |
|
11-10-2015, 19:47 | #3 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-09-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Nie wiem czy się cieszyć czy płakać... Codziennie stoje w korku i jest to męczące. Faktycznie, jadąc ok 10-15km/h ni to jedynke ni to dwójkę wrzucić...
|
11-10-2015, 20:56 | #4 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Przyzwyczaisz się.
A rozrząd masz już wymieniony (górny i dolny)? |
12-10-2015, 10:24 | #5 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-09-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
Póki co nie wymianiałem jeszcze mokrego. Podobno wymiana jest na 210tys wiec jeszcze z 10 tys pojezdze. Swoją drogą pojezdze nim rok i sprzedaje, diesel to nie moja bajka i nie moj styl jazdy. Bedzie benzynka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez resiak70 ; 12-10-2015 o 10:28 |
15-10-2015, 19:59 | #6 |
ford::advanced
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Zaślep EGR. Do pewnego stopnia pomoże. Cudów nie oczekuj.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black] Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black] był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black] |
12-11-2015, 15:36 | #7 |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-10-2015
Skąd: Kraków
Model: Ford
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Ale myślicie że ten typ tak ma?
Mam chyba ten sam problem, delikatne ruszenie na jedynce i nie zawsze ale bardzo często nie pojedzie na minimalnym gazie tylko zacznie robić kangury. Tak samo przy redukowaniu np do dwójki i odjazd np ze skrzyżowania czy ronda, to zrobi kangurka, raz zrobi raz nie. Czy to normalne? Zaobserwowałem też jak próbuje na luzie podnieść obroty do 1000 obr/min to następuje falowanie obrotów tzn trzymam minimalny gaz a on zaczyna sobie sam falować 1000-1200 obr/min czy to normalne? Czy coś jest uszkodzone? Focus ten wogule sam sobie dodaje gazu (podnosi obroty) przy ruszaniu, może zepsuł się ten system? |
13-11-2015, 09:04 | #8 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: waw
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 106
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
u mnie obroty na postoju potrafie utrzymać jakie chce, natomiast cała reszta identyczna jak u Ciebie. W moim odczuciu jest mega czuły na operowanie gazem, deliktane muśnięcie i rwie jak szalony
|
13-11-2015, 09:22 | #9 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Musi coś w tym być, bo znajomy jak u mnie wsiadł to się w kółko pytał czy czasami nie mam sprzęgła do wymiany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co dziwne, ja już jeżdżę drugi rok i nie mam problemów z wyczuciem ile trzeba manewrować pedałami aby równo ruszał. Raczej kwestia wyczucia. Zdarza mi się nawet przesiąść do innego samochodu, wsiąść z powrotem do Focusa i zamęczyć go na półsprzęgle bo się szybko odzwyczaiłem. Ciężko powiedzieć.
|
13-11-2015, 09:33 | #10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: 1.8 tdci szarpanie przy zmianie z 1 biegu na 2
Przecież zwykła benzyna ma właściwie żaden moment obrotowy przy ruszaniu, to i operowanie sprzęgłem jest mniej istotnie niż w turbodieslu. Bawiłem się niedawno torque pro i z tych (niefachowych, ale zawsze jakieś tam pojęcie dających) pomiarów wyszło, ze przy zwykłym ruszaniu sprzed ronda czy ze skrzyżowania moment skacze do okolic 130-160 Nm (i to niby mierzony na kołach, a nie na silniku). A ile będzie w 1.6 pb? Pewnie ani z połowę tego.
Ale fakt, że płynne używanie pierwszego piegu w 1.8 tdci jest trudne i wymaga uwagi i doświadczenia/przyzwyczajenia. Natomiast falowania obrotów na luzie to nie stwierdzam u siebie. Ostatnio edytowane przez weuek ; 13-11-2015 o 09:37 |