Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-09-2015, 10:32   #1
keiw
FCP member
 
Avatar keiw
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Szczecin
Model: C-Max 2016 Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 310
Domyślnie Skonfigurowanie nowego C-Max

Witam
Obecnie jeżdżę (od 2007 r.) Fordem Fiesta (MK3) 1.1 z 1995r.
Fiesta okazała się bardzo dobrym zakupem, ponieważ nie miałem z nią większych problemów. Jeden raz usmażył mi się tylko przełącznik zespolony, ale udało się go kupić za 70zł (używany) i wymienić.

Teraz planuję zakupić nowego C-Max.
Fiesta zostanie dla córki, która właśnie co zrobiła prawo jazdy.

Potrzebuję Waszej pomocy przy dobraniu w miarę przydatnego dodatkowo wyposażenia do nowego C-Max.
W swojej Fieście nie mam nawet wspomagania, więc trudno mi się połapać, co z obecnych dodatków, jest przydatne, a do czego szkoda dopłacać.

Założenia:
Rocznie robię ok 7.000 - 10.000 km. Średnio 500 km co miesiąc po mieście (Szczecin) + kilka razy w roku dłuższe wypady.
Planuję zakup C-Max w wersji Titanium.
Z dodatkami przewiduję zamknąć się w kwocie 90.000-98.000.
Co dodatkowo rozważam dobrać:
- lakier metalizowany
- koło zapasowe dojazdowe
- rolety przeciwsłoneczne
- tempomat
- przyciemniane szyby
- kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem
- oczywiście jakieś dywaniki i matę do bagażnika
- hak holowniczy ?

Hak chcę dokupić tylko ze względu na przewożenie rowerów - oczywiście + odpowiedni bagażnik rowerowy.
Ze względu na stan zdrowia nie dam rady (żona też Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) zakładać rowerów na bagażnik dachowy.
Co do bagażników zakładanych na klapę jest sporo negatywnych opinii - mogą uszkodzić lakier, a mam dwa turystyczne (dość ciężkie) rowery do przewożenia.
Hak pociągnie cenę, ale chyba muszę się z tym liczyć.
Dodam, że jak sam jadę swoją Fiestą, to wkładam rower do środka odkręcając przednie koło i zmieniając położenie kierownicy, chcę jednak tego uniknąć w nowym aucie.

Tu lista opcji C-Max dostępnych w standardzie w wersji Titanium (wg konfiguratora):

Dodatkowe elementy zewnętrzne w porównaniu z wersją Trend

16-calowe obręcze aluminiowe, wzór 10-ramienny (nie dotyczy wersji ECOnetic)
Światła przeciwmgielne z chromowanym wykończeniem
Górna krata wlotu powietrza w kolorze czarnym, z listwami z chromowanym wykończeniem oraz chromowanym obramowaniem
Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze polerowanego aluminium
Reflektory automatyczne
Świata do jazdy dziennej LED
Automatyczne wycieraczki szyby przedniej
Elektroniczna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
Przycisk rozrusznika "Ford Power"
Tapicerka Groove w tonacji Charcoal Grey Europe
Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 i 8" kolorowym ekranem dotykowym
Konsola centralna Premium z przesuwanym podłokietnikiem, złączem USB i dodatkowym gniazdkiem 12V
Fotel pasażera z przodu z ręczną regulacją położenia w 4 kierunkach góra-dół, przód-tył
Konsola dachowa ze schowkiem formatu A5 i uchwytem na okulary

Samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne
Oświetlenie wnętrza - lampki sufitowe LED ze ściemniaczem i opóźnionym wyłączaniem z elementami nastrojowego oświetlenia
Nakładki na progi z przodu z tworzywa sztucznego z logo "Ford".

****
Rozważamy jeszcze opcję dachu panoramicznego - tylko ze względu na fajny efekt, ale nie upieramy się przy tym. Nie wiem, czy taki dach nie wpłynie np. na powiększenie głośności w aucie (większy szum z zewnątrz), większe nagrzewanie się auta latem i większe schładzanie zimą - pomimo rolety.

Dach panoramiczny jest dostępny w takim pakiecie (4.800 zł):
z roletą przeciwsłoneczną sterowaną elektrycznie oraz krótką konsolą dachową z uchwytem na okulary i lusterkiem do obserwowania dzieci (zawiera: lampki do czytania map w 1. i 2. rzędzie, przednią szybę z filtrem przeciwsłonecznym (tylko do wersji bez Active City Stop) i podgrzewaną (Quickclear)

Czy możecie coś mi doradzić, co warto dobrać jeszcze z wyposażenia, tzn. jakie dodatki, które często się wykorzystuje i warto w nie zainwestować (bezpieczeństwo, funkcjonalność).

Z góry dziękuję
Jarek

keiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 12:21   #2
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Nie wiem jak jest z dachem panoramicznym w nowym C-Maxie, w każdym razie mam porównanie pomiędzy Focusem C-Maxem bez i C-Maxem Mk1 z pamoramą.

Jeśli chodzi o hałas, to wydaje mi się o dziwo, że szyba w obecnym jest dużo sztywniejsza niż zespół blacha/podsufitka w poprzednim. Poprzednio powyżej 140 jak dotykałem potsufitki to było czuć wibracje na niej. Szyby dotykam i nic. Jakby też od góry hałas nie idzie.

Nagrzewanie? Przy prawie 40 stopniach na zewnątrz i pełnym południowym słońcu wystawiam rękę pod dach i ... nic, wystawiam pod przednią szybę (nie mam filtra iR) i czuję, że grzeje. Zimą jak nie miałem PTC, to nagrzewanie auta trwało dość długo, ale z PTC jest gitara.

Jaki motór planujesz do tego? 1.5eB?
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 13:59   #3
keiw
FCP member
 
Avatar keiw
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Szczecin
Model: C-Max 2016 Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 310
Domyślnie

Tak, 1.5 EcoBoost 150 KM, M6 ASS

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka
__________________
-> Moje auto: C-Max - brązowy renifer
keiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 15:32   #4
schraczek
ford::specialist
 
Avatar schraczek
 
Zarejestrowany: 04-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Skoda Octavia III RS
Silnik: 2.0 TSI 230KM
Rocznik: 2017
Postów: 561
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

moje sugestie..
1. dojazdówka
2. ciemne szyby.
3. pakiet winter
__________________
Misiek.

schraczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 19:37   #5
keiw
FCP member
 
Avatar keiw
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Szczecin
Model: C-Max 2016 Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 310
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Dzięki za sugestie.

Zauważyłem w broszurce C-MAX, że można dobrać pakiet Titanium Plus za 6.800zł zawierający:
- dach panoramiczny z roletą elektryczną
- przednią szybę z filtrem IR oraz podgrzewaną Quickclear
- system centralnego zamka z kluczem Ford KeyFree
- drzwi bagażnika elektryczne

Ciekawym wydaje się też pakiet Easy Driver Plus za 3.000zł zawierający:
- Active City Stop - zapobieganie kolizjom przy małych prędkościach
- Active Park Assist - asystent parkowania, który zawiera czujniki parkowania przód i tył
- elektrycznie składane lusterka.

Dziwne, że w konfiguratorze nie mogłem wybrać tych pakietów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Podsumuję to co ma być na 100%:
- tempomat
- dojazdówka
- lakier metalizowany (chyba Red Rush)
- rolety przeciwsłoneczne
- przyciemniane szyby
- kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- dwustronna mata gumowa do bagażnika
- hak holowniczy (raczej składany) + pakiet przygotowujący do montażu haka

Do rozważenia:
- tylny spoiler
- nakładki na progi z przodu ze szczotkowanej stali z napisem "C-MAX"

Czy warto rozważać "autoalarm obwodowy i pojemnościowy" - 1.500zł;
dopłatę do 600 lub 1.250zł (zależnie od wzoru) do kół 17" 215/50 oraz
dopłatę 800zł do tunera cyfrowego DAB+ ?
keiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 19:50   #6
schraczek
ford::specialist
 
Avatar schraczek
 
Zarejestrowany: 04-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Skoda Octavia III RS
Silnik: 2.0 TSI 230KM
Rocznik: 2017
Postów: 561
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Ja mam oryginalny alarm i sobie chwalę. Żadnych dodatkowych pilotów, przy wysiadaniu mozna dezaktywować wnętrze (np. pies). Polecam.
__________________
Misiek.

schraczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 19:58   #7
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,383
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Cytat:
Napisał keiw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dopłatę 800zł do tunera cyfrowego DAB+ ?
Nad radiem cyfrowym nawet sie nie zastanawiaj, mozesz załowac niewydanych 800zł za lat kilka.
Salonowego fordziacha nie kupujesz na chwile, tylko na kilka dobrych wiosenek.
Fajny i wygodny bajer to ogrzewanie wodne/postojowe/ z pilotem . Wygoda i przyjemność nie tylko dla Ciebie, ale i wydłużenie żywota Twojego motoru.
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2015, 20:09   #8
keiw
FCP member
 
Avatar keiw
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Szczecin
Model: C-Max 2016 Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 310
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Właśnie zauważyłem, że jest pakiet Titanium Style Plus za 980zł zawierający:
- 17" alufelgi (15 ramion) 215/50
- przyciemniane tylne szyby
Edit - poprawka pakiet ten teraz to koszt 2.150zł - dostałem starą broszurkę z salonu i tam jest jeszcze 980zł :-(


Cytat:
Fajny i wygodny bajer to ogrzewanie wodne/postojowe/ z pilotem
W broszurce jest coś takiego:
- Ogrzewanie postojowe - dodatkowa nagrzewnica zasilana paliwem z funkcją programowania - 2.950zł.
Spory koszt. Dlaczego warto dopłacić do tej opcji?

Ostatnio edytowane przez keiw ; 09-09-2015 o 20:48
keiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2015, 07:22   #9
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Parkujesz w garażu czy pod chmurką? Jeśli pod chmurką to z domu przed wyjściem do samochodu pstrykasz na pilocie a w samochodzie odpala się ogrzewanie postojowe, 20-30' później gdy wsiadasz do samochodu jest w nim cieplutko, szyby są odmrożone a silnik zagrzany. Osobiście zakładałem nawet mając samochód w garażu. A, no i jeżeli nie włączysz przed wyjściem to system i tak uruchomi się po uruchomieniu silnika szybciej dogrzewając wnętrze i silnik. U nas to niestety rzadki dodatek:/
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2015, 09:48   #10
keiw
FCP member
 
Avatar keiw
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Szczecin
Model: C-Max 2016 Titanium
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 310
Domyślnie Odp: Skonfigurowanie nowego C-Max

Parkuję w parkingu podziemnym (pod moim blokiem), tak więc samochód jest chroniony przed słońcem i większym mrozem.
W takiej sytuacji daruję sobie jednak ten system, bardziej przydatny i więcej wykorzystywany będzie hak holowniczy.

Edit:
Trochę mnie niepokoi problem opisywany z tym silnikiem w tym wątku:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez keiw ; 10-09-2015 o 10:16
keiw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.