|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-09-2015, 20:01 | #1 |
ford::beginner
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
alternator a może inna przyczyna
Witajcie,
proszę Was o pomoc. Jestem posiadaczem C-Maxa MR 2007 1.8 TDCi. Trzy lata temu padł mi alternator i mechanior wymienił mi na jakąś chinszczyznę - szkoda ze wtedy nie interweniowałem - i od tego czasu jest cos nie tak z autem. Cały czas czuję na postoju delikatne drgania auta - pojawiły się po wymienie alternatora. Przyzwyczaiłem sie do tego lecz po trzeh latach drgania są już coraz mocniejsze. Dodam tylko, że jak podczss postoju włączę dodatkowo ogrzewanie przedniej szyby i tylnej to drgania ustają i jest ok... Ostatnio cos mnie ruszyło - że na postoju mrugaja mi światełka w kabinie ( powietlenie kabiny ) i postanowiłem sprawdził akumulator i jego ładowanie ( akumulator ma rok ). Okazuje się, że gdy auto nie jest uruchomione jest 12,5 V - czyli ok. Po uruchomieniu na sekunde spada poniżej 13 ale po chwili już jest 14.1 V. Po włączeniu świateł mijania 14.0 V. Gdy włącze ogrzewanie szyby przedniej już 13,5V, gdy do tego dorzuce ogrzewanie tylnej 12,9V a gdy dodatkowo klimatyzacje już 12,1 V. Czy to oznacza ze ten chinski alternator jest do wymiany ? czy tez problem z jakims sterownikiem. Te drgania - myslalem ze sprzegielko alternatora - wymienilem i nie ma różnicy. Ale z tym ladowaniem mam ogromny problem Proszę Was o pomoc. Ostatnio edytowane przez dawidgdynia ; 06-09-2015 o 21:01 |
08-09-2015, 12:18 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-06-2012
Model: C-Max 1.8 Ghia
Silnik: 1,8
Rocznik: 2009
Postów: 82
|
Odp: alternator a może inna przyczyna
Co do ładowania to w moim 2009 1.8tdci jest tak samo, przy włączonym ogrzewaniu przód, tył spada do ok 12,6-12,7v nie ma tragedii, ogrzewanie przedniej szyby i tak chodzi tylko przez kilka minut, później się wyłącza z automatu. Nie jestem pewien czy te drgania są spowodowane altkiem, chyba za mała masa samego urządzenia żebyś mógł wyczuć jakieś drgania z niego. Gdyby wpadała w wibracje to dawno już by się rozsypał. Sprawdź lepiej poduszki od silnika i skrzyni
|
08-09-2015, 13:34 | #3 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: alternator a może inna przyczyna
Cytat:
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
08-09-2015, 21:36 | #4 |
ford::beginner
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: alternator a może inna przyczyna
Dzięki za informacje.
Juz kupiłem nowy alternator DENSO DAN932. Jutro montaż i odezwe się jak po zmianie... |
17-09-2015, 11:12 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 02-08-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus C-max
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 13
|
Odp: alternator a może inna przyczyna
Cytat:
Mam podobny problem - gdy jest rozgrzany silnik, na biegu jałowym drga silnik i wydaje się jakby lekko nierówno pracował i trochę trzęsie buda. Gdy wciśnie się sprzęgło objawy ustają. Podobnie gdy włączę klimatyzację drgania ustają. Dwumasę miałem wymienianą około 1,5 roku temu więc wątpię aby dwumas był przyczyną. |
|
17-09-2015, 11:27 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-06-2012
Model: C-Max 1.8 Ghia
Silnik: 1,8
Rocznik: 2009
Postów: 82
|
Odp: alternator a może inna przyczyna
No jak na ciepłym ustają i jak wysprzęglasz to nie trzęsie to ja bym patrzył na poduszke od skrzyni. Jak ciepły to guma robi się bardziej mięka i jak nie ma oleju w niej to może być przyczyna drgań. Włączenie klimy powoduje zwiększenie obrótów i tym samym mniejsze wibrację. Ja bym patrzył w tym kierunku
|