Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-08-2015, 10:41   #1
DannyDG
ford::beginner
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: Podkarpackie
Model: S-Max FL
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: Pazdziernik 2010
Postów: 19
Domyślnie Wymiana filtra paliwa 2.0 TDCI po facelift

Witam,

wymienilem wczoraj filtr paliwa w swoim S-maxie 2.0 TDCI.
Dla potomnych chetnie zamieszcze uwagi i oczywiscie zdjecia.

Pierwsza uwaga jest taka ze do s-maxa 2.0 TDCI po marcu 2010 roku wszedl nowy filtr paliwa. Nie wiedzialem o tym i najpierw kupilem Purfluxa C489 ktory oczywiscie nie pasowal. Dopiero jak rozebralem to zobaczylem ze zamontowany byl MANN FILTER PU 927.

Druga uwaga jest taka ze stary filtr byl czarny jak wegiel, co wedlug mnie jest dobra oznaka, tzn. filtr spelnil swoje zadanie i zamiast przepuszczac troche syfu to go skutecznie zablokowal. Nie nalezy sie tez bac starego czarnego filtru bo taki lekko pozapychany filtr jeszcze lepiej filtruje (mniejsze pory przepustowe) oczywiscie pod warunkiem ze filtr jest dobrze wykonany i dobrej jakosci (nie rozkleja sie i nie rozwarstwia). Taki filtr u konca swojego zycia minimalnie lepiej filtruje niz taki nowiutki bialy dopiero co zalozony.

Powyzsze stwierdzenie to jest tylko moje subiektywne zdanie i nie trzeba sie z nim zgadzac.

Moj filtr paliwa przejezdzil dokladnie 68 tys km i nigdy problemow z tego powodu nie mialem. Mam zamiar wymieniac go razem z filtrm powietrza, tzn. co dwie wymiany oleju (olej wymieniam co 18-20 tys km).

Trzecia uwaga jest taka ze nie uzywalem zadnych korkow do zatykania przewodow co, jak zauwazylem, nie jest ogolnie akceptowana metoda wsrod forumowiczow.

Kroki wymiany, tak jak to zrobilem:
1. sciagamy plastikowa oslone z gory silnika i odkrecamy czarna metalowa oslone filtra paliwa (2 x torx + 1 x nakretka 10)
2. podkladamy szmatki/papier aby nie nachlapac paliwa po silniku (w sumie nie bylo z tym tak zle) po obu stronach filtra
3. Sciagamy przewod dolotowy z filtra IN i slyszymy jak paliwo spierdziela spowrotem do baku (potem trzeba bedzie troche possac zeby odpowietrzyc, ale to trwa mala minutke).
4. Odpinamy wtyczke elektryczna i sciagamy przewod OUT (doplyw do silnika) z filtra paliwa i lekko unosimy do gory zeby sie paliwo z niego nie wylalo
5. odkrecamy maly czarny plastikowy korek odpowietrzajacy na pokrywie filtra i odsysamy strzykawka i krotkim szlaufikiem paliwa ile sie da (ja sciagnalem okolo szklanki paliwa, a po to to robimy zeby sie nie wylalo jak pokrywe filtra sciagnniemy)
6. Odkrecamy 4 sruki torx i delikatnie podwazamy pokrywe filtra po malu z kazdej strony az sciagniemy calkiem
7. Po zdjeciu pokrywy filtra odsysamy reszte paliwa z metalowego pojemnika i czyscimy dokladnie z syfu (u mnie bylo bardzo czysto, ale i tak wyczyscilem). Zakladamy nowy filtr na czarna plastikowa pokrywe i zamykamy spowrotem filtr (4 x torx)
8. Przez otwor odpowietrzajacy w pokrywie lejemy powoli paliwo az filtr sie nasyci i wyleci troche paliwa przez otwor na przewod paliwowy IN. Jak bedzie pelny zalany filtr to bedzie widac paliwo w dziurce na korek odpowietrzajacy.
9. Zakrecamy maly korek odpowietrzajacy i wstrzykujemy troche paliwa do przewodu out (ten co idzie do silnika, u mnie ucieklo paliwo z niego wiec musialem wlac) i zakladamy przewod out na filter
10. teraz ostatnia sprawa, trzeba zalozyc przewod doprowadzajacy paliwo z baku ale jest on pusty wiec trzeba possac troche az sie odpowietrzy i napelni paliwem. Do tego celu uzylem 5 metrow przezroczystego przewodu ze sklepu ogrodniczego i ciagnalem ustami az czarny przewod doprowadzajacy zapelnil sie paliwem. Ssanie nie trwalo nawet minuty, i zobaczylem paliwo na koncu przezroczystego przewodu. Uwaga: wpierw leca babelki a potem dopiero paliwo, dlatego uzylem az 5 metrow przezroczystego przewodu.
W momencie jak przewod jest pelny paliwa zakladamy go bardzo szybko na filtr (ja zakladalem bardzo szybko ale i tak slszalem ze troche sie paliwo cofnelo do baku).
11. podlaczamy przewod elektryczny, zakladamy oslone i odpalamy silnik. U mnie odpalil od razu i tylko troche sie zachlysnal powietrzem a potem bajka.

Pozdrawiam i zycze przyjemnosci z jezdzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Daniel

Bump: ...reszta fotek
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Filtr_01.jpg (94.0 KB, 270 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_02.jpg (89.7 KB, 258 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_03.jpg (94.1 KB, 233 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_04.jpg (88.8 KB, 225 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_05.jpg (92.7 KB, 220 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_06.jpg (86.7 KB, 215 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_07.jpg (91.3 KB, 192 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_08.jpg (89.0 KB, 194 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_09.jpg (94.9 KB, 197 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Filtr_10.jpg (87.5 KB, 202 wyświetleń)

DannyDG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.