Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-06-2015, 18:26   #1
adagor28
ford::average
 
Avatar adagor28
 
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: szczecin
Model: escort
Silnik: juz 2.0 16V bylo 1.6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 177
Domyślnie Zawór EGR zaślepienie

Witam, korzystając z wypowiedzi niektórych forumowiczów zaślepiłem u siebie zawór EGR na tak zwaną blaszkę efekt brak szarpania podczas jazdy zniknął, ale cały czas mnie zastanawiało po co jest ten zawór, w internecie jest tyle opini że nie wiadomo o co z nim chodzi pomijając już ekologie, głownie mi chodzilo jaka role odgrywa w pracy silnika i jaki ma wpływ na spalanie i przygotowanie mieszanki do spalania, znalazłem taki artykuł czy jest ktoś w stanie to potwierdzić ?
Wzrost zuzycia paliwa jest jak najbardziej mozliwy. Skladaja sie na niego trzy mechanizmy:

1)Przepustnica jest jednym z najbardziej aerodymanicznie restrykcyjnych elementow w ukladzie dolotowym. Znaczne jej zamkniecie powoduje ze silnik duza czesc pracy wykonuje na przepompowanie przez nia powietrza. Miedzy innymi stad silniki benzynowe maja mniejsza sprawnosc niz diesel gdzie przepustnicy nie ma wcale. Sprawny EGR jest otwierany tylko podczas malego obciazenia silnika kiedy przepustnica jest uchylona tylko nieznacznie. Gazy spalinowe podawane sa za przepustnica stad silnik dostaje czesc gazu bez potrzeby przepompowywania go przez przepustnice. Stad zmniejsza sie jego praca pochlaniana na pompowanie i wiecej jest dostepne na kola.

2)Dodatek spalin powoduje spadek mocy poniewaz jest mniej tlenu dostepnego w mieszance. Aby to rekompensowac dodajemy wiecej gazu i uchylamy przepustnice wiecej. Bardziej otwarta przepustnica dalej zmniejsza moc potrzebna na przepompowywanie gazow w silniku oraz podnosi stopien napelnienia cylindrow.

3)Domieszka spalin obniza maksymalna temperature podczas cyklu spalania a co za tym idzie zmniejsza straty ciepla do glowicy i denka tloka. Stad mniej paliwa idzie na straty cieplne.

Zaslepienie EGR pozbawia tych trzech mechanizmow, stad wzrost zuzycia paliwa. Poniewaz sprawny EGR jest otwierany tylko podczas niewielkiego uchylenia przepustnicy (gdy zapotrzebowanie na moc jest niewielkie) nie wplywa on negatywnie na moc przy gazie do deski ale zmniejsza zuzycie paliwa zwlaszcza na trasie.

adagor28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2015, 19:16   #2
Adept
Junior Moderator
 
Avatar Adept
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-03-2013
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo Ghia
Silnik: 2,0 TDDI 115 Kucy
Rocznik: 2001
Postów: 719
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

na zaślepionym EGR auto rzeczywiście dłużej się nagrzewa, ponieważ spaliny które trafiają do dolotu przez działający nie zaślepiony zawór powodują, że szybciej się on nagrzewa.
Adept jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2015, 21:09   #3
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

Cytat:
Napisał adagor28 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Miedzy innymi stad silniki benzynowe maja mniejsza sprawnosc niz diesel gdzie przepustnicy nie ma wcale.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

A podobno nie ma w dieslu przepustnicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2015, 21:16   #4
adagor28
ford::average
 
Avatar adagor28
 
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: szczecin
Model: escort
Silnik: juz 2.0 16V bylo 1.6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 177
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

Głównie chodzi mi jaka role odgrywa w naszych silnikach ten zawór EGR, jak ma sie to w stosunku do spalania i pracy silnika pomijając ekologię .
adagor28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2015, 19:11   #5
EW1
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,331
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

tak łopatologocznie to część spalin wraca do komory spalania by spełnić to co pisze powyżej. Wiąże się to z tym że czas spalania mieszanki jest zawsze stały a ze wzrostem prędkości obrotowej skraca się ten czas i część mieszanki się dopala w kolektorze wydechowym.Więc aby uniknąć jak najwięcej strat z tego powodu wraca się część spalin które już i tak mają podwyższoną temperaturę więc łatwiej o odparowanie par paliwa świeżego w komorze spalania i nie potrzeba go aż tyle do efektywnej pracy silnika bo część spalin wracająca posiada jeszcze jakiś jego procent. Wiąże się to z ekologią bo mniej szkodliwych pierwiastków idzie do atmosfery
To na tyle i mam nadzieję że logicznie to opisałem
EW1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2015, 20:30   #6
adagor28
ford::average
 
Avatar adagor28
 
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: szczecin
Model: escort
Silnik: juz 2.0 16V bylo 1.6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 177
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

No to jest jakaś oszczędność może nie duża ale zawsze coś i jezeli ten zawór jest sprawny nie odczówamy żadnych spadków mocy, chyba ze on jest uwalony no to wiadomo na jakiś czas mozna go zaślepić żeby mozna normalnie poruszać sie autem aż sie nie wymieni dzieki i pozdrawiam.
adagor28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2015, 09:38   #7
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

Witam, u mnie zaślepiony EGR spowodował , że silnik pracuje bardziej kulturalnie ,i minimalnie czuć poprawę w i tak słabej dynamice jazdy mówiąc o silniku diesla 1.8 bez turbo. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie wszyscy rozumieją , że dla mnie mój Escort to nie tylko zwykły samochód... Dla mnie to coś więcej... Zawsze chciałem mieć właśnie to auto .Dlatego będę w niego inwestował bez względu na głupie uwagi ''oplowców'' ''volkswagenowców'' i innych zacofanych ludzi...
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2015, 16:06   #8
adagor28
ford::average
 
Avatar adagor28
 
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: szczecin
Model: escort
Silnik: juz 2.0 16V bylo 1.6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 177
Domyślnie Odp: Zawór EGR zaślepienie

Diesel to trochę inna bajka, głownie chodzi mi o benzynę i o escorta.
adagor28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.