Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2015, 14:42   #1
zybek666
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Witam mam forda galaxy rok 2002 ,1.9 tdi 115 km na pompowtryskach ,jak silnik jest zimny to strasznie zakopci na biało po rozruchu i zaczął mi ubywac olej .Wiecie może jaka może być przyczyna w tych silnikach tego?

zybek666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2015, 14:55   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Lata młodości ma już za soba, trzeba zdjagnozować, co mu dolega.
Zacząć od zmierzenia kompresji w cylindrach na zimnym siilniku, najlepiej po nocy.
Zostawić pojazd u mechanika, i rano pomiary.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2015, 19:40   #3
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

ja bym sprawdził turbokompresor, przeczyścił wentylację kartera.. (odma)
oraz sprawdził przez OBD jak pompki pracują.
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2015, 21:01   #4
69111
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Co prawda u mnie jest silnik 1Z ale objawy były identyczne. Przebieg 315tyś . Jasna śmierdząca chmura po dłuższym postoju i prawie litr oleju na 1000km.

A co było - wszystkiego po trochu - niestety. Przebieg i wiek robi swoje. Uszczelniacze zaworowe bardzo twarde - guma całkowicie straciła elastyczność. Pierścienie tłokowe wypracowane a olejowe były zapieczone. No i turbina - tragedii nie było ale jednak. Skończyło się niestety małym remontem silnika. Planowanie głowicy, nowe zawory i uszczelniacze zaworowe, nowe pierścienie i regeneracja turbiny. Robota i czas własny -kluczy się nie boję.

Nie chcę proroczyć ale prostej recepty chyba nie ma.
69111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2015, 08:21   #5
zybek666
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Ja te sie kluczy nie boje 13 lat w serwisie Boscha robiłem ,a pierscienie jak wymieniałes dawałes blok do szlifu? (turbina zmieniona i nadal to samo)
zybek666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2015, 11:01   #6
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Jak robiłeś 13 lat w serwisie, to po przeczytaniu postu kolegi, nie zadawał byś takiego pytania. Napisał, że zrobił mały remont silnika, a wyjecie bloku, szlifowanie cylindrów wiąże sie z kupnem nowych tłoków kompletnych, robocizna szlifowanie, części przekroczyło by z powodzeniem wartość całego tego pojazdu .
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2015, 13:08   #7
zybek666
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Pamiętaj kto pyta nie błądzi ........
zybek666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2015, 21:01   #8
69111
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
Domyślnie Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.

Bloku nie ruszałem, gładź w stanie idealnym ( na ściankach widać jodełkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Od czasu remontu przejechałem jakieś 3tyś km i olej "stoi w miejscu "
69111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.