|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-06-2015, 14:42 | #1 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Witam mam forda galaxy rok 2002 ,1.9 tdi 115 km na pompowtryskach ,jak silnik jest zimny to strasznie zakopci na biało po rozruchu i zaczął mi ubywac olej .Wiecie może jaka może być przyczyna w tych silnikach tego?
|
21-06-2015, 14:55 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Lata młodości ma już za soba, trzeba zdjagnozować, co mu dolega.
Zacząć od zmierzenia kompresji w cylindrach na zimnym siilniku, najlepiej po nocy. Zostawić pojazd u mechanika, i rano pomiary. |
21-06-2015, 19:40 | #3 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
ja bym sprawdził turbokompresor, przeczyścił wentylację kartera.. (odma)
oraz sprawdził przez OBD jak pompki pracują. |
22-06-2015, 21:01 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Co prawda u mnie jest silnik 1Z ale objawy były identyczne. Przebieg 315tyś . Jasna śmierdząca chmura po dłuższym postoju i prawie litr oleju na 1000km.
A co było - wszystkiego po trochu - niestety. Przebieg i wiek robi swoje. Uszczelniacze zaworowe bardzo twarde - guma całkowicie straciła elastyczność. Pierścienie tłokowe wypracowane a olejowe były zapieczone. No i turbina - tragedii nie było ale jednak. Skończyło się niestety małym remontem silnika. Planowanie głowicy, nowe zawory i uszczelniacze zaworowe, nowe pierścienie i regeneracja turbiny. Robota i czas własny -kluczy się nie boję. Nie chcę proroczyć ale prostej recepty chyba nie ma. |
19-07-2015, 08:21 | #5 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Ja te sie kluczy nie boje 13 lat w serwisie Boscha robiłem ,a pierscienie jak wymieniałes dawałes blok do szlifu? (turbina zmieniona i nadal to samo)
|
19-07-2015, 11:01 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Jak robiłeś 13 lat w serwisie, to po przeczytaniu postu kolegi, nie zadawał byś takiego pytania. Napisał, że zrobił mały remont silnika, a wyjecie bloku, szlifowanie cylindrów wiąże sie z kupnem nowych tłoków kompletnych, robocizna szlifowanie, części przekroczyło by z powodzeniem wartość całego tego pojazdu .
|
19-07-2015, 13:08 | #7 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Wolin
Model: galaxy
Silnik: 1.9 tdi 115km
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Pamiętaj kto pyta nie błądzi ........
|
21-07-2015, 21:01 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
|
Odp: Na zimnym silniku kopci na biało i śmierdzi olejem.
Bloku nie ruszałem, gładź w stanie idealnym ( na ściankach widać jodełkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Od czasu remontu przejechałem jakieś 3tyś km i olej "stoi w miejscu " |