|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-06-2015, 19:00 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
Witajcie, kupiłem Focusa 1.6 TDCI 109 KM DPF, auto z dość rozsądną historią serwisowania, faktury, przeglądy etc. Z autem wszystko by było w porządku gdyby nie jeden problem - auto szarpie tak jakby ktoś na pół sekundy odłączał paliwo/silnik.
Na początku objawy zdarzały się bardzo rzadko, głównie przy dynamicznym przyspieszaniu. Ostatnio także podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością, wszystko rzadko, raz na kilkanaście/kilkadziesiąt km. Dziś postanowiłem dolać STP Formuła Diesel, zatankowałem na Statoilu uszlachetnionej ropy, wyjechałem kawałek na trasę (na codzień jeżdze po mieście). Pare dynamicznych przyspieszeń, większe prędkości, liczyłem że coś pomoże, może coś bylo zasyfione, może paliwo złe (chociaż tankuje tylko na normalnych stacjach typu BP/Statoil). Niestety w drodze powrotnej do domu było jeszcze gorzej, auto co chwila dostawało jakby czkawki, na raz potrafi przerwać 3-5 razy, głównie przyspieszanie (nie ruszanie z miejsca). Zgodnie z historią i fakturami w aucie były wymieniane: - Filtr paliwa ok. 10kkm temu - EGR ok. 10-15kkm temu Do tego niedawno rozrząd, olej, wymieniany był też DPF który wydaje sie pracować poprawnie. Przez zakupem wykonałem przegląd w ASO (taki przedzakupowy: Oględziny, pomiar lakieru, sprawdzenie przez mechanika, diagnostyka komputerowa, ścieżka). Panowie poza różnymi drobiazgami stwierdzili: - pogłośnioną pracę koła dwumasowego, wibracje przy gaszeniu auta - pogłośnioną pracę paska klinowego - wyciek na łączeniu skrzyni i silnika (wygląda na powolny i stary) - zapocenie pod pokrywą zaworów. Poprzedni właściciel dwumasy nie robił, dlatego zastanawiam się czy to może być przyczyna skoro EGR był wymieniany, filtr paliwa też nie jest stary, czy też szkopuł leży gdzie indziej, czytałem coś o potencjometrze pedału gazu? Co Waszym zdaniem sprawdzać/wykonać? Nie mam interfejsu do diagnostyki, mam natomiast z 5 stron wydruku z ASO, panowie stwierdzili że jedyny poważniejszy błąd to brak sygnału GPS, natomiast ja się na tym nie znam więc cięzko mi powiedzieć czy jest tam coś jeszcze. Dzięki za pomoc Ostatnio edytowane przez Madb ; 09-06-2015 o 21:30 |
09-06-2015, 21:07 | #2 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Odp: Szarpie na różne sposoby - próba diagnozy 1.6 TDCI 109 KM
Jeszcze kilka objawów które teraz zauważyłem:
- czuć jakby lekkie wibracje/podrygiwanie podczas hamowania, niezależenie od tego czy na luzie czy przy hamowaniu silnikiem, tarcze i klocki teoretycznie w dobrym stanie - obroty silnika czasem przy dojeżdżaniu do świateł spadają nieco poniżej 750 obr/min, a następnie jak auto się zatrzyma to wchodzą na ok. 760 obr/min i sztywno się trzymają - szarpanie jest dość silne, na ułamek sekundy przyhamowuje całe auto tak że aż podskakuje patrzyłem sobie pod maskę i zastanawiam się czy tutaj to nie powinno być coś podłaczone? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poza tym panowie z ASO stwierdzili że aku wypadało by wymienić (wg nich za niskie parametry na pomiarze), jak się zdejmuje obudowe to wygląda podobnie do tego: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy aku może mieć aż*taki wpływ żeby powodować takie szarpanie i czy w takim wypadku po przegonieniu auta to nasilenie objawów mogło nastąpić też z winy aku (teoretycznie jade=ładuje). |
09-06-2015, 21:16 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpie na różne sposoby - próba diagnozy 1.6 TDCI 109 KM
Wystarczy podmienić od kogos aku na próbe, i bedziesz wiedział, czy on jest przyczyna.
|
09-06-2015, 21:20 | #4 |
ford::amateur
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 24-10-2014
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford Focus MK I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Odp: Szarpie na różne sposoby - próba diagnozy 1.6 TDCI 109 KM
Ja miałem podobnie, szapranie przy przyspieszaniu. Przyczyną okazały się dwa wtryski, nie miały minimalnych ani maksymalnych dawek. Mechanik stwierdził , że to ewidentna wina jakości paliwa. Ale czyszczenie wtrysków na szczęście pomogło.
|
09-06-2015, 21:20 | #5 |
ford::average
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Lublin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 105
|
Odp: Szarpie na różne sposoby - próba diagnozy 1.6 TDCI 109 KM
hej, w miejscu oznaczonym czerwonymi okręgami nie powinno być nic podłączone, też tak mam. Objawy falującego przyspieszenia są zawsze czy może na ciepłym silniku? Jest podobnych parę tematów o tych falowaniach i "przyspieszaniu na raty". Poszukaj, poczytaj, jest tam wypisane co może być tego przyczyną.
|
09-06-2015, 21:33 | #6 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Odp: Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
Wiem, przeczytałem już chyba wszystkie tematy w sieci liczba potencjalnych usterek jest ogromna, dlatego starałem się dość dokładnie opisać swój przypadek żeby ktoś może część z nich wyeliminował?
|
09-06-2015, 21:56 | #7 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
Odp: Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
witam. na zdjęciu w miejscu niżej zaznaczonym jest wspornik w którym powinny być zamocowane przewody podciśnieniowe od DPF-u. te które widać w tle na dole. jeden z nich ma niebieską opaskę i są one w oplocie.
a jeśli chodzi o to szarpanie to chętnie pomogę. tylko trzeba podłączyć kompa i zobaczyć czy jakichś błędów nie ma. może tam będzie podpowiedź. zajrzyj na PW |
10-06-2015, 06:59 | #8 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 05-11-2013
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 144
|
Odp: Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
szarpanie trzeba sprawdzic komputerem. nie wszystkie awarie pokaza sie w komputerze. takie efekty moze powodowac na przyklad czujnik cisnienia paliwa u mnie w kompie nic nie bylo ale mechanik z laptopem pojezdzil i cisnienie spadalo, po wymianie twierdzi ze jest OK - dzis odbieram auto.
EGR to rowniez moze byc - 10 tys km to sporo i moze sie zawieszac. |
10-06-2015, 21:41 | #9 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Odp: Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
Na pewno można stwierdzić że szarpanie występuje częściej jeśli samochód jest dłużej jeżdżony jednorazowo (temperatura?)
Rozmawiałem dziś z poprzednim właścicielem i wskazał na EGR, wymieniał w zeszłym roku ale twierdzi że przy jeździe po Warszawie to norma że po 10-15kkm wymaga przynajmniej czyszczenia i przerabiał to już w poprzednich latach, postaram się na dniach go rozebrać i zobaczyć co da się zrobic. |
12-06-2015, 00:10 | #10 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-05-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Odp: Silnik szarpie podczas jazdy/przyspieszania
Rozebrałem EGR, było troche syfu ale bez przesady, natomiast wygląda na to że uszkodzona jest elektryka, zrobiłem eksperyment, złożyłem wszystko do kupy, odpiąłem kostkę i.. szarpanie jak ręką odjął. Wywaliło mi oczywiście check engine ale auto jeździ zupełnie normalnie. Z obawy na uszkodzenie Turbo i DPF nie będę zaślepiał EGR tylko przy najbliższej okazji wymienie na nowy lub przełożę górną część z silniczkiem od sprawnego.
Spadek obrotów poniżej 750 przy hamowaniu nie ustąpił, zauważyłem że ma on miejsce chyba tylko przy mocniejszym hamowaniu, delikatne dojeżdzanie do świateł tego nie wywołuje. |